2025-05-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Nej det är inte konstigt, han har ju sagt själv flera ggr att han använder Revolut.
Ganska ofta kriminella använder sig av Revolut just för penningtvätt.
Hur vanligt förekommande är det?
Citera
2025-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är väl inte så konstigt. Chrippa har Revolut. Chrippa utreds för fusk.

Visste inte att Revoluts huvudkontor låg i Litauen.
Citera
2025-05-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur vanligt förekommande är det?

Det kan jag omöjligt veta då jag inte läst varenda fup om ekonomisk brottslighet.
Citera
2025-05-06, 16:55
Medlem
Citat:
Nej det är inte konstigt, han har ju sagt själv flera ggr att han använder Revolut.
Ganska ofta kriminella använder sig av Revolut just för penningtvätt.
Ja, när man söker på internet så får man uppfattningen om att kriminella gärna använder Revolut.

Chrippas bror har ju gjort reklam för Revolut vid flera tillfällen samt använder det väl själv...

Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Glöm inte att banjo gjorde reklam för revolut för ett tag sen...
Glöm inte att Chrippas bror fortfarande gör reklam för Revolut...
Citera
2025-05-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja, när man söker på internet så får man uppfattningen om att kriminella gärna använder Revolut.

Chrippas bror har ju gjort reklam för Revolut vid flera tillfällen samt använder det väl själv...

Det är väl inget konstigt...?

Att använda Revolut betyder inte att man begår brott. De har funktioner som ligger i framkanten i bank-branschen. Att vissa funktioner gör penningtvätt lättare gör inte verksamheten brottslig, särskilt som man samarbetar med rättsvårdande myndigheter. De döljer inte data i de fall deras kunder begår brott. Det är ungefär som med PayPal.
Citera
2025-05-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Nej det är väl tydligt att hon vill vara lite som Jocke & Jonna, Chrippa pratar ju även om en reality show med han och Linnea på sin instastory. Precis som brorsan har en reality show. Så fattar att ja varför inte visa lite vågade bilder med, de verkar ju vilja göra samma karriär 🙂

Vad skulle vara deras USP? Ska de visa upp vanvården av dottern live, kanske...? När hon behöver dra ut nästa omgång tänder?

Konceptet Morgan & Ola-Conny, att följa två slumpmässiga klappmongon på resor, är ju liksom gjort för tio år sen.
Citera
2025-05-06, 17:45
Medlem
Citat:

Det är inget fel på Revolut, tvärtom. Men det är fel när det används på ett brottsligt sätt.
Citera
2025-05-06, 17:49
Medlem
Citat:

Men man behöver ju inte begå brott bara för att man använder Revolut, dock är det en bank som kan göra det lättare att begå ekonomisk brottslighet.
Citera
2025-05-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vad skulle vara deras USP? Ska de visa upp vanvården av dottern live, kanske...? När hon behöver dra ut nästa omgång tänder?

Konceptet Morgan & Ola-Conny, att följa två slumpmässiga klappmongon på resor, är ju liksom gjort för tio år sen.

Dom ska bara kolla på hur brorsan lägger upp sin resa så de kan kopiera igen.
Citera
2025-05-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Haha ändå uttalar du dig väldigt bestämt om saker och ting och hänvisar till några FUPar du läst (och tolkat efter behag). Och det är lite så du argumenterar generellt har jag noterat, skriver något påstående som om det vore en sanning och sen styrker upp dina egna påståenden med andra ganska lösa antaganden med tvivelaktiga källor... Får du sen lite medhåll och ryggdunk lägger du gärna i ytterligare en växel. 😆 Nä, dig litar jag inte ett ögonblick på, du gillar att verka sitta på information, men i slutändan är det bara tomt babbel. Och ja, jag vet att du varit duktig och begärt ut ett papper och minsann tillför jättemycket, så kom inte med det igen tack.

Men på riktigt hur ska jag kunna berätta hur många som begår brott via Revolut, berätta gärna det för mig?
Det är ingen hemlighet att det används för ekonomisk brottslighet, gå in och lyssna på lite rättegångar om detta så kanske du förstår själv.
Du behöver inte lita på mig, struntar faktiskt i vad du tycker.
Citera
2025-05-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är väl inget konstigt...?

Att använda Revolut betyder inte att man begår brott. De har funktioner som ligger i framkanten i bank-branschen. Att vissa funktioner gör penningtvätt lättare gör inte verksamheten brottslig, särskilt som man samarbetar med rättsvårdande myndigheter. De döljer inte data i de fall deras kunder begår brott. Det är ungefär som med PayPal.

Tack för din kommentar men jag skrev väl ändå inte att det var konstigt, vänligen lägg inte ord i min mun...
Citera
2025-05-06, 19:05
Medlem
Citat:
Det kan jag omöjligt veta då jag inte läst varenda fup om ekonomisk brottslighet.
Har du läst någon fup där revolut nämns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in