2021-05-01, 00:36
Medlem
Folksam har en reklamfilm där en tjej sitter och sjunger glatt över att hon glömt lägga i handbromsen. Strax efter så ser man bilen rulla ner för backen och förmodligen krockar sedan (syns ej i bild).

Poängen är att hon sjunger om det innan det hänt, som att hon planerat det och att hon gör det med flit.

Folksam uppmuntrar i princip till försäkringsbedrägeri Visste inte att försäkringsbolag gillar att man sysslar med sånt.

Håller ni inte med om att budskapet i videon lätt kan feltolkas?

Reklamfilmen: https://www.youtube.com/watch?v=dRT1FKeungQ
Citera
2021-05-01, 00:39
Medlem
epicChunguss avatar
Hon kanske såg den börja rulla strax innan filmen startar?
En bil kan knappast gå från noll till den hastigheten i en såpass brant nedförsbacke under tiden det tar för henne att börja sjunga från att filmen startar
Citera
2021-05-01, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epicChungus
Hon kanske såg den börja rulla strax innan filmen startar?
En bil kan knappast gå från noll till den hastigheten i en såpass brant nedförsbacke under tiden det tar för henne att börja sjunga från att filmen startar

Hur man än vänder på det är det en idiotisk video. Det är ingen naturlig reaktion att sitta kvar och sjunga istället för att se till så att ingen blir påkörd, eller försöka få stopp på bilen etc.
Citera
2021-05-01, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Folksam har en reklamfilm där en tjej sitter och sjunger glatt över att hon glömt lägga i handbromsen. Strax efter så ser man bilen rulla ner för backen och förmodligen krockar sedan (syns ej i bild).

Poängen är att hon sjunger om det innan det hänt, som att hon planerat det och att hon gör det med flit.

Folksam uppmuntrar i princip till försäkringsbedrägeri Visste inte att försäkringsbolag gillar att man sysslar med sånt.

Håller ni inte med om att budskapet i videon lätt kan feltolkas?

Reklamfilmen: https://www.youtube.com/watch?v=dRT1FKeungQ
Folksam är skumma, de ville höja försäkringen till flera tusen på ens gamla katt som mest sover och inte behöver lagas efter kattslagsmål längre.
Samtidigt ville de inte överföra en aktuell husförsäkring vid ägarbyte, men de ville gärna dra på dyraste varianten ... Blev att jag droppa alla mina försäkringar jag hade hos dem...
Folksam is the shit.
Citera
2021-05-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Folksam är skumma, de ville höja försäkringen till flera tusen på ens gamla katt som mest sover och inte behöver lagas efter kattslagsmål längre.
Samtidigt ville de inte överföra en aktuell husförsäkring vid ägarbyte, men de ville gärna dra på dyraste varianten ... Blev att jag droppa alla mina försäkringar jag hade hos dem...
Folksam is the shit.

Om du skriver på det sättet så betyder det att du tycker Folksam är bäst. ”Is the shit” är extremt positivt och har ingenting negativt i sig.
Citera
2021-05-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Folksam is the shit.

Kan ju inte vara en nyhet för många att djurförsäkringen blir dyrare när djuret blir äldre.

Om du mot förmodan inte förstår varför så testa googla på åldrande och död.
Citera
2021-05-02, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Om du skriver på det sättet så betyder det att du tycker Folksam är bäst. ”Is the shit” är extremt positivt och har ingenting negativt i sig.
Tråkigt att du missa det viktiga i inlägget och gnäller om hur man skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Kan ju inte vara en nyhet för många att djurförsäkringen blir dyrare när djuret blir äldre.

Om du mot förmodan inte förstår varför så testa googla på åldrande och död.
Handlar om hur mycket de ville höja priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in