2021-05-12, 07:49
Medlem
Tinkertoys avatar
Hej.

Har ett hyfsat välbetalt typ kontorsjobb, jobbar 100% hemmifrån nu.
Behöver jobba cirka 8 timmar totalt men kan i princip göra det vilken del av dagen som helst, förutom om det är möten eller så.

Bor i Stockholm.

Har cykel och en kombi-bil också.

Har en pro

Finns det något enkelt sätt man kan tjäna ett antal tusen extra i månaden? Ska man försöka hitta något vanligt kvällsjobb? Eller finns det något lämpligt man kan göra dagtid om man har några timmar över då och då?

Några förslag?

Har en professionell systemkamera med också för hobby. Funderar på om man kan tjäna pengar på något sätt.
Senast redigerad av Tinkertoy 2021-05-12 kl. 07:59.
Citera
2021-05-12, 11:37
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Att tjäna extra pengar är inte svårt, det är bara att jobba lite mer. Tyvärr är det svårt att ge ett vettigare svar än så. Du nämner att du har en kamera men det har de flesta och du lär knappast få jobb genom att skriva en annons: "Hej! Är en kille på 30jordsnurr som har en kamera, någon som vill bli fotad för en billig peng?".

Enklaste vore väl att jobba mer där du jobbar nu men det kanske inte är möjligt?
Citera
2021-05-12, 12:19
Medlem
Allt du kan göra online går att profitera på. Ljud, bild, text, programmering ...
Detta förutsätter givetvis att du har en USP och något att erbjuda inom området.

Har jobbat som frilansare hemifrån i drygt tio års tid via egen firma. Primärt korrekturläsning/översättning i samröre med olika internationella byråer. Visst – jag måste säkert jobba 3–4 timmar/dag och då bara fakturera 40 papp i månaden, men det räcker mer än väl för mig. Ingen stress.

Det finns en uppsjö webbplatser där du kan upprätta en profil och ta några uppdrag för att få in en fot. Något jag lämnade för många år sedan, men det var en briljant språngbräda innan det blev för trångt. Nu är det för många som känner till det och webbplattformarna tar för stor del av kakan.

Jag tänker inte tipsa om just de webbplatser jag började på, utan länkar till en generisk lista. Resten får du räkna ut själv.

https://www.ryrob.com/remote-jobs-websites/#writing
Citera
2021-05-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinkertoy
Hej.

Har ett hyfsat välbetalt typ kontorsjobb, jobbar 100% hemmifrån nu.
Behöver jobba cirka 8 timmar totalt men kan i princip göra det vilken del av dagen som helst, förutom om det är möten eller så.

Bor i Stockholm.

Har cykel och en kombi-bil också.

Har en pro

Finns det något enkelt sätt man kan tjäna ett antal tusen extra i månaden? Ska man försöka hitta något vanligt kvällsjobb? Eller finns det något lämpligt man kan göra dagtid om man har några timmar över då och då?

Några förslag?

Har en professionell systemkamera med också för hobby. Funderar på om man kan tjäna pengar på något sätt.

Leverera mat Wolt/Foodora med bilen eller cykeln. Enkelt några 1000 i månaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in