2026-03-03, 07:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det som är mest konstigt är att han vet vad Linnéa gjort och ändå försvarar henne.
Jag tror faktiskt inte att han kan sätta sig in i Lillflickans mående när ffa Linnéa betett sig som ett riktigt as mot henne.
Jag vet inte, men ibland tror jag att man måste ha barn själv för att förstå.

Jag tänkte som så.. - Det är nog bara en Mamma som kan förstå.
Chrippa tänker med Lilleman det gör dom flesta män.
Sedan kom jag att tänka på.. Chrippa har ju också en.. Mamma.
Hur kan hon inte förstå?
Där sprack min tes.
Citera
2026-03-03, 07:11
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Det som är mest konstigt är att han vet vad Linnéa gjort och ändå försvarar henne.
Jag tror faktiskt inte att han kan sätta sig in i Lillflickans mående när ffa Linnéa betett sig som ett riktigt as mot henne.

Så himla lätt kan det inte vara att förlåta hinken för vad hon gjort mot barnet, men det är säkert nåt inombords hos jacke som inte tänker logiskt. Hade jag varit jacke så hade jag sagt upp bekantskapen med hinken, även om man skulle förlora sin brorsa som verkar vara dödskär i hinken. Sicken familj
Citera
2026-03-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Så himla lätt kan det inte vara att förlåta hinken för vad hon gjort mot barnet, men det är säkert nåt inombords hos jacke som inte tänker logiskt. Hade jag varit jacke så hade jag sagt upp bekantskapen med hinken, även om man skulle förlora sin brorsa som verkar vara dödskär i hinken. Sicken familj

Jag tror att familjen Berg inte förstår allvaret i det hela, där Jacke inkluderat.
Citera
2026-03-03, 08:38
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakow20
Alltså att filma lilla dottern och skrämma henne så, bevisar vilket j-vla psyk hon är L. Hur kan ens någon försvara henne efter det? Uppbarligen har hon ju filmat flickan fler ggr och det finns säkert ännu fler filmer som hon inte har gått ut med. Hon är en riktigt ond person. Den svaga Kräft som tar tillbaka henne, är exakt lika ond han.

Mår så illa och blir så ledsen för flickans skull av se dessa videor och hur Linnea betett sig mot ett barn. Och trots att dessa vidriga saker finns och visar hur vidrig Linnea är så påstår somliga här att hon INTE psykiskt misshandlar flickan.
Citera
2026-03-03, 09:32
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Linnea har kanske en hållhake på hela familjen berg,Även Jacke.Han får väll kanske bara spela med och fejka att han gillar Linnea.
Citera
2026-03-03, 09:35
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Luggen berättade i en live att han tänker åka till Sverige i sommar.
Han har bott 1,5år i Spanien, är utskriven från Sverige och har spanskt personnummer.
Han är inte svensk mera
Chrippa går i luggens fotspår,Luggen har lämnat sitt barn och lämnat sverige,Samma med chrippa,när han har suttit av straffet kommer han också fly till spanien.Luggen och chrippa har knarkat ihop i minst 15 år.
Citera
2026-03-03, 09:38
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Mår så illa och blir så ledsen för flickans skull av se dessa videor och hur Linnea betett sig mot ett barn. Och trots att dessa vidriga saker finns och visar hur vidrig Linnea är så påstår somliga här att hon INTE psykiskt misshandlar flickan.
Man märker att Medviktarna och AFA Axel inte har barn,Annars skulle dom aldrig kunna skydda chrippas och linneas beetende.
Citera
2026-03-03, 10:48
Medlem
Citat:

Jag är helt hundra på att Jacke än idag hatar Linnea. Han låtsas acceptera henne enbart för att inte göra Chrippa arg och upprörd. Det blir enklast så.
Citera
2026-03-03, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Nu får du väl ändå ge dig!! Vad har du med att göra om J*lia har lån eller när hon pluggade?! Skulderna fick hon i så fall när hon var tillsammans med Christofer.

Vad gör din Idol Linnea? Pluggar hon? Jobbar hon? Nu räknas det inte att hon säljer sitt (*).

När ska Linnea göra rätt för sig?
Hur mycket kostar inte Linnea samhället?

VISSA I DENNA TRÅD BORDE SKÄMMAS [b] Ni har ju tappat det helt!

Mitt inlägg var ett svar på en diskussion vi hade där HalmstadSFB försökte styra om Jockes ekonomiska stöd till Julia till att handla om att det var ett lån.

Läs bakåt i tråden innan du börjar gorma.

Julia har hittills kostat samhället mer än Linnea eftersom hon inte klarar sig utan försörjningsstöd.

Linnea är dessutom mer resursstark än Julia och inte rädd för att hugga i och arbeta.

Varför är det så känsligt när Julia diskuteras när du inte klagar då grövre saker diskuteras gällande Linnea?
Citera
2026-03-03, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Du vet att det är pappan som ska stå för underhållsstödet va?
Men när en loser inte klarar av det, då får man underhållsstöd från Försäkringskassan.
Som sedan kräver in det från pappan och pappan får ännu mer skulder.

Återigen - följ diskussionen bakåt innan du klagar.

Naturligtvis vet jag att det egentligen är Chrippa i det här fallet som ska betala underhållsbidrag.

Nu gör han inte det och då går samhället in med underhållsstöd som Chrippa får återkrav på.

Trodde att det här var självklart. Annars hade jag ju skrivit det också.
Citera
2026-03-03, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Du kan ju byta ut Julia mot Chrippa i varenda mening.
Förutom att alla vet vid det här laget hur stora skulder Chrippa har.

Börjar bli tröttsamt med ditt tjat om Julia.
Tråden heter Christofer "Chrippa" Lundström, fd Berg, dömd för ekobrott dec - 25.
Det är inte hon som rår för att han är dömd ekobrottsling och har ett skuldberg större än Mount Everest.
Hur mycket du och dina minioner än tjatar om annat.

Ser inte att du beklagar dig då det skrivs om andra än Julia.

Julia är lika mycket topic som någon annan som hör ihop med gänget.

På tal om det så har både Chrippa och Julia skött sitt föräldraskap dåligt.

Familjehem är nog det bästa för barnet så hon får en chans att utvecklas normalt i en miljö utanför sociala medier.
Citera
2026-03-03, 11:26
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Mitt inlägg var ett svar på en diskussion vi hade där HalmstadSFB försökte styra om Jockes ekonomiska stöd till Julia till att handla om att det var ett lån.

Läs bakåt i tråden innan du börjar gorma.

Julia har hittills kostat samhället mer än Linnea eftersom hon inte klarar sig utan försörjningsstöd.

Linnea är dessutom mer resursstark än Julia och inte rädd för att hugga i och arbeta.

Varför är det så känsligt när Julia diskuteras när du inte klagar då grövre saker diskuteras gällande Linnea?
Folk kanske blir irriterade på dig för att du inte berättar varför Julia inte orkar jobba,Kan det vara för att hon har haft ex som både har misshandlat och våldtagit henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in