Fruktansvärt roligt när Linnéa säger i förhör
- Jag har alltid varit väldigt ekonomisk.
Senare vet hon ingenting om deras ekonomi eller hennes ekonomi, hennes konto, Chrippas konto, varför hon swishar och får så jävla mycket swish. 100 000 - 200 000 kr som går fram och tillbaka..
Citat:
FL: Men du sa ju att du var den som var ekonomisk och hade koll på läget.
MT: Ja, för min egen del, ja.
FL: Ja.
MT: Men nu har jag ju inte haft ett riktigt jobb. Så då har det ju blivit sämre på alla plan
egentligen. Alltså hela mitt liv har ju förändrats sedan det här året startade. Så ingenting är ju
samma som det alltid har varit.
FL: Nej, men du sa att han var bättre på att spara. Spara på något speciellt sätt då med de
här pengarna, eller vad tänkte du?
MT: Nej, men han är bättre på att hantera pengar bara så.
FL: Men vadå hantera?
MT: Alltså han har nog bättre koll på ekonomi och sådär än vad jag har.
Biträdande förhörsledare: Men du har ju suttit och berättat för oss att du har inget jobb. Du får
ersättningar från honom för att kunna göra de köp du vill göra. Och han står för alla kostnader för att du har inga inkomster.
MT: Ja.
Biträdande förhörsledare: Och nu säger du att ni delar på allting. Kan du förklara?
MT: Jo, men vissa av transaktionerna i 2023 har jag Revolut, då har vi ju delat på vissa
inkomster. Och sen nu, jag vet inte vilka belopp det är per gång som vi har överfört via
Revolut. Eller var det liksom, vilka tillfällen. Men de gångerna, alltså det som vi har fört över
har ju varit ifall vi har bokat en resa till exempel. Eller någonting sånt där. Jag har ju Swishat
för hans pappa med. Och inkomster har jag haft sen maj, juli eller vad det var. Så jag har ju
fått lite pengar på sociala medier. Det är ju den här Google-Island insättningen