2021-05-15, 17:35
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att vi har (para)magnetiska saker i kroppen är ju liksom inget nytt. Vatten är för fan paramagnetiskt liksom.

Det är absolut inget nytt, men för den aktuella videon har det ingen betydelse.
Vatten är diamagnetiskt inte paramagnetiskt!
Senast redigerad av CogniTionis 2021-05-15 kl. 17:39.
Citera
2021-05-15, 17:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CogniTionis
Det är absolut inget nytt, men för den aktuella videon har det ingen betydelse.
Det sägs ju att ju mer man lär sig, desto mer inser man att man inte vet. Men man inser också hur mycket mer än dom flesta andra man ändå vet. Jag hade inte en aning om vad paramagnetism var innan idag men eftersom jag är bekant med både att parafrasera och paramilitära organisationer så kunde jag nästan räkna ut vad det innebar.

Men det verkar vara något som folk i allmänhet har svårt för.
Citera
2021-05-15, 17:41
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det sägs ju att ju mer man lär sig, desto mer inser man att man inte vet. Men man inser också hur mycket mer än dom flesta andra man ändå vet. Jag hade inte en aning om vad paramagnetism var innan idag men eftersom jag är bekant med både att parafrasera och paramilitära organisationer så kunde jag nästan räkna ut vad det innebar.

Men det verkar vara något som folk i allmänhet har svårt för.

Jag redigerade mitt förra inlägg. Vatten är diamagnetiskt, inte paramagnetiskt. Och fortfarande: magnetism har inte något att göra med den aktuella videon eller vaccin.
Citera
2021-05-15, 17:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CogniTionis
Jag redigerade mitt förra inlägg. Vatten är diamagnetiskt, inte paramagnetiskt.
Så kanske det var. Jag har som sagt aldrig läst ett ord om det hela förrän idag.
Citera
2021-05-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Exempel på detta: Jag ser inte hur man kan skulle kunna förneka detta? Dessa videorna är omöjligt fejk.

https://www.instagram.com/p/CO0fu6VDIEj/

Jag fick en post-it lapp att fastna på ett födelsemärke! 😱 Jag säger inte att det är aliens.. men... 👽

Jag blev så övertygad om att den enbart kommer fastna på födelsemärket att jag inte brydde mig om testa att fästa den på någon annan del av kroppen... .
(För det är väl inte så att magneterna i den videon kan ha en klistrig yta och därmed skulle fastna vart de än hade satt dem..)

Hur många microchip innehåller metall som en magnet fastnar på? 🤔
Citera
2021-05-16, 12:30
Medlem
Mullrets avatar
Gick för nära min elbil idag precis efter vaccinationen. Fick ringa en kompis så han kunde få loss dörren som fastnat där jag blev vaccinerad. 15 minuter med vinkelslipen så gick det bra. Mycket metallspån och blod blev det.

Ny dörr är beställd idag från Tesla.

Heja Sverige. Det går bra nu.

Tråden borde ligga i humorforat.
Citera
2021-05-16, 12:31
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Exempel på detta: Jag ser inte hur man kan skulle kunna förneka detta? Dessa videorna är omöjligt fejk.

https://www.instagram.com/p/CO0fu6VDIEj/

Det finns två möjligheter:
1 Du har tillräckligt dålig fantasi för att inte förstå hur man i videon får det att se ut som magneterna fastnar
2 Du vill ge lite extra bränsle till diskussionen
Citera
2021-05-16, 14:33
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
En stackars tjej som inte lyssnade på sin pojkvän;

https://files.catbox.moe/cg5q6s.mp4

https://files.catbox.moe/0iby7s.mp4

Stackars de djävlar som tryckt in sig den skiten i sina kroppar och bara Gud vet vilka konsekvenser det kommer få.

Tror du på allvar att magneten (eller vad det nu är) fastnar på grund av magnetism?

Dr Lee Merriitt är ortoped, så ortopedi är ett kunskapsområde hon säkert behärskar, däremot är hennes kunskaper om covid-19 och covid—19-vaccin mycket begränsade för att uttrycka det artigt.
Citera
2021-05-16, 15:55
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Som Bill Gates menar du?

Jag menar att den samlade kunskapen bland expertis inom vaccinforskning och virologi skjuter i sank och totalt pulvriserar befängda vaccin/magnetismteorier.
Citera
2021-05-16, 16:11
Medlem
mikaelss avatar
[quote=MisterChrister|75844418]Vår kropp består av 60% vatten och vätemolekylerna i våra kroppar är magnetiska.
[/QUOTE
Du menar vattenmolekylerna? De är dipoler, men magnetiska?
Vätemolekyler, dvs H2, har vi inte några i kroppen.
Citera
2021-05-16, 17:35
Medlem
CogniTioniss avatar
[quote=mikaels|75896497]
Citat:
Ursprungligen postat av MisterChrister
Vår kropp består av 60% vatten och vätemolekylerna i våra kroppar är magnetiska.
[/QUOTE
Du menar vattenmolekylerna? De är dipoler, men magnetiska?
Vätemolekyler, dvs H2, har vi inte några i kroppen.
Vatten är diamagnetiskt och blir magnetiskt i närvaro av magnetfält, men inte annars. Magnetismen är dock så svag och är helt irrelevant i det här fallet!
Citera
2021-05-16, 18:41
Medlem
CogniTioniss avatar
Citat:
Hur många människostudier finns det på vacciner för Covid-19?

Hur många långtidsstudier finns det på vacciner för Covid-19?

Idag finns 4611 människostudier som handlar om vaccin och Covid-19 (enligt PubMed), vilket bör räcka en bra bit. När det gäller magnetism som det här handlar om, finns inte en enda seriös publikation (vilket inte är någon överraskning direkt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in