Citat:
Ursprungligen postat av
SilviaNight
Tycker sändningen från amerikanerna förstör underhållningen. Om det är reklampaus i USA så tar man bort all grafik för alla andra och när det inte är reklampaus slänger man in retrobilder som ingen bryr sig om eller visar någon bil i ingemansland med sponsor som har betalt pengar för att visas.
Vad är det för sändning du ser på där grafiken försvinner vid reklamavbrotten? Via Peacock? Grafiken till vänster ligger ivarjefall kvar i den oavbrutna sändningen som sänds på Sky Sports just nu. Man brukar få följa ledarbilen från onboard-cam och höra dennes radiotrafik vid reklamavbrotten. Sky Sports i sin tur har sparat in, dom brukade erbjuda egna engelska kommentatorer under reklamavbrotten förr, så inte nu, även om jag tror det kommer ändras till Indy 500.
Men du kan ju ha både svenska och amerikanska sändningen som mig, och zappa till svenska när det är reklam, för att lyssna på hur sopan Janne översätter?
Nu har iofs brasilianska Stock Car Brasil-racet med Barrichello, Massa och Kanaan börjat, så nu blir det dit jag zappar, som jag också har 2st streams igång ifrån i TVn, både engelsk och brasiliansk kommentering(dvs portugisiska), den sistnämnda är faktiskt bättre även om jag bara förstår knappt hälften, för brasilianare har sån sjukt härlig inlevelse i sin sportkommentering, deras tonläge går upp och ner som i en kontinuerlig sinuskurva. För övrigt första gången någonsin som Stock Car Brasil sänds FTA för hela världen i år och med engelsk kommentering. Tidigare har man fått följa racen från den serien på SportTV-kanalerna.
Gällande att amerikanska kommentatorer tystnar vid reklamavbrott, det kan förhoppningsvis ta slut en dag. Iom att fler och fler amerikaner skaffar premium-tjänsterna där man slipper reklamen, så har även missnöjet växt med att det blir tyst i reklamavbrotten, det har jag märkt på många forum, speciellt senaste två-tre åren.
Även hur vissa amerikanska premium-tjänster hanterar reklamavbrotten med att visa en stillbild istället för video från internationella feeden är nåt som också skapar mer och mer irritation, något jag själv fick "lida" av igår när jag såg på ARCA-racet från Talladega på FS1 via FS GO.
Specifikt IMSA-sändningarna har fått många motorsports-intresserade amerikaner att vakna upp, iom att IMSA-racens kval och support-racen sänds via IMSAs hemsida för alla, men bara för icke-amerikaner(regions-blockerat för amerikanska IP) under helgens huvudrace, så har många amerikaner provat den sändningen med en proxy, varvid dom slipper den amerikanska TV-kommenteringen, och istället får Radio Le Mans-gänget, som i sin tur kommenterar racen oavbrutet i upp till 24 timmar, vilket jag vet fått många amerikaner att få upp ögonen för hur det kan fungera, när det inte är överbetalda överviktiga kostymbärande amerikaner som kommentarer.