2006-05-27, 01:07
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Som jag förstår läget så är Diarra på väg bort. Lyon har köpt Jeremy Toulalan från Nantes och nu Källström, som båda är innermittfältare. Känns som om Diarra utan tvekan är på väg bort.
Citera
2006-05-27, 01:09
Bannlyst
Ojojoj vilken supertransfer för Källström. Lyon är ett superoffensivt lag som år efter år fightas bra med de största lagen i Champions League. Han är såklart tänkt som ersättare för Juninho, som någon sa tidigare. Att fightas med Tiago blir inte speciellt svårt, även om Tiago haft en mycket bra säsong. Lyon spelar en variant av 4-4-2 som övergår till en högervriden 4-5-1. Det finns plats för Källström i mitten, Lyon brukar spela med både Diarra, Juninho och Tiago på plan. Som sist när de vann ligan mot St Etienne tillexempel.
Citera
2006-05-27, 01:19
Medlem
alcatrazs avatar
Tror nog att Källström kommer få svårt att ta plats. Nu är jag ingen expert på Lyon men av de matcher jag sett så verkar de vara ett ganska tekniskt lag och Kim är ju allt annat än lagd åt det hållet, snarare en klassisk svensk grovjobbare med timmerstockar till ben.

Läste också att en annan landslagsman är på väg till ny klubb Karl Svensson från Göteborg. Glasgow Rangers för hans del. Han borde nog kunna ta plats där.
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12769425.asp
Citera
2006-05-27, 01:37
Medlem
Parkers avatar
Min spontana reaktion är att Källström borde ha stannat någon säsong till i Rennes och därefter gått till en engelsk eller italiensk klubb. Han känns som en lirare för klubbarna under toppskikten, typ Tottenham, Newcastle, Fiorentina och Lazio. Fast Lyon är såklart inte helt fel. De är en klubb på uppgång, helt klart.
Citera
2006-05-27, 01:42
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Tror nog att Källström kommer få svårt att ta plats. Nu är jag ingen expert på Lyon men av de matcher jag sett så verkar de vara ett ganska tekniskt lag och Kim är ju allt annat än lagd åt det hållet, snarare en klassisk svensk grovjobbare med timmerstockar till ben.
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12769425.asp

Just ett tekniskt lag behöver väl en grovjobbare? Gattuso i Milan, Makelele i Real Madrid, Magnus Lefvert i Bajen...
Citera
2006-05-27, 01:45
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Min spontana reaktion är att Källström borde ha stannat någon säsong till i Rennes och därefter gått till en engelsk eller italiensk klubb. Han känns som en lirare för klubbarna under toppskikten, typ Tottenham, Newcastle, Fiorentina och Lazio. Fast Lyon är såklart inte helt fel. De är en klubb på uppgång, helt klart.

Lyon är fan så mkt bättre än de fyra klubbar du räknar upp. Och att kalla Lyon ett lag på uppgång känns inte speciellt vaket. De är en etablerad toppklubb.
Citera
2006-05-27, 01:47
Medlem
P.Gs avatar
Bra karräraboost om han nu får chansen
Citera
2006-05-27, 01:49
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Lyon är fan så mkt bättre än de fyra klubbar du räknar upp. Och att kalla Lyon ett lag på uppgång känns inte speciellt vaket. De är en etablerad toppklubb.

...som spelar i fel liga.
Citera
2006-05-27, 01:54
Bannlyst
Citat:
...som spelar i fel liga.
Beror på vad du syftar på. Det är ju mycket tack vare Lyons dominans som de finner styrka att ständigt vara ett allvarligt hot i Champions League, något som andra "storklubbar" bara kan drömma om. Jag tycker de spelar i helt rätt liga, Ligue 1 är en mycket trevlig liga att titta på.
Citera
2006-05-27, 02:12
Bannlyst
Parker: Du har ju noll koll. Lyon tillhör samma klass som Chelsea, Barca, Milan, Real m.fl. Franska ligan är INTE dålig. Samma kvalitet på den som det är på den tyska och italienska.

alcatraz: Håller inte med om att Kim skulle vara nån grovjobbare. Visst viker han inte ner sig och visst tvekar han inte att sätta in en tackling, men han kan mycket mer än så. Folk säger att Anders Svensson är teknisk, men han är ju inte ens i närheten av Källström när det gäller den biten.

Källström kommer klara sig bra i Lyon. Lyon har knappast köpt honom som någon bänknötare. Källström har gjort sig ett namn i Frankrike och det inte helt utan anledning.

http://www.soccerfanatics.net/soccervideo/3218484878l.wmv.html
Citera
2006-05-27, 02:21
Medlem
Kul för grabben! Hoppas han inte får nöta bänk resten av karriären bara.
Citera
2006-05-27, 02:38
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Håller helt med. Meningslöst byte av klubb. Som att gå från ÖIS till Landskrona. Killen skulle kunna utvecklas enormt i rätt klubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in