2021-05-07, 01:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För de som har bättre humor än jag och på allvar vill hjälpa kärringen att bli av med kilon vil jag säga att uppmuntran fungerar tusen gånger bättre än det motsatta enligt mina erfarenheter. Speciellt kvinnor reagerar mycket bättre på positiv kritik än negativ kritik, även om män ofta också gör det.

Exakt, man kan ju gå och styrketräna tillsammans, muskler bränner mycket energi och både mannen och kvinnan mår bra av det.
Citera
2021-05-07, 01:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skuld och ”shaming” dvs få folk må dåligt över för samhället skadligt beteende, är förmodligen den mest effektiva metod som flockdjur använder för att klara samarbeta i större grupper.

Det går inte att ta bort helt.
Grejen är att ”rätt” sak ska skambeläggas av ”rätt” orsak och inte idiotiska saker enkom för att förtrycka.

Att ägna sig åt att skambelägga någon för att den äger en fullt naturlig sexualitet som den uttrycker med lika fullt frivilliga andra parter är ju just idioti och förtryck.

Att skambelägga sexuellt våld eller annat våld eller kriminalitet däremot är ju en nödvändighet.

Ja håller med.
Jag utgick mycket från diskussionen jag hade med TS angående överviktiga och kring "ligga runt".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in