Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Javisst, det är inte lätt att ta sig ur detta och det finns en hel del hinder man måste ta sig igenom för att leva ett "normalt" produktivt liv. Men jag tror starkt på att det börjar med en stark vilja att ta sig ur detta. Det är inte omöjligt.
Förebyggande är så viktigt. Det skulle spara oss allt från detta som händer nu.
Varför inte en smartare strategi och lura in dem i ett post-industriellt land, där deras
faktiska framtidsutsikter är usla?
Det absoluta flertalet av de invandrare som anlänt till Sverige sedan år 2000 saknar såväl skäl, möjligheter, som förkunskaper att ens ha en möjlighet att lyckas i Sverige.
Jag vill påstå att det är närmast grymt att utsätta såväl svenska medborgare som invandrare för den veritabla
cluster fuck som våra naiva politiker har skapat genom sitt envetna godhetsknarkande.
Vi lär tyvärr få se många fler dödade i detta tragiska kaos, där invandrare väljer, vad jag inbillar mig vara, den enda framkomliga vägen till ett någorlunda drägligt, men ack så kort liv.
Detta handlar inte så mycket om status, utan snarare ett hårt evolutionärt tryck på den enda framkomliga vägen för de som inte förmår at ta sig in på den reguljära svenska arbetsmarknaden.