2025-07-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Är alla dessa han ska åtalas för?

Många har ju lagts ner och han skrev att det skulle generera honom pengar.

Alla dessa är med i slutdelgivningen och tänkta att åtalas för.

Nu vet vi ju hur vissa användare här är. Säger jag att det är 14 brottsrebruseringar och det vid åtal är 15 sedan ljuger jag och har fel. Jag vet inget!

Detta är dock några få och i stor minoritet men de skriker högt.

Nedlagda utredningar är alltså inte med i dessa antal.

Vet inte vad han yrar om angående att det ska generera massa pengar. Gissar han tror Jocke kommer åka på falsk tillvitelse.
Senast redigerad av 400Ben 2025-07-21 kl. 21:26.
Citera
2025-07-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vi kan ju hoppas att han lärt sig att det inte heter förhudsundersökning.

Du har alldeles för högt ställda krav ser jag
Citera
2025-07-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
om prime crime får flera lyssnare så är det ju för att folk vill skratta åt chrippa. han är ju som ett meme för misslyckande idag. och han är avskydd som pesten då han är så sjukt dryg och vidrig. han har så dålig självkänsla att varje gång han får tag på 500:- så måste han gapa om hur mycket bättre han är än andra.

Rättegången 2023 var ju en bra försmak inför vad som komma skall. Otroligt vad denna kille gör självmål och sätter krokben på sig själv. Prime Crime kommer krascha när hans Rättegång kommer ut. Servrarna överbelastade.
Citera
2025-07-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hon tjänade helt ok 2023, strax under 400tkr.

Det är märkligt att hon inte deklarerat för 2024, för hon hade ju en del samarbeten som ska beskattas. Därtill streamade hon ganska många månader. Att det rör sig om hobbyverksamheter är osannolikt. Om hon menar allvar med influenserkarriären så borde hon starta bolag, så hon inte gör samma misstag som sambon gjort.

Jag ser nu att jag skrev 2024 men menade givetvis 2025. Jag vet att Linnea deklarerade lite under 400k 2024 för det har man ju kunnat se. Det är verkligen sorgligt att hon är på väg i samma spår som Chrippa.
Citera
2025-07-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
En nobody är han ju absolut inte, över 80 000 inlägg i tråden, han må va korkad och ha väldigt lätt för att göra bort sig, men någon som blivit så uppmärksammad och omtalad under så sjukt lång tid på alla sociala plattformar är ju långt ifrån en nobody, möjligtvis en rikskändis.
Är ju bra många fler som vet vem han är än bra många andra kreatörer och influensers på nätet.

1. Han är Jockes bror.

2. All pr är inte bra pr. Här är allt dåligt faktiskt.

3. Till viss del beror det på att han är en människa som sticker i ögonen, ja.
Citera
2025-07-21, 21:41
Medlem
Det mesta han står åtalad för hade ju kunnat undvikas om han hade flyttat permanent till ett land där det är tillåtet, och bara gjort det därifrån!

Om/när han eventuellt får fängelse så kommer han ju kunna göra just det efter att han avtjänat eventuellt straff.
Lyckades han då kommer han lyckas igen.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
1. Han är Jockes bror.

2. All pr är inte bra pr. Här är allt dåligt faktiskt.

3. Till viss del beror det på att han är en människa som sticker i ögonen, ja.
Citera
2025-07-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Han är ingen "rikskändis" Han är en "flashback-kändis".
Han är en "flashback-kändis" pga att några aldrig kan sluta skriva om honom i denna tråd.
Jag har också skrivit här, men jag spammar definitivt inte tråden som vissa andra gör.

En annan grej jag funderat över.... Är äktenskapet som tydligen är på gång.
Kan det ha något att göra med att äkta makar kan neka att vittna mot varandra?

Om de gifter sig av kärlek så är jag nöjd, men om det är av strategiska skäl för en ev rättegång blir jag besviken.
Citera
2025-07-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Alla dessa är med i slutdelgivningen och tänkta att åtalas för.

Nu vet vi ju hur vissa användare här är. Säger jag att det är 14 brottsrebruseringar och det vid åtal är 15 sedan ljuger jag och har fel. Jag vet inget!

Detta är dock några få och i stor minoritet men de skriker högt.

Nedlagda utredningar är alltså inte med i dessa antal.

Vet inte vad han yrar om angående att det ska generera massa pengar. Gissar han tror Jocke kommer åka på falsk tillvitelse.

Det var elva brottsmisstankar i juni , så det blir 13 totalt vid slutdelgivningen.
Citera
2025-07-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vi kan ju hoppas att han lärt sig att det inte heter förhudsundersökning.

Denna gången är det bäst att han pratar mindre, helst knappt alls. Hans advokat måste redan vara dödstrött på honom.
Citera
2025-07-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Prime Crime verkar ha ett intresse av just Chrippa med tanke på hur dom lagt upp om honom på Instagram så den rättegången lär komma ut snabbt.
Jag tror dom kommer få många nya medlemmar.

Det lär komma flera nya och vissa i kommentarsfältet kommer att berätta hur lagen fungerar och att åklagaren är helt inkompetent och hans advokat borde byta jobb.
Citera
2025-07-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det mesta han står åtalad för hade ju kunnat undvikas om han hade flyttat permanent till ett land där det är tillåtet, och bara gjort det därifrån!

Om/när han eventuellt får fängelse så kommer han ju kunna göra just det efter att han avtjänat eventuellt straff.
Lyckades han då kommer han lyckas igen.

Japp men han klarar inte vara ifrån dottern.

Finns inget land med bra levnadsstandard att hålla sig ifrån rättvisan.
Citera
2025-07-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det var elva brottsmisstankar i juni , så det blir 13 totalt vid slutdelgivningen.

Tack! Du har koll. Kan vart så att det var 3 som lades till och inte 2. Vi får se 28/8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in