2021-05-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spetshatt
Märta Stenevi daltar med kukdjur som köper sex för att de inte får de annars. Vad är det för äcklig jävla kärring egentligen? Hur fan kan man prioritera "hjälp" till sexköpare när kvinnor våldtas och mördas i det här landet? Regeringen höjde väl straffet för kvinnofridskränkning med 3 fjuttiga månader.

"Feministerna" i regeringen verkar hata kvinnor ... Regeringen har redan blivit stämd en gång för deras dalt av kukdjur och nochalerande av utsatta kvinnor. Behöver man stämma staten ytterligare en gång för att idioterna ska fatta att det är oacceptabelt beteende? Jävla idiotkärring

https://omni.se/stenevi-valdigt-viktigt-att-vi-lyckas-bryta-sexkopen/a/7KWqjK
Om man nu tycker att sexköp är ett problem så är det väl jättebra om man kan angripa roten på problemet istället för symptomen. Detta i synnerhet då upptäcktsrisken för det här brottet i det stora hela är minimal. Varför är du emot att man vill försöka förebygga denna typ av brottslighet?
Citera
2021-05-24, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Är din mamma en hora eller varför är du så jävla upprörd över ett sånt jävla löjligt "brott"? Skärp dig för fan.

Den här regeringen har redan blivit stämd en gång pga dess kvinnofientlighet. Och det kommer hända igen om de fortsätter såhär. Det är ett hån att de kallar sig för en "feministisk" regering .. Ett jävla hån är det
Citera
2021-05-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ring klocka ring. Nej du jag tänker fan inte vara tyst om det här. Det räcker med galenskaper nu .. Märta Stenevi är en demon. Endast en demon skulle uttrycka sig på det sättet hon gjort. Att sexköpare ska få hjälp de stackajs lilla sexbejoende kukdjujen.. naaw putti nutti då stackajs dom . Suck

Vilka patetiska politiker vi har.. Vad är det för fel på dom??!!
Jag håller med om att de inte behöver hjälp. Det allra bästa vore att kriminalisera försäljning av sex också. Stryper tillgången.

Jag håller också med om att politikerna är patetiska. Men jag tror att våra politiker kan använda de och dem korrekt.
Citera
2021-05-24, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Jag håller med om att de inte behöver hjälp. Det allra bästa vore att kriminalisera försäljning av sex också. Stryper tillgången.

Jag håller också med om att politikerna är patetiska. Men jag tror att våra politiker kan använda de och dem korrekt.

De ska inte ha nån jävla hjälp . Vad är det för absurd jävla idé ens? Är du en sexmissbrukare så vänd dig till såna organisationer för hjälp då. Det finns ju redan. Fan ska de belasta samhället genom att slösa skattepengar på några jävla torskmottagningar ??? När kvinnor som blir våldtagna och misshandlade inte ens får den hjälp de behöver

Jävla psykopatpolitiker
Citera
2021-05-24, 19:34
Medlem
Det finns egentligen bara två alternativ till problemet

1. Förbjud även sexförsäljning

2. Avkriminalisera sexköp

Tänk er ett scenario där det är tillåtet att sälja narkotika men inte tillåtet att köpa.
Citera
2021-05-24, 19:39
Medlem
Citat:
De ska inte ha nån jävla hjälp . Vad är det för absurd jävla idé ens? Är du en sexmissbrukare så vänd dig till såna organisationer för hjälp då. Det finns ju redan. Fan ska de belasta samhället genom att slösa skattepengar på några jävla torskmottagningar ??? När kvinnor som blir våldtagna och misshandlade inte ens får den hjälp de behöver

Jävla psykopatpolitiker
Har vi förstått dig rätt då att du inte vill att den här typen av brottslighet ska förebyggas eller beivras?
Citera
2021-05-24, 19:47
Medlem
Citat:

Jävla psykopatpolitiker
Nu hänger jag inte alls med. Ska allt kriminaliseras eller inte? Om inte så kan vi lika gärna försöka hjälpa torskarna istället.
Citera
2021-05-24, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det finns egentligen bara två alternativ till problemet

1. Förbjud även sexförsäljning

2. Avkriminalisera sexköp

Tänk er ett scenario där det är tillåtet att sälja narkotika men inte tillåtet att köpa.

Sexköp är redan avkriminaliserat. De får lite böter bara.. och nu tydligen även terapi efter att haft sex med predatoriska prostituerade som utnyttjar dom och tjänar på deras "sexmissbruk" de stackars kukoffrena..

Det är fan sjukt hur de ska daltas med när regeringen fullständigt skiter i kvinnor som blir utsatta för våld och övergrepp. Det är det mest anmärkningsvärda jag läst på länge .. Märta Stenevi -demonens uttalanden om sexköpares rätt till "hjälp" . Ehh what ? Vilken värld lever hon i? Störda idiotkärring
Citera
2021-05-24, 20:23
Medlem
Citat:
Sexköp är redan avkriminaliserat. De får lite böter bara.. och nu tydligen även terapi efter att haft sex med predatoriska prostituerade som utnyttjar dom och tjänar på deras "sexmissbruk" de stackars kukoffrena..

Det är fan sjukt hur de ska daltas med när regeringen fullständigt skiter i kvinnor som blir utsatta för våld och övergrepp. Det är det mest anmärkningsvärda jag läst på länge .. Märta Stenevi -demonens uttalanden om sexköpares rätt till "hjälp" . Ehh what ? Vilken värld lever hon i? Störda idiotkärring

Tycker du det fungerar bra med att ge sexköparna böter?
Citera
2021-05-24, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Nu hänger jag inte alls med. Ska allt kriminaliseras eller inte? Om inte så kan vi lika gärna försöka hjälpa torskarna istället.

Regeringen och polisen ska prioritera brottslighet som orsakar mest skada . Dvs vålds och sexualbrott. Ej sexköp vad gäller frivillig försäljning . De ska alltså lägga ner helt och hållet med dessa fasoner de har för sig med att jaga sexköpare SÅVIDA det inte gäller torskar som bidrar till människohandel med tvingade offer dvs. Det är så jag ser på det
Citera
2021-05-24, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Tycker du det fungerar bra med att ge sexköparna böter?

Ja. Det fungerar jättebra. Staten får ju in pengar på det som kan gå till att hjälpa trafficking offer istället. Det leder ju till att sexköpare bidrar till något positivt när de åker fast istället för att vara narcissister som tycker synd om sig själva när de inte ens är några offer för något
Citera
2021-05-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ja. Det fungerar jättebra. Staten får ju in pengar på det som kan gå till att hjälpa trafficking offer istället. Det leder ju till att sexköpare bidrar till något positivt när de åker fast istället för att vara narcissister som tycker synd om sig själva när de inte ens är några offer för något
Med tanke på att bötesbeloppen inte är så höga så får man knappast in ens i närheten av kostnaden för att täcka den insats som görs av polis och rättsväsende i frågan. Några pengar över till att hjälpa traffickingoffer hittas åtminstone inte där. Mest kostnadseffektivt och det som frigör resurser är om brotten överhuvudtaget inte äger rum genom att man förebygger eller legaliserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in