2021-05-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Bara en fråga, men vem går till salongerna med riktigt namn? Swish? Och kort betalning? Då får ni på riktigt skylla er själva.

Det är dom som kommer åka dit här när dom spanat i ett år. Garanterat.

Att thaimassage har varit och är i gränslandets zon har ju var och en insikt i.
Man får givetvis rätta sig efter oskrivna regler för sin integritet. Kontant telefon, cash betalning samt aldrig namn eller nåt om privatlivet. Thaitjejerna håller ändå brutal koll på vad du "köpt" vid besök du gör hos dem. Bokförs absolut. Konstigt de klarar leva på det sättet.
Citera
2021-05-15, 01:22
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Att thaimassage har varit och är i gränslandets zon har ju var och en insikt i.
Man får givetvis rätta sig efter oskrivna regler för sin integritet. Kontant telefon, cash betalning samt aldrig namn eller nåt om privatlivet. Thaitjejerna håller ändå brutal koll på vad du "köpt" vid besök du gör hos dem. Bokförs absolut. Konstigt de klarar leva på det sättet.

Det är väl dags att herrarna som står för hjärnan bakom någon av dessa massagesalonger snickrar ihop en betallösning via blockchain escrow-betalningar i en mobilapp. Svårare än så behöver det inte vara att göra det smått omöjligt eller mycket omständigt för polisen att spåra betalningen. På det viset är det grönt ljus så länge kunden inte lämnar DNA på plats eller blir tagen på bar gärning.

Ökat utbud av sexuella tjänster samt variationer på tillvägagångssätt skulle även restultera i en, procentuellt sett, minimal risk att torska på ett sexköp.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-15 kl. 02:12.
Citera
2021-05-15, 10:28
Medlem
T-bears avatar
Någon admin har iaf släckt Anyas hemsida och de finns ingen annons på tmg längre.
Citera
2021-05-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Det jag menar är att de inte knullar på första dejten utan kanske drar i snabeln bara. Men ja du kanske har rätt. Om det nu är så, vilket låter smått otroligt, så är det väl inte köparna som är intressant

Spanarna har ordnat med rumsavlyssning läste jag lite tidigare. Tänk vad de fått höra saker
Minns själv hur jag bad om hard massage och hur ondare det gjorde desto mer fokuserade jag på min andning (dvs model högljutt). Ang DNA på plats, det har väl alla lämnat oavsett om du blivit mjölkad. Hudsläpp/håravfall/dräggel på kudden.
Citera
2021-05-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmyride21
Spanarna har ordnat med rumsavlyssning läste jag lite tidigare. Tänk vad de fått höra saker
Minns själv hur jag bad om hard massage och hur ondare det gjorde desto mer fokuserade jag på min andning (dvs model högljutt). Ang DNA på plats, det har väl alla lämnat oavsett om du blivit mjölkad. Hudsläpp/håravfall/dräggel på kudden.

Hmm, på riktigt? Får börja med teckenspråk från och med nu då. Sanslöst vad det ska slängas pengar på folk som vill ha intimmassage. Jag vill ju hända att många av dessa kvinnor gärna mjölkar män mot ersättning fullt frivilligt.
Citera
2021-05-15, 12:35
Medlem
T-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpmyride21

Var har du läst att de använt sig av rumsavlyssning ?

Ang DNA så får väl polisen ej begära DNA prov om fängelse ej finns på straffskalan och det gör det väl inte för köp av sexuell tjänst.
Citera
2021-05-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-bear

Ang DNA så får väl polisen ej begära DNA prov om fängelse ej finns på straffskalan och det gör det väl inte för köp av sexuell tjänst.

Det spekulerades i tråden tidigare om tex rumsavlyssning.
Känner inte till straffskalan tyvärr vet dock att mitt DNA förmodligen finns reggat hos myndigheterna.
Citera
2021-05-15, 13:57
Medlem
downloathes avatar
Citat:

Hemlig rumsavlyssning har än så länge inte används under förundersökningar i massageärenden, men rumsavlyssning förkommer vid misstanke om tex "människohandel" i kombination med "koppleri" eller "stämpling till människohandel" i kombination med "stämpling till koppleri". Hemlig rumsavlyssning kan användas om brottets minimistraff är 4 års fängelse.

DNA-prov kan tas på alla som är skäligen misstänkta för brott där fängelse ingår i straffskalan. "Köp av sexuell tjänst" (normalgraden) har ett maxstraff på 6 månaders fängelse. För "Grovt köp av sexuell tjänst" är straffet fängelse i högst ett år.

Det finns även ett tänkbart framtida scenario där polis och åklagare hittar en anledning att under förundersökningen utreda sexköpen som "oaktsam våldtäkt" (högst 4 års fängelse) och på så vis får dem tillgång till fler tvångsmedel mot salongens kunder, sedan omrubricera till "köp av sexuella tjänster" inför häktningsförhandlingen.
Senast redigerad av downloathe 2021-05-15 kl. 14:15.
Citera
2021-05-16, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Jag funderade på om det inte skulle gå att göra dessa sexköp på massagesalonger, juridiskt sett fullt lagliga genom att massösen skriver under ett avtal där hon tar uppdrag att som frilansande agera skådespelare i en porrfilmsinspelning och producenten (sexköparen) filmar sexakten med sin mobil. Då är "sexköpet", eller porrfilmen helt lagligt och även en avdragill kostnad - förutsatt att sexköparen har en enskild firma eller bolag med "erotisk film" eller liknande som verksamhetsberättelse. Sexköpet blir då som vilken annan affärsuppgörelse mellan två företag.

Problemet som kvarstår är att de thailändska massöserna inte vill skatta för sin inkomst.
Måste köparen verkligen ha firma för det, jag förstår dilemmat när sexakten kommer in i bilden iofs, men man får ju amatörfilma andra sker. Man skulle ju även kunna kalla det posering för bilder borde ju inte räknas som sex bara för att hon på bilden håller i mannens kuk hon tog ju i den bara och endast när själva fotot togs.
Är man duktig på att teckna skulle man kunna ha med sig några ark och säga att man betalade för att f rita av då det är så svårt att få tag på modeller till kroki.
Citera
2021-05-16, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwoppy
Självklart så visste han allt om vad som hände på salongen, men det är inte alltid så enkelt att bevisa medhjälp. De hade tänkt lite före och hade en story som de höll sig till. Hon tog helt enkelt smällen.
Vet faktiskt inte om någon ännu åkt dit för medhjälp till koppleri i någon thai salong? Någon annan som vet?
Nej precis det är inte enkelt att bevisa jag vet, men jag tycker ändå att just det fallet är minst sagt anmärkningsvärt och det säger ju en hel del om polisen också.

Jodå i Uppsala för ett antal år sedan åkte både moder och dotter dit, dottern för medhjälp, med viss risk för att jag blandat ihop Uppsala och ett tillslag i Malmö börjar ju bli rätt många fall att hålla reda på.
Senast redigerad av clanton 2021-05-16 kl. 06:09.
Citera
2021-05-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Visst är det anmärkningsvärt att en polis, privat kunnat vara så pass blåögd.

Ja, det var otydligt formularat av mig. För att åklagaren ska kunna väcka åtal för medhjälp bör det finnas någon form av "bevis" för att den misstänkte parten varit medveten om att det förekommit prostitution på Salongen. Kombinationen av vetskap om verksamhetens beskaffenhet och tex att hjälpa till med hemsidor eller inlägga på thaimassageguiden är tillräckligt för medhjälp till koppleri. Kombinationen att man har "bevis" för att den misstänkte haft vetskap om verksamhetens beskaffenhet och/eller hanterar pengar, utbetalningar, avtal mot underleverantörer och/eller hjälper till med f-skatt så ser det som den misstänkte kan åtalas för koppleri.

Ja, precis. Så länge det inte finns avlyssningar eller textmeddelanden/SMS som talar för att den hjälpande parten (sambon) inte haft kännedom om att det förekommit försäljning av sexuella tjänser på salongen och att han läst tillräckligt med FUP:ar i liknande ärenden så lär han väl klara sig. Dock blir det svårare för henne att klara sig undan en fällande dom.

Tack för svar och det glasklara förtydligandet.
Jag vet två salonger där detta kommer att bli intressant när och om de gör tillslag mot dem om polisen nu är så alerta att de gör ett gediget jobb i där dvs ca tio minuters googling.
Citera
2021-05-16, 07:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Eftersom som polisen kan hålla på med denna typ av tramsiga ingripanden, så kan vi dra den mycket klara slutsatsen att det finns för många poliser i Sverige....

Ja, eller att dom agnar sig år fel ärenden?

Märkligt att dom lägger ner så mycket tid på horerier. Det är ju tillslag i var och varannan stad nu i vår.

Personligen så tycker jag dom borde koncentrera sig på annat än Massagesalonger.

Citat:

Det är väl mera obligatoriskt med topsning så fort det är förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in