2021-04-15, 10:40
Medlem
Ta upp det med din arbetsgivare, är de sugna på att anställa dig så är de dessutom troligen rätt OK att du dessutom följföljer dina studier.
Själv var jag tjänstledig heltid från ett jobb när jag pluggade, men de villa ha in mig innan jag var färdig.
Men det löste sig då jag kunde få ledigt de timmar som behövdes, hälften som tjänstledighet(Timmar) och hälften som betald permision.
Dessutom använde jag ett projekt hos min arbetsgivare som examensarbete.

Så jag skulle föreslå att verkar det vara ett bra jobb så ta upp frågan med arbetsgivaren, är det en het branch och de vill ha dig kommer det att finnas en lösning.
Citera
2021-04-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatarflum
Ett kanonjobb skulle jag verkligen inte kalla det, men en intressant möjlighet och chansen att få upptäcka hur det är att jobba inom branschen på riktigt, något jag inte gjort förr. Vem vet, det kanske visar sig att jag faktiskt avskyr det (men ganska säker på att det inte är så)? Då hinner jag väl sadla om innan det blir för sent.

Det är lite svårt att bedöma efter det du skrivit men om det erbjudande du har fått känns mediokert och mest bara ”skönt att jobba istället för att plugga” skulle jag nog råda dig att göra klart dina studier och ta examen först.

Men om det verkligen är ett kanonerbjudande och en bra karriärmöjlighet tycker jag inte att det behöver vara fel att hoppa på det och sen utvärdera efter något år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in