2021-04-16, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albacore
De är i alla fall mer trovärdiga än CNN enligt mig, men när det gäller frågor som anses kontroversiella att belysa såsom BLMs eller Antifas våldsaktiviteter så är det svårt att hitta vettig information från de större nyhetskällorna. Fox kommer kanske närmast i just de frågorna, men är märkbart försiktiga. Eller vad tycker du?

Ingen aning.
Jag förlitar mig på ett brett utbud av nyhetskällor för nyhetsrapportering. Fox News Sunday med Chris Wallace, ABC, NBC CBS, the Atlantic, NY times, wapo, Newsweek etc...

Jag följer inte opinionsbaserade program såsom . Hannity, Ingraham, bartiromo, tucker Carlsson, Don lemon, Chris Cuomo, rachel Maddow, eller Nicole Wallace för nyhetsrapportering . Dessa slags program bör tas med en nypa salt.

Jag anser även att fox News är en underhållningskanal och inte primärt en nyhetskanal.
Citera
2021-04-16, 16:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.youtube.com/watch?v=R7mdc1r5-vw&t=

https://www.youtube.com/watch?v=9faQkIA6YNU&t=

Fler klipp från Project Veritas där den tekniska direktören erkänner att man visa hur många som dör för att driva klick och tittare. Omoraliskt som fan.

Det tredje klippet säger han att de skyddar BLM och är deras propaganda vapen.

https://www.youtube.com/watch?v=9-JJZyMpBWQ&t=

Riks rapporterar om detta.

Presenterar PV "raw copies" eller är det som vanligt delas tungt redigerade videoklipp?

Att folk genuint tar dem seriöst är sjukt, inte ens 4chan accepterar dem som en genuin källa längre.
Citera
2021-04-16, 18:48
Medlem
stone_sleepers avatar
Undrar hur het Veritas-kvinnan är när idioten från CNN avslöjar allt som man misstänkt om deras kanal.

CNN:s trovärdighet: helt borta, finns inte
Citera
2021-04-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Rätt komiskt se dessa fantasier målas upp.

Faktum är att denna gång segrade fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
Vad pratar du om människa? Vänsterfascisterna kontrollerar allting för tillfället och ändå låtsas ni inom Bidensekten att ni är för vanligt folk i västvärlden? Det är vänsterfascisterna som är etablissemanget och de stora företagens lapphundar. AOC och Sanders visade sig vara lögnare hela tiden.

CNN är som alla vet Demokraternas propagandaorgan.
Citera
2021-04-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ingen aning.
Jag förlitar mig på ett brett utbud av nyhetskällor för nyhetsrapportering. Fox News Sunday med Chris Wallace, ABC, NBC CBS, the Atlantic, NY times, wapo, Newsweek etc...

Jag följer inte opinionsbaserade program såsom . Hannity, Ingraham, bartiromo, tucker Carlsson, Don lemon, Chris Cuomo, rachel Maddow, eller Nicole Wallace för nyhetsrapportering . Dessa slags program bör tas med en nypa salt.

Jag anser även att fox News är en underhållningskanal och inte primärt en nyhetskanal.

Citat:

Så du erkänner att du "litar" på fake news som styrs och arbetar för Demokraterna? Inte förvånande att du då tillhör Bidensekten? Du radar bara upp fake news som ingen vettig människa litar på
Citera
2021-04-16, 18:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Vad pratar du om människa? Vänsterfascisterna kontrollerar allting för tillfället och ändå låtsas ni inom Bidensekten att ni är för vanligt folk i västvärlden? Det är vänsterfascisterna som är etablissemanget och de stora företagens lapphundar. AOC och Sanders visade sig vara lögnare hela tiden.

CNN är som alla vet Demokraternas propagandaorgan.
CNN är nyheter!
Och nyheter är inte politiska, men går använda dom för politiken, och med tanke på hur ofta det används som källa, vet vi att ni gillar nyheter som CNN ger.
Slutar ni källa CNN, så kan det finnas en poäng med CNN, men nått säger mig att källa CNN kommer fortsätta.

Dina fantasier är ointressanta dock!
Citera
2021-04-16, 18:57
Medlem
Citat:
CNN är nyheter!
Och nyheter är inte politiska, men går använda dom för politiken, och med tanke på hur ofta det används som källa, vet vi att ni gillar nyheter som CNN ger.
Slutar ni källa CNN, så kan det finnas en poäng med CNN, men nått säger mig att källa CNN kommer fortsätta.

Det är redan bevisat i tråden att CNN är fake news? Varför spammar du ut samma skit hela tiden? Kan du inte bara erkänna att CNN är demokraternas fake news propagandaorgan? Project Veritas drog ner byxorna på CNN inför hela världen
Citera
2021-04-16, 19:03
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
CNN är nyheter!

Och det är såna som du som är deras huvudpublik nuförtiden.
Du kommer ta illa upp, men för de neutrala säger det nog en hel del.
Citera
2021-04-16, 19:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Det är redan bevisat i tråden att CNN är fake news? Varför spammar du ut samma skit hela tiden? Kan du inte bara erkänna att CNN är demokraternas fake news propagandaorgan? Project Veritas drog ner byxorna på CNN inför hela världen
CNN är nyheter.
MSNBC, det skulle man kalla för demokratisk inriktad kanal.

Men nyheter som CNN är inte det, men vet att du hatar nyheter ifrån verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Och det är såna som du som är deras huvudpublik nuförtiden.
Du kommer ta illa upp, men för de neutrala säger det nog en hel del.
Tittar inte på CNN, men nyheter är nyheter och det har du berättat mer än en gång du inte gillar.
Citera
2021-04-16, 19:24
Medlem
Albacores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ingen aning.

Försöker också ta del av flera källor, men CNN har jag nästan slutat med. Pratar även godkänd tyska och det är intressant att se skillnaden hur media där behandlar amerikanske källor jämfört med t ex SVT. Då menar jag främst större dagstidningar som Die Welt. Blir aldrig helt objekivt men blir ibland i alla fall ytterligare sätt att se på saken.
Citera
2021-04-16, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albacore
Försöker också ta del av flera källor, men CNN har jag nästan slutat med. Pratar även godkänd tyska och det är intressant att se skillnaden hur media där behandlar amerikanske källor jämfört med t ex SVT. Då menar jag främst större dagstidningar som Die Welt. Blir aldrig helt objekivt men blir ibland i alla fall ytterligare sätt att se på saken.

coolt. jag ställer mig neutral till vilken nyhetskanal folk använder sig av. Bara det är flera nyhetskällor och från olika perspektiv.
Jag tänker kolla in DW:s engelskspråkiga content för att se vad de rapporterar om
Citera
2021-04-17, 02:24
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Undrar hur het Veritas-kvinnan är när idioten från CNN avslöjar allt som man misstänkt om deras kanal.

CNN:s trovärdighet: helt borta, finns inte
Vilket unikum. Såhär försöker ni hetsa upp alla oliktänkande. Förstå dock att kanalerna ni promotar befinner sig långt bort på den journalistiska trovärdighetsskalan. Med det kommer sen att man enkelt kan filtrera bort dem. Antingen med tillägg eller andra AI-drivna appar. Det vill säga sånt stoff som big techs idoga fact-checking arbete missar/t.

Vill du försöka svara på hur ni ska bryta genom detta megafilter? Via föredettingens plattform eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Presenterar PV "raw copies" eller är det som vanligt delas tungt redigerade videoklipp?

Att folk genuint tar dem seriöst är sjukt, inte ens 4chan accepterar dem som en genuin källa längre.
Vad jag förstår är det precis samma typ av miserabelt förfaringssätt man använder som innan. Allt som produceras i den verkstan kommer således förpassas till konspirationshögen...som sig bör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in