2021-05-03, 22:37
Avslutad
Hej,

Jag har endast en kort fråga. Jag har ett omänskligt behov av att ha kontroll och veta exakt vad jag skrivit under och inte. Har på senaste skrivit under ett par papper och liknande på jobbet (inte anställningsavtal, utan papper på att man läst och förstått saker). Är det konstigt att i efterhand komma och be om kopior på dessa? Vet inte varför jag vill ha det men känner att jag behöver papper på allt jag skrivit under i säkerhetsfall. Har man rätt till kopia på allt man skriver under på jobbet?
Citera
2021-05-03, 22:48
Medlem
auruns avatar
Varför i efterhand? Jag vill ha två kopior på bordet innan jag signerar. Alltid.
Citera
2021-05-03, 22:48
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej,

Jag har endast en kort fråga. Jag har ett omänskligt behov av att ha kontroll och veta exakt vad jag skrivit under och inte. Har på senaste skrivit under ett par papper och liknande på jobbet (inte anställningsavtal, utan papper på att man läst och förstått saker). Är det konstigt att i efterhand komma och be om kopior på dessa? Vet inte varför jag vill ha det men känner att jag behöver papper på allt jag skrivit under i säkerhetsfall. Har man rätt till kopia på allt man skriver under på jobbet?

Mår du bättre av kopior så be om det.
Citera
2021-05-04, 04:39
Medlem
killawifes avatar
Nej, det hör till god kutym att man ger en kopia på papper som kräver underskrift.
Citera
2021-05-04, 10:10
Medlem
Vad är det för typ av dokument du skriver på?
Citera
2021-05-04, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Vad är det för typ av dokument du skriver på?

Haha inget märkvärdigt. Jobbar inte på någon superhemlig speciell arbetsplats direkt. Skriver mest på att jag förstått saker och läst. Men vill ändå ha kopia på sånt men vet inte om det är normalt att fråga i efterhand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in