2021-04-14, 20:00
Medlem
-benito-s avatar
Man ger alltså revisionisterna rätt. Det är det enda sättet man kan tolka förslaget. Man kan inte backa upp sina fantasier med fakta eller vetenskap. Alltså får man ta till den sista utvägen. Förbud.

Förintelsemyten är numer religion. En religion som blir allt mer dogmatisk. Snart är vi där kristendom var på medeltiden med dödstraff för hädelse. Dvs dödstraff för "antisemitism" och "förintelseförnekelse".

David Irving och andra sanningssägare är vår tids Copernicus.
Citera
2021-04-14, 20:03
Medlem
GastonLeMans avatar
Att sossarna vill förbjuda nåt dom själva va indirekt delaktiga i är ju klart. Snart får inte någon nämna deras fantastiska forskarprojekt fram till -60 talet heller.
Dom hjälpte ju till i kriget, så dom kan ju förbjuda på, det är helt i deras naturliga linje.
Citera
2021-04-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Så är det i flertalet länder i Europa ?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Legality_of_Holocaust_denial

Nästan hela Europa. Inget att böla över.
Det blir ju inte mer rätt för det.
Två fel osv.
Citera
2021-04-14, 20:12
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Att göra en åsikt eller syn på något olagligt är ett extremt intrång I yttrandefriheten. Yttrandefriheten borde stärkas inte begränsas mer än den redan är. Och du kan inte lagstifta bort åsikter.
Mm man måste skilja på åsikt o fakta.
Citera
2021-04-14, 20:14
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Jaså, du har observerat att det finns människor med andra åsikter än dina, din lilla bolsjevik.

Du behöver inte oroa dig, det är inte det de vill.
De vill blott tömma ditt och andras huvuden på det sista egna innehållet.
Fakta är inte ngn åsikt. Pajas.
Citera
2021-04-14, 20:14
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det som gör Johansson så pigg på att ta upp detta just nu?

Det är ju knappast någon utbredd aktivitet att förneka förintelsen. Således ett konstruerat problem där Johansson och S vill göra gällande att det finns många, många fler som aktivt förnekar förintelsen än som är fallet i realiteten samtidigt som de då indirekt vill hävda att SD = förintelseförnekare.

Att förintelseförnekelse skulle klassas som »hets mot folkgrupp« låter ju onekligen som ett bakvänt resonemang.

Jag tycker att Johansson på samma gång även borde göra det straffbart att förneka kommunismens brott mot mänskligheten. Den första som kunde straffas för det i nutid är Stefan Löfven som vill försöka påskina att kommunism är demokratisk.
Man kan ju tycka att det just nu finns viktigare saker att fokusera och lägga resurser på än detta icke-problem. Den lille dvärgen borde kanske lösa gängkriminaliteten och liknade istället för att brösta upp sig om förintelseförnekare. Möjligen försöker sozzarna tvätta bort stämpeln efter deras samröre med nazisterna eller så är det ett desperat försök att skrämma folk som röstar/sympatiserar på SD. Jag är förvånad att äcklet inte lagt förslag på att förbjuda all kritik mot det mångkulturella projektet som havererat.

Hoppas muslimerna inser detta och flyr sossesvinen, lär väl inte falla i god jord hos dem.
Citera
2021-04-14, 20:23
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Att göra en åsikt eller syn på något olagligt är ett extremt intrång I yttrandefriheten. Yttrandefriheten borde stärkas inte begränsas mer än den redan är. Och du kan inte lagstifta bort åsikter.
Du har inte fattat nånting det är inte åsikter det handlar om....
Citera
2021-04-14, 20:24
Medlem
Dagen en äckelsosse bestämmer vad jag ska tycka
och tänka så kommer jag öppet stödja förintelseförnekarna.
Just för tillfället skiter jag i vad som hänt. Totalt ointressant för mig.

Breivik kanske var något på spåret i Norge🤔
Citera
2021-04-14, 20:24
Medlem
Vad skönt att de inlett nästa fas på vägen mot ett sannings-ministerium. Har länge tyckt att det har varit jobbigt att behöva tänka helt på hand, och forma åsikter helt utan vägledning.

Hoppas bara att inte detta får någon att fundera över varför något som är så 100%-igt korrekt och vederlagt i historiebeskrivningen behöver en lag mot att ifrågasättas. Det vore ju inte bra att väcka den nyfikenheten, nu när 99,9% av befolkningen har accepterat den officiella historian.

Förutom det oerhört otäcka med en utveckling mot åsikts-lagar, något jag förr aldrig trodde jag skulle få uppleva i Sverige, så tror jag denna kan bli rent kontraproduktiv. Totalitära sossar är otäcka.
Citera
2021-04-14, 20:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Fakta är inte ngn åsikt. Pajas.

Och du och dina gelikar skulle kunna avgöra vad som är fakta förstås? Men normal sett kommer man fram till vad som är sant genom att väga olika fakta och bevis mot varandra.
Citera
2021-04-14, 20:26
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det som gör Johansson så pigg på att ta upp detta just nu?

Det är ju knappast någon utbredd aktivitet att förneka förintelsen. Således ett konstruerat problem där Johansson och S vill göra gällande att det finns många, många fler som aktivt förnekar förintelsen än som är fallet i realiteten samtidigt som de då indirekt vill hävda att SD = förintelseförnekare.

Att förintelseförnekelse skulle klassas som »hets mot folkgrupp« låter ju onekligen som ett bakvänt resonemang.

Jag tycker att Johansson på samma gång även borde göra det straffbart att förneka kommunismens brott mot mänskligheten. Den första som kunde straffas för det i nutid är Stefan Löfven som vill försöka påskina att kommunism är demokratisk.
Det ska nog ses som en del av regeringens propagandakampanj där man framställer sig själva som enda garanten mot ett fascistiskt maktövertagande som utgörs av vad de kallar för det brunblå högerkonservativa blocket.
Citera
2021-04-14, 20:28
Medlem
De är ju uppenbart rädda att något inte stämmer med den offentligt godkända historien. Är det inte viktigare att sanningen kommer fram, oavsett vad den visar?
Var det i själva verket 2,5 miljoner som dödades? Eller var det 250 000? Eller 4 miljoner? Gasade man verkligen ihjäl alla de människor som påstås? osv. Frågorna är enormt många, och de enda som tjänar på att frågorna blir förbjudna att undersöka är faktiskt Nazisterna själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in