Citat:
Ursprungligen postat av
Sine-metu
Om du ser här så noterar du ett tapp för S.
Fler o fler vaknar!!
Gillar du inte vad du ser så skriv till SCB!!
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/hundra-ar-av-svensk-demokrati/
Det är ju naturligtvis ostridigt att S tappat rejält jämfört med sin storhetstid. Det är lika odiskutabelt att en hel del tidigare S-väljare numera väljer SD. Det är inget jag behöver skriva till SCB om. Jag var ju med på den tiden då Moderaterna sågs som paria från S-håll. Moderaterna utmålades på samma sätt som de idag utmålar SD som ett parti som skulle splittra Sverige och göra de rika rikare på de fattigas bekostnad.
Vad jag menar är att det fortfarande finns en tämligen stor andel människor som lockas till svepande floskler i stil med tolerans, jämlikhet och liknande ordval. Löfven och hans regering har i praktiken ingen sakpolitik. De föröker lappa och laga för att få skutan att flyta och deras medel är hela tiden ökad skatt på olika områden. De rika ska sättas åt.
Det senare passar en hel del i det avundsjuka Sverige. Men krukan bär bara vatten tills den brister. När Svensson märker att det är Svensson som jagas då blir det annat ljud i skällan. Än finns det tillräckligt många avundsjuka godhetsknarkare kvar för att hålla Löfven vid makten.