2021-07-07, 15:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Mest av alla partier i riksdagen. Demokratin har segrat. Igen.

Jag älskar att du ignorerar vad man säger och skriker omkring dig utan att ens reflektera
Citera
2021-07-07, 15:36
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kommer inte att ske.

Det kommer ledarroll internt uppror. Iallafall i Sthlm och sannolikt skulle det inte bara skapa en ny vilde i riksdagen. Fler än hon skulle nog sitta kvar, fast som oberoende liberala.

Varför skulle de som var lojala med partiet bli vildar? De har ju inget att vinna på det.
Citera
2021-07-07, 15:36
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lindahl hade såklart legat rejält risit till i att behålla sin plats inför sta val om hon inte rättat in sig i ledet denna gången. 2018 hade det ändå ingen avgörande betydelse.

Precis. Tveksam till om nån står på valsedeln 2022.
Citera
2021-07-07, 15:37
Medlem
Bra att allting löste sig till det bästa till slut.
Citera
Bannlyst
Vilken hjältinna hon är Nina Lundström. Betydligt mycket mer stake än de flesta i den här tråden!
Citera
Medlem
staticages avatar
Så C har inga vänner kvar längre?
Har L gått tillbaks på Lövéns.

Orkar inte hänga med i MSM FB är fan bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Löfvén på pressträffen nu: "Finns alla förutsättningar för att bygga ett starkare Sverige"

Det har den idioten sagt i varje tal i sju år nu … Inte direkt så samhället blivit bättre
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det som folk har spekulerat om var att flera liberaler skulle frondera mot partiet. Att en (1) gjorde det är beklagligt, men inte Jordens undergång.
Jag förutsåg detta, och jag har aldrig skrivit något om hur många liberaler som skulle rösta gult. Hur kunde jag göra detta? Tror du att jag sitter här med en kristallkula? Nej, anledningen är att jag känner L sedan mycket lång tid och vet att det är så här de är.

Partilinjen var att rösta precis så rödgult att valet av Löfven kunde garanteras.
Citera
Medlem
Tilteds avatar
Är det bara jag som skulle älska att se M+KD+SD lägga fram en gemensam budget i höst och tvinga S till att förhandla fram en gemensam budget som inkluderar C och V? Skulle vara värt varenda skattekrona att se den underhållningen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det skulle vara en ovanlig uppvisning av styrka från L om det händer, men jag är också mycket tveksam till att det kommer att hända.
Ja det vore verkligen att ta ställning för ett samarbete med Sd.

När jag tänker på det kanske det vore bra för dem ändå, att verkligen få visa vilken sida de står på. Det är ju enda sättet att tigga stödröster. Vilket är enda chansen L har.
Citera
Medlem
x-factory-xs avatar
Löfven: ”så länge inget parti har mer än 51% måste man kompromissa”
Citera
2021-07-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det som folk har spekulerat om var att flera liberaler skulle frondera mot partiet. Att en (1) gjorde det är beklagligt, men inte Jordens undergång.

Nej, men förhoppningsvis och troligen den sista spiken i kistan för L.
Dom har nu i praktiker bevisat att den nya linjen inte är förankrad
Det bästa för den som vill se ett borgerligt styre är att L försvinner.
Att ha ett parti man ej kan lita på är ett sänke för hela högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in