2026-03-09, 23:03
Medlem
Får en advokat hjälpa, i det här fallet Christofer, hur han ska formulera sig?
Kändes som han använde många ord och meningar, som inte är ”han”.. i hovrätten.

Och inte ett enda ”ööööh”, tror jag 😏
Citera
2026-03-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det vore kul om kräket dyker upp i kundregistren så det ännu en ny FUP. Svensk polis sa i ett uttalande att man avser att lagföra personer som handlat, även vanliga svennar.

Jag blir inte alls förvånad om det är så.
Jag har hela tiden tänkt och skrivit att det säkert kommer att komma fram fler punkter och fler människor. Därför är det otroligt märkligt att Chrippa tror att han skulle få ha kontakt med Linnéa.
Citera
2026-03-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Poletten kanske äntligen trillat ner..

Äntligen har den nog det och nu får han lära sig hur det är när Tomas inte kan rädda honom.
Citera
Igår, 00:54
Medlem
FruKrokodils avatar
Vem, alltså på riktigt VEM tipsade häkteströtta Chrippa att gola ner exakt alla ljusskygga människor till "argenturer"?

Chrippa själv vinner absolut ingenting på att droppa massa namn, mer än att folk blir förbannade på honom. När han väl hamnar på anstalt så kommer han anses som en golbög och inte den "roliga Chrippa da kräft".

Hans advokat kan inte vara så jäkla korkad så det måste vara Linneas briljanta ide, att om han bara talar sanning om vem/vilka som drog in oskyldiga Chrippa i kriminalitet/olagliga spel/svarta pengar- då kommer HR släppa han fri så han kan vara med henne och dra in stålar så hon slipper jobba/tigga för att få vardagen att gå ihop.

Jag har stöttat Chrippa, för att jag avskyr mobbare och han var en underdog. Men här tappar han all min respekt. Att sjunga så här efter åtta ynkliga veckor i en häktescell med både lagad mat och kabelkanaler på tvn, alltså vad är det för liten liten människa.
Senast redigerad av FruKrokodil Igår kl. 00:56.
Citera
Igår, 02:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Får en advokat hjälpa, i det här fallet Christofer, hur han ska formulera sig?
Kändes som han använde många ord och meningar, som inte är ”han”.. i hovrätten.

Och inte ett enda ”ööööh”, tror jag 😏
Ja det får de, men gör inte -- det är inte så att de betalt utifrån utfall utan de försöker få klienten att samarbeta med deras uppdrag. Vilket är att försöka får klienten så lindrigt dömd som möjligt eller friad.
Men att ramla ner till att styra klientens språk eller berättelse - nej så arbetar de inte.
Citera
Igår, 06:59
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Hur kan man ha missat i nyhetsmedier om 3cmc? är där jag har lärt mig o hört talats om skiten men såklart, folk kanske inte kollar nyheterna.
Man kanske inte har tid med det eller förstår vad som sägs om man är påverkad 24/7? Google kan säkert vara svårt att använda medan man är drogpåverkad också.

Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vem, alltså på riktigt VEM tipsade häkteströtta Chrippa att gola ner exakt alla ljusskygga människor till "argenturer"?

Hans advokat kan inte vara så jäkla korkad så det måste vara Linneas briljanta ide, att om han bara talar sanning om vem/vilka som drog in oskyldiga Chrippa i kriminalitet/olagliga spel/svarta pengar- då kommer HR släppa han fri så han kan vara med henne och dra in stålar så hon slipper jobba/tigga för att få vardagen att gå ihop.
Självklart är det Hinken. Hon ska ju förgöra honom, enligt henne själv, göra hans liv till ett helvete. Att folk inte kan se det är fan otroligt.
Senast redigerad av frason Igår kl. 07:03.
Citera
Igår, 07:09
Medlem
vemsfels avatar
Vilket jävla avsnitt av Chatten igår. Jacke är som vanligt den som är värst i käften, och man märker hur oroliga övriga är över situationen där Chrippa, som ett barn som förnekar att han ätit ur kakburken, vägrar erkänna att Linnea är eller har varit i lägenheten. Det är inte en människa som mår bra som drar sådana uppenbara lögner för sin familj. Och hur fan såg lägenhet ut? Påminde om Gurras lägenhet i sökarna.
Citera
Igår, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Verkar gälla andra men inte dem två 😎😆

Angående Rask videos om morsan där morsan bröt ihop i bilen en söndag så Jacke hotade Rask och senare fick internetörbud, varför kan inte mamma Annika bara efter 2 dagar ta tag i livet igen och träna och äta gott? 😁 Fattar inte problemet.

Nej men de är ju dumma i huvudet.
Såg på snap att Linnea saknar tiden från förr. När hon var bartender, luncher på sturehof, alla aw.
Nu blev det Linkan med halvbra restauranger utan kändisar och knappt några vänner, maken i häkte, eventuellt fängelsestraff och en eventuellt bebis.
Vilket nerköp.
Citera
Igår, 07:16
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Vilket jävla avsnitt av Chatten igår. Jacke är som vanligt den som är värst i käften, och man märker hur oroliga övriga är över situationen där Chrippa, som ett barn som förnekar att han ätit ur kakburken, vägrar erkänna att Linnea är eller har varit i lägenheten. Det är inte en människa som mår bra som drar sådana uppenbara lögner för sin familj. Och hur fan såg lägenhet ut? Påminde om Gurras lägenhet i sökarna.
Vad är problemet med att hon är i lägenheten? Är du en av dom som tror att hon varit våldsam mot barn, eller att Jockeboi har mandat från polisen att bestämma vem som får vara vart?
Citera
Igår, 07:31
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Vad är problemet med att hon är i lägenheten? Är du en av dom som tror att hon varit våldsam mot barn, eller att Jockeboi har mandat från polisen att bestämma vem som får vara vart?

Vem har sagt att det var ett problem din fitta
Citera
Igår, 07:50
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Chrippen verkar ju vara för muntliga avtal om man ser på rättegången o det han är åtalad för. Men varför ville han inte följa det muntliga avtalet med Jocke ang att hinken inte fick vara i lägenheten? Jocke stod väl på kontraktet på lägenheten?
Om han var så kaxig mot Jocke så har han väl kunna varit lika tuff mot aRgenturen o spelbolagen?
Citera
Igår, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel

Vi alla kan se att det är problematiska Linneas fel allting. Jacke hade rätt då och har det även idag.
Men han skulle aldrig ta den fighten igen med Chrippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in