Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-25, 00:42
Medlem
Megalits avatar
Undrar om det går att exportera text från Libre Office dokument till ett kommentarfält i olika diskussionsforum, t.ex. Diqus (Eller Flashback!)?
Finns kanske även andra skrivprogram som är tänkbara.
Problemet är att jag får inte till det. Borde kunna "Dela", "Klippa och klistra", "Exportera" eller motsvarande. Hur gör man? Går det öht. ?
Kör med Windows 10.
Senast redigerad av Megalit 2021-04-25 kl. 00:45.
Citera
2021-04-25, 00:48
Medlem
StigAllans avatar
Brukar fungera att sätta markören i början på dokumentet du vill placera på annat ställe och hålla ner vänster musknapp under tiden du flyttar musen tills du har den text du eftersträvar.
Därefter högerklickar du och väljer kopiera eller klipp ut.
Sen tar du muspekaren till dit du vill ha den texten du kopierat och klickar en gång där och högerklicka sedan välj klistra in.
Brukar fungera för mig.
Senast redigerad av StigAllan 2021-04-25 kl. 00:50.
Citera
2021-04-25, 00:53
Medlem
FiveDayss avatar
Hur är det tänkt att detta ska fungera? Vad är ditt mål? Den formatering som finns i exempelvis .odt-filer, .doc-filer eller .rtf-filer stöds ju inte på Flashback. Ctrl-C + Ctrl-V på den oformaterade texten är nog det bästa man kan åstadkomma.
Citera
2021-04-25, 01:04
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Brukar fungera att sätta markören i början på dokumentet du vill placera på annat ställe och hålla ner vänster musknapp under tiden du flyttar musen tills du har den text du eftersträvar.
Därefter högerklickar du och väljer kopiera eller klipp ut.
Sen tar du muspekaren till dit du vill ha den texten du kopierat och klickar en gång där och högerklicka sedan välj klistra in.
Brukar fungera för mig.
Tack. Kommer nog att testa. . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in