Ska den här tråden till Psykologi? Övrigt? Arbetsliv? Relationer? Jag är konfunderad över var jag bör lägga den. Moderator får gärna lägga den på ett bättre passande ställe, om möjligt.
Jag satt och lusläste tråden "Udda kollegor" och började skriva ett långt inlägg. Sen raderade jag allt.
Den här mannen kräver sin egen tråd - och jag vill ha svar på vad det är med honom. Vi har inte den relationen att jag bara kan knacka honom på ryggen och fråga varför han gör som han gör.
Jag har arbetat i nästan 20 års tid i all världens olika yrken - och på flera platser i Europa. Men jag har aldrig någonsin stött på någon som denna person. Jag vill inte outa honom eller mig, men låt oss kalla honom August. Hans riktiga namn är i samma stil.
August är runt 40-45 år och är en till synes vanlig man. Vi båda jobbar på samma kontor (han sitter numera på en avdelning bredvid min), vilket är ett rätt välvårdat och propert ställe. De flesta har både högre utbildning och inkomst här.
Han bor i ett radhus med fru och har, mig veterligen, två yngre barn.
Grejen med honom är att han använder string och han vill att alla ska se och veta om det. Han har ofta röda eller rosa string på sig. Det blir man varse om varje gång han böjer sig framåt. Vilket han också gör hela tiden.
När vi jobbade på samma avdelning satt han nära mitt bord. När han sitter på sin stol så svankar han ofta med ryggen och sätter armbågarna på bordet och ansiktet några centimeter från skärmen. Vilket gör så att man ser halva arslet på'n. Han putar ut lite extra med rumpan också, som är sådär sladdrig och både tjock och platt på samma gång.
Jag vet inte hur stringkalsonger ser ut, men jag är ganska säker på att det är stringtrosor han använder. Jag ser ingen skillnad på det han har på sig och kvinnor jag träffats underkläder.
Men det stannar inte där.
Det var fler än en gång någon gick förbi bakom hans stol, utan att titta på honom, och han, fortfarande stirrandes på datorskärmen, kläcker ur sig "tittade du på stringen?"
På somrarna, eller när det var riktigt varmt på kontoret, så försökte han alltid få in i konversationerna att det gäller att vara lättklädd. Vilket givetvis följde efter med att han berättade att han ofta använde string för att "det luftar" och "är skönt för skinkorna och allt närliggande". Nån gång beskrev han det som "och det närliggande kvarteret".
När jag var ny på kontoret och började se stringen och höra honom prata om den, så trodde jag att han skämtade. Men det är en helt vardaglig sak för honom. Förutom när han frågar folk om de "tittade på stringen", då låter det som någon pervers sexgrej han går igång på.
Utöver det här så är han fullt normal. Pratar fotboll, nyheter, väder och barn som alla andra. Inte speciellt klumpig socialt heller, om än lite egen.
För ett par år sedan hade jag ett gyllene läge att faktiskt fråga honom vad grejen är. Vi satt med kollegor och tog en öl efter jobbet och alla pratade friskt. Jag och August började diskutera något och han sa "så har du någonsin testat
STRING", med en väldig betoning på ordet string.
Jag blev paff och sa "nej". Han fortsatte sedan i stil med "
STRING som är så
SKÖNT. Framförallt på sommaren då
STRINGEN luftar så skönt kring både stjärt och dess själsfrände på framsidan".
Dum som jag var, så frågade jag inte ut honom - utan försökte istället byta samtalsämne. Men än idag kan jag ibland reflektera över hans absurda betoningar på
STRING och
SKÖNT.
För att inte nämna att jag är så otroligt ilsken på mig själv att jag inte tog tillfället i akt och frågade om han går igång på det där.
Min fråga till Flashback är; vad tror ni det här handlar om? Är det en sexgrej? Är det en uttråkad medelåldersgubbe som bestämt sig för att skoja med alla runtomkring sig? Hur lyckas han behålla jobbet - för att chefen är väl medveten om det här.