2022-11-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Här är det. 35 minuter in i klippet.

https://www.svtplay.se/video/36982679/morgonstudion/morgonstudion-7-nov-06-00-3?position=2101&id=e7YxA5k

Nina har jättesexiga tuttar....

Ja jag hade lite svårt att följa sakfrågan..
Sen går Pelle iväg till Deana...

Ja otroligt att de här oftast utländska myglarna inte blir hårdare drabbade, de är kriminella men verkar klara sig undan straff.
Citera
2022-11-07, 17:25
Avslutad
Citat:
Här är det. 35 minuter in i klippet.

https://www.svtplay.se/video/36982679/morgonstudion/morgonstudion-7-nov-06-00-3?position=2101&id=e7YxA5k

Nina har jättesexiga tuttar....

Min tanke på förmiddagen när sakfrågan var uppe på radion: fyfan och här står man och knegar för och betala skatt.

Min tanke efter videon: hmm undra om 17:24 är för tidigt för en sväng.
Senast redigerad av Intercler 2022-11-07 kl. 17:28.
Citera
2022-11-07, 18:58
Medlem
Dom borde kolla tolkar också. Känns som mycket ej så genomtänkt mygel med tolk
Citera
2022-11-07, 19:27
Medlem
Gusselbys avatar
Blir otroligt ledsen. Tänker också på bara 2 generationer före mig, inga skyddsnät och som de slet som kom från de obemedlade. Kära mormor och farmor och ni andra. Även en generation bakom dem, de som var födda på 30-talet.

Vi dumstrutar till gammelsvenskar blir våldtagna helt enkelt. Dags att protestera ordentligt snart?

För fan - ut med de här äckliga tjyvarna!
Citera
2022-11-07, 21:14
Medlem
Det borde väl gå att se vilka som lurats och stulit pengar, dessa ska väl ställas inför rätta och betala tillbaka hoppas jag???
Citera
2022-11-07, 21:16
Medlem
Citat:
Det märks att sverige har en bättre regering nu. Sånt här fusk var tillåtet i den förra, man såg leende åt andra hållet och lät valboskapen stjäla.

Jo men vad händer, tror ni? Kommer de ansvariga att få betala tillbaka? Antagligen inte.
Citera
2022-11-07, 22:54
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Dom borde kolla tolkar också. Känns som mycket ej så genomtänkt mygel med tolk
För att bli tolk ska man ha auktorisation från Kammarkollegiet, det får man bara om man genomgår ett antal skriftliga prov plus ett muntligt tolkningsprov.

Vill man dessutom bli rättstolk så måste man göra ett till prov för att så speciell kompetens som rättstolk. Samma sak för sjukvårdstolk.

Det är med andra ord inte så lätt att fuska med tolkar, och krävs mycket mycket arbete ens för att bli tolk.

Läxläsningsbidragen tråden handlar om verkar ju dock ha mycket lösare krav. Alla möjliga skumma snubbar som roffat åt sig av dem.
Citera
2022-11-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
För att bli tolk ska man ha auktorisation från Kammarkollegiet, det får man bara om man genomgår ett antal skriftliga prov plus ett muntligt tolkningsprov.

Vill man dessutom bli rättstolk så måste man göra ett till prov för att så speciell kompetens som rättstolk. Samma sak för sjukvårdstolk.

Det är med andra ord inte så lätt att fuska med tolkar, och krävs mycket mycket arbete ens för att bli tolk.

Läxläsningsbidragen tråden handlar om verkar ju dock ha mycket lösare krav. Alla möjliga skumma snubbar som roffat åt sig av dem.

Är du säker att det är så hårda krav . Vet vid stora flyktingar vågen 2015 dök det upp hundratals tolkar och dom var inget bra de hade inte rätt dialekter och så vidare. Hur dom kunde få tolk uppdrag är för mig en gåta. Och många av dom är kvar som tolk idag med. Tack för redigt svar
Citera
2022-11-07, 23:00
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Är du säker att det är så hårda krav . Vet vid stora flyktingar vågen 2015 dök det upp hundratals tolkar och dom var inget bra de hade inte rätt dialekter och så vidare. Hur dom kunde få tolk uppdrag är för mig en gåta. Och många av dom är kvar som tolk idag med. Tack för redigt svar
Det är lugnt. Du kan hitta informationen här:
https://www.kammarkollegiet.se/vara-tjanster/tolk/ansok-om-auktorisation-som-tolk

De kanske stramade upp kraven delvis p.g.a. flyktingvågen? Jag har ingen koll på hur det sett ut historiskt.

EDIT: Någon som vet vilka krav som finns för att få läxhjälpsbidrag? De verkar ju vara ganska slappa, men jag antar att det finns några regler så att man inte bara kan skicka in en blankett och säga "Ge mig pengar!"
Senast redigerad av Kallebrogen 2022-11-07 kl. 23:08.
Citera
2022-11-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det är lugnt. Du kan hitta informationen här:
https://www.kammarkollegiet.se/vara-tjanster/tolk/ansok-om-auktorisation-som-tolk

De kanske stramade upp kraven delvis p.g.a. flyktingvågen? Jag har ingen koll på hur det sett ut historiskt.

Tror det faktiskt . Men bra får hoppas den branschen sköter sig. Är ju enkelt att starta bolag och faktureras sin kusin som är tolk........
Citera
2022-11-08, 15:44
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det borde väl gå att se vilka som lurats och stulit pengar, dessa ska väl ställas inför rätta och betala tillbaka hoppas jag???

Skämtar du? Pengar och personer har dragit till Somalia.
Citera
2022-11-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Haha finns det ens pengar kvar att betala tillbaka.

Troligtvis inte. Pengarna har väl gått till typ khat...

Skolverket polisanmäler tre ideella läxhjälpsorganisationer efter att ha upptäckt att statliga bidrag har gått till privat konsumtion. Nu krävs de på 2,4 miljoner kronor samtidigt som Skolverket ser över sina rutiner.
Av dessa polisanmäldes tre, RAJO kulturförening, Rinkeby föräldraförening och
Sveriges unga och vuxen academy som ligger i Stockholms län. De misstänks medvetet ha lämnat in de oriktiga uppgifterna

– Vi kan se att pengarna har gått till privat konsumtion
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skolverket-polisanmaler-tre-ideella-laxhjalpsorganisationer-i-stockholms-lan

De tre polisanmälda organisationerna
Rajo kulturförening, krävs på 1 119 634 kronor
Rinkeby föräldrar förening (RFF), 672 215 kronor
Sveriges unga och vuxen academy, 635 200 kronor
https://www.altinget.se/artikel/fusk-inom-ideell-laxhjalp-skolverket-polisanmaler-tre-organisationer

Enligt Ratsit:

Rajo Kulturförening - Moh*med Ibr*him Noor, Nynäshamn

Rinkeby Föräldrar Förening - Husse%n Has*n H%rsi, Tumba (fd Rinkeby)

Sveriges Unga och Vuxen Academy - Mukht*r Abdul*hi Ar*b, Rinkeby

(*=a, %=i)

Hos mannen i Tumba bor en trave unga som heter Ismail i efternamn. Sådana bor det massor av i Rinkeby, så det är väl ett långskott, men det är inte släktingar till Ninow?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in