2026-08-24, 07:59
Medlem
FNLSs avatar
Kanada fick revansch mot Norge för förlusten i bronsmatchen i hockey VM. Norge 1 slog sedan Brasilien i finalen. Så samma som fotboll VM.

I mitten av september är det king of the cort med blandade lag. Hellvig med de Groot. Hölting med Berger. Stackars Andersson med Sedlak
Citera
2026-08-24, 17:15
Medlem
Kroatien är i brygga mot Slovakien, underläge med 2-0 i set. Så som man spelar idag finns det inte mkt som talar för att man utgör ett reellt hot mot Sverige i morgondagens match, men visst saker kan förändras.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-08-24 kl. 17:19.
Citera
2026-08-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Kroatien är i brygga mot Slovakien, underläge med 2-0 i set. Så som man spelar idag finns det inte mkt som talar för att man utgör ett reellt hot mot Sverige i morgondagens match, men visst saker kan förändras.

Då måste vi i stort sätt ta 3:a mot Kroatien för att behålla vår topp 3 placering. För vi har dom och Frankrike kvar och där mot Frankrike lär vi inte inte ta poäng.

Om Slovakien vinner nu, har dom Italienarna nästa och där lär dom väl ta noll poäng och deras sista match är mot Montenegro och där vinner dom nog. Så om dom vinner nu och mot Montenegro kan dom få 7 poäng totalt.

Så vi måste antigen ta 3 poäng eller minst 2 poäng mot Kroatien för jag antar att head on head går före om man sluta på lika poäng? Eller det kanske är sets man avgör med.

Så fick jag det till om jag har räknat rätt.
Citera
2026-08-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Då måste vi i stort sätt ta 3:a mot Kroatien för att behålla vår topp 3 placering. För vi har dom och Frankrike kvar och där mot Frankrike lär vi inte inte ta poäng.

Om Slovakien vinner nu, har dom Italienarna nästa och där lär dom väl ta noll poäng och deras sista match är mot Montenegro och där vinner dom nog. Så om dom vinner nu och mot Montenegro kan dom få 7 poäng totalt.

Så vi måste antigen ta 3 poäng eller minst 2 poäng mot Kroatien för jag antar att head on head går före om man sluta på lika poäng? Eller det kanske är sets man avgör med.

Så fick jag det till om jag har räknat rätt.

2-2 i set nu. Innebär att inget av lagen får full pott i denna uppgörelsen.
Citera
2026-08-24, 18:36
Medlem
Jeppe950s avatar
Även om Sverige har spelat tre matcher föregående dagar ser jag det ändå som något positivt för oss att Kroatien har en 5 setare i benen inför imorgon och vi har vila.
Citera
2026-08-24, 18:57
Medlem
Sverige är väl i praktiken redan klar för åttondel nu även om man förlorar både mot Kroatien och Frankrike. Såvida inte något väldigt oväntat sker i de andra kvarvarande matcherna.

Så man kan förhoppningsvis spela utan någon stor press i de återstående matcherna, även om förstås minst en 3:e plats i gruppen är väldigt önskvärt.
Citera
2026-08-24, 19:46
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Sverige är väl i praktiken redan klar för åttondel nu även om man förlorar både mot Kroatien och Frankrike. Såvida inte något väldigt oväntat sker i de andra kvarvarande matcherna.

Så man kan förhoppningsvis spela utan någon stor press i de återstående matcherna, även om förstås minst en 3:e plats i gruppen är väldigt önskvärt.

Skulle nog säga att fyra vore fiasko med denna grupp på hemmaplan. Då blir det respass direkt i åttondelen mot Serbien.

Trea vore godkänt/förväntat, tvåa succé.
Citera
2026-08-24, 23:00
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kanada fick revansch mot Norge för förlusten i bronsmatchen i hockey VM. Norge 1 slog sedan Brasilien i finalen. Så samma som fotboll VM.

I mitten av september är det king of the cort med blandade lag. Hellvig med de Groot. Hölting med Berger. Stackars Andersson med Sedlak

hade varit kul och se helt mixade lag med kön.

Tennis och bordtennis har mixklass.
Citera
2026-08-25, 19:08
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Larma om ni lever.........................
Citera
2026-08-25, 19:11
Medlem
totalt utspelade i första set tyvärr.

Svenska tränare är frustrerad redan.
Citera
2026-08-25, 19:13
Medlem
dom spelar riktig uruselt nu.... Förstår varför tränaren är irriterad.
Citera
2026-08-25, 19:15
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Ändå att det alltid är Sverige som ska spela det sämsta man någonsin har sett oavsett sport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in