2021-05-09, 09:51
Medlem
Liberationfronts avatar
Ingenting. Det finns massor i förorten som bara går på bidrag och det verkar ju funka.

Testa volontär annars,
Citera
2021-05-09, 10:08
Medlem
Bidbilsförare låter som att det skulle vara något för dig. Eller lokförare.
Citera
2021-05-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Låter ju ändå som du klarar av de flesta yrken som du tar dig an och att du fick det där it-support jobbet är ju lite "imponerande" nog många som söker de och jag själv kan knappt något om internet.

Du skulle kanske försöka bli tågförare? köra pendeltåg eller fraktgods och köra inom Sverige och t ex köra från Stockholm till Göteborg, fram och tillbaka på en dag kanske vore ok för dig?

Om du någon gång haft anledning att ringa en IT-support och har minsta lilla kunskap själv inser du nog att det sitter många som TS på sådana tjänster. Dvs fullständigt inkompetenta för sitt jobb.
Citera
2021-05-09, 13:24
Medlem
Kanske porrfilmsskådis? Kommer alltid finnas jobb i porrbranschen.
Citera
2021-05-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
En sån där som säger "hej hej" utanför affärer kanske?
Tiggare?
Citera
2021-05-09, 19:58
Medlem
Citat:
Låter ju ändå som du klarar av de flesta yrken som du tar dig an och att du fick det där it-support jobbet är ju lite "imponerande" nog många som söker de och jag själv kan knappt något om internet.

Du skulle kanske försöka bli tågförare? köra pendeltåg eller fraktgods och köra inom Sverige och t ex köra från Stockholm till Göteborg, fram och tillbaka på en dag kanske vore ok för dig?
Jag tror det var en hel del som sökte den tjänsten faktiskt. Jag kan nog imponera på folk om jag vill, vill jag tro. Har nog det där snälla utseendet som lockar en del rekryterare.

Att köra tåg låter faktiskt som om det vore något för mig. Ska verkligen kolla på detta.
Citera
2021-05-10, 03:23
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Jag tror det var en hel del som sökte den tjänsten faktiskt. Jag kan nog imponera på folk om jag vill, vill jag tro. Har nog det där snälla utseendet som lockar en del rekryterare.

Att köra tåg låter faktiskt som om det vore något för mig. Ska verkligen kolla på detta.

Ja gör det finns ju trådär här om det. Om du bor i sthlms området så finns det ju flera alternativ, tex köra tunnelbana, roslagsbana eller pendeltåg. De har ju olika utbildningar tror jag men blir du tex anställd av MTR så har du betalt medans du utbildar dig till tunnelbaneförare. Men förmodligen vill du helst bli förare på pendeln då de tjänar mest och har minst kontakt med människor. Tror deras utbildning är runt 18 månader, men det kanske det kan vara värt om du får ett bra betalt heltidsarbete efteråt. Vet en som ligger på ca 40 K varje månad (inkluderat ob).

här är en intressant länk

https://www.greencargo.com/sv/jobba-hos-oss/vi-soker-lokforare/
Citera
2021-05-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Jag har insett att jag inte är bra på något i livet. Jag har verkligen tummen mitt i handen och kan knappt montera en tavla rakt på väggen. Gardinstängerna hänger snett så ett praktiskt yrke är inget för mig.

Jag har även koncentrationsproblem som gör att jag inte kan studera, kan inte fokusera många minuter i taget. Lärarna sa på kvartsamtalen att jag var en dagdrömmare. Det stämmer nog. Lever nästan alltid i andra tankar. Fantiserar och filosoferar om saker även idag.

Jag har däremot aldrig varit arbetslös utan har haft monotoma jobb där jag faktiskt haft bra arbetsmoral och producerat mycket jämfört med kollegor. Kanske lite autism-varning på mig. Men till slut efter många år så tröttnade jag på det också och sa upp mig. Fick ett IT-support jobb där jag är nu men jag har börjat tvivla starkt över att det är något för mig och det är ett grotiskt tempo. Telefonen ringer non-stop hela dagarna och det gör mig galen.

Något som jag ändå tror skulle passa mig vore att köra långa sträckor från A till B. Typ taxichaufför men dom tjänar ju jäkligt dåligt har man hört många av dom särskilt efter konkurrenser från de nya bolagen. Lastbilskort tror jag nog inte att jag skulle klara av faktiskt.

Finns det något jobb där man kanske kör från punkt A till B i en liten bil långa sträckor? Jag har körkort och jag gillar ändå att köra bil. Sitta ensam och lyssna på musik låter ju faktiskt jäkligt skönt. Älskade när jag hade ett jobb långt ifrån och man fick ha lite tid till och från jobbet.

Industri skulle passa dig perfekt. Även lager. Du kan lyssna på musik eller någon podcast och bara göra jobbet. Är bra lön och du behöver inte plugga.
Citera
2021-05-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ja gör det finns ju trådär här om det. Om du bor i sthlms området så finns det ju flera alternativ, tex köra tunnelbana, roslagsbana eller pendeltåg. De har ju olika utbildningar tror jag men blir du tex anställd av MTR så har du betalt medans du utbildar dig till tunnelbaneförare. Men förmodligen vill du helst bli förare på pendeln då de tjänar mest och har minst kontakt med människor. Tror deras utbildning är runt 18 månader, men det kanske det kan vara värt om du får ett bra betalt heltidsarbete efteråt. Vet en som ligger på ca 40 K varje månad (inkluderat ob).

här är en intressant länk

https://www.greencargo.com/sv/jobba-hos-oss/vi-soker-lokforare/
Ja att köra tunnelbana vore ju något, känns dock som det kan automatiseras inom en framtid så känns inte så säker även fast det dröjer.

Typ Arlanda Express eller pendeltåg låter ju ganska skönt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Industri skulle passa dig perfekt. Även lager. Du kan lyssna på musik eller någon podcast och bara göra jobbet. Är bra lön och du behöver inte plugga.
Har jobbat på lager i två månader när jag var 20 och det var riktigt jävla tråkigt. Aldrig mer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in