2021-04-20, 18:46
  #1393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oklart om ditt inlägg betyder något. Jag kan inte utläsa något direkt.

Ja det är nog då mer graverade för dig än för mig.

Det borde vara solklart vad jag förklarade om varför det kan komma skarpare lagar för att reglera problem som inte riktigt fångas upp av rådande lagstiftning. Som t ex lagar mot mobilbruk bakom ratten, eller mot förintelseförnekelse.
Citera
2021-04-20, 18:46
  #1394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Judetricket om ”självhatande judar” är gammalt. Judar hittar alltid ett sätt att misstänkliggöra kritiker istället för att bemöta kritik sakligt.

Alla som är kritiska på minsta sätt skall karaktärmördas, det inkluderar även judar.

Schackgeniet Bobby Fischer som inte trodde på några gasningar utmålades som antisemit och Hitler dyrkare trots sin judiska bakgrund.

Joseph Burg som satt som fånge i Auschwitz vittnade om att inga gasningar skett i Auschwitz, han blev så hatad så han nekades begravning på judiska begravningsplatsen när han dog. Så sjukt kan de agera mot någon som bara hade en annan åsikt.
Citera
2021-04-20, 18:52
  #1395
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja men då har du säkert gott om faktiska exempel på det att länka oss, alltså där man för minsta knyst mot förintelsen blivit åtalad. Varsågod, lycka till.

Och du, klarar du inte det så bör du ha krage nog att erkänn att du bara hittade på….


I motsats till dig din narr så kan jag självfallet backa upp mina påståenden.

Most offenders usually don't deny the Holocaust outright, they relativize it — by questioning the number of Jews murdered during the Second World War, 6 million, or by denying its historical significance.”

https://m.dw.com/en/germany-steps-up-the-fight-against-holocaust-denial/a-54394329
Citera
2021-04-20, 19:21
  #1396
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Alla som är kritiska på minsta sätt skall karaktärmördas, det inkluderar även judar.

Schackgeniet Bobby Fischer som inte trodde på några gasningar utmålades som antisemit och Hitler dyrkare trots sin judiska bakgrund.

Joseph Burg som satt som fånge i Auschwitz vittnade om att inga gasningar skett i Auschwitz, han blev så hatad så han nekades begravning på judiska begravningsplatsen när han dog. Så sjukt kan de agera mot någon som bara hade en annan åsikt.

Bobby Fischer var väl bra på just schack och inte så mycket mer.

Det är ganska givet att bland så många som satt i Auschwitz finns det alltid någon dåre som kan agera nyttig idiot åt bödlarna.
Citera
2021-04-20, 19:53
  #1397
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Alla som är kritiska på minsta sätt skall karaktärmördas, det inkluderar även judar.

Schackgeniet Bobby Fischer som inte trodde på några gasningar utmålades som antisemit och Hitler dyrkare trots sin judiska bakgrund.

Joseph Burg som satt som fånge i Auschwitz vittnade om att inga gasningar skett i Auschwitz, han blev så hatad så han nekades begravning på judiska begravningsplatsen när han dog. Så sjukt kan de agera mot någon som bara hade en annan åsikt.


Joseph G. Burg blev även svårt misshandlad av röda terrorister efter Zundelrättegången. Givetvis med systemets goda minne.
Citera
2021-04-20, 20:05
  #1398
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo. Dagen då du sitter på andra sidan bordet fattar du det.
Nej. Du blandar kukar och morötter hejvilt här.
Citera
2021-04-20, 20:43
  #1399
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är nog då mer graverade för dig än för mig.

Det borde vara solklart vad jag förklarade om varför det kan komma skarpare lagar för att reglera problem som inte riktigt fångas upp av rådande lagstiftning. Som t ex lagar mot mobilbruk bakom ratten, eller mot förintelseförnekelse.
Du jämför alltså trafikfarligt beteende med att skriva något makthavarna inte gillar på sin blogg.

Häng dig.
Citera
2021-04-20, 22:51
  #1400
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Ja, men varför får de inte göra det? För att det är kränkande mot dig? Du behöver ju bara strunta i dem rakt av, inte lyssna, men vad de tror eller ljuger om är väl deras ensak. Annars kan vi inte tillåta något alls som någon inte gillar, ingen konst, satir, annan kultur som skulle kunna reta upp någon. Lär man känna dig så hittar man något galet också som du tror stenhårt på som kanske inte stämmer.

Det händer inget när man blir kränkt.
https://www.youtube.com/watch?v=fHMoDt3nSHs



Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Om man börjar kräva sån här lagstiftning är man ute på ett sluttande plan och frågan blir då vad blir nästa sak som ska förbjudas för att "skydda" det "fria samhället"? Borde man också förbjuda t.ex nationalistisk/konservativ yttring för att det kan eventuellt inspirera en ny Hitler? I DDR hade man yttrandefrihet men om du började tala om marknadsekonomi så var du ett hot mot stabilitet, ett fungerande samhälle och så kunde personen inspirera potentiellt våldsamma dissidenter. Samma argument där, alltså att yttrandefriheten kan behöva begränsas för den kan användas fel. Det är en mycket sjuk utveckling när man börjar kräva såna här flexibla gummiparagrafer.

Man kommer antagligen vara belåtna med just detta. Inget mer behöver skyddas med hot om tio års fängelse. "Förintelsen" har påverkat hela västvärlden senaste 100 åren sannolikt mer än någonting annat. Den har gett dem frikort för precis vad som helst. Så fort minsta kritik yppas mot någon aktör så dras antisemitkortet och "förintelsen" fram. Rasistkortet har spelats ut så mycket att det är alldeles utslitet. Det är inte många det riktigt biter på längre. Jag spår samma sak med antisemitkortet och sedan kan mycket vända på oväntat kort tid.




Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
De är livrädda för att sanningen skall komma fram, alla skadestånd som betalats ut till "överlevare", miljarder som sugits utav Tyskland och andra för ett något som inte hänt, flytta runt folk till olika läger är ingen förintelse.

Som jag förstått det är det ADL som ligger bakom utpressningen mot Socialdemokraterna?

ADL har en historia av att spionera på folk och sedan utsätta dem för utpressning eller sälja informationen. Jag gissar sossarna fick ett val, inför denna lag eller Expressen börjar skriva om svenska koncentrationsläger, J i passen och liknande under S styret. Finns även nutida smaskigt skvaller som Mossad agenten Bindefeldt ordnat fram på ledande socialdemokrater.

ADL i spionskandal i USA: https://www.nytimes3xbfgragh.onion/1993/10/24/us/anti-defamation-league-accused-of-spying.html

Jag tror du är 100% korrekt i det här inlägget. Dessutom kom ju Hellstorm helt i skymundan. Om den officiella berättelsen om "F" inte stämmer så är övergreppen på tyska folket något som kommer explodera. Oavsett vad så förtjänar de upprättelse.


Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Bobby Fischer var väl bra på just schack och inte så mycket mer.

Det är ganska givet att bland så många som satt i Auschwitz finns det alltid någon dåre som kan agera nyttig idiot åt bödlarna.

Det finns naturligtvis fler. Men berätta gärna varför en jude i ett utrotningsläger skulle neka till att det var ett utrotningsläger? Vad har denne att vinna på det? Vad har en person som inte satt i ett utrotningsläger att vinna på att säga att denne satt i ett utrotningsläger?
Citera
2021-04-20, 22:59
  #1401
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jorå, det finns lagar mot förnekelse av andra mord också. Det hände samma år du registrerade ditt konto här till och med. Protesterade du emot det?
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/a/6nXBPW/frankrike-olagligt-forneka-folkmord
Den där länken är från januari 2012. Sedan dess har en del relevanta saker hänt med den lagen.

Februari 2012: Fransk domstol underkänner Sarkozys folkmordslag, Europaportalen
Juli 2012: Hollande pushes new law to criminalise denial of Armenian genocide, France24
Oktober 2015: European court quashes Swiss conviction for genocide denial, BBC
Januari 2017: French Court Again Overturns Law On Armenian Genocide Denial, RFE/RL
Citera
2021-04-20, 23:00
  #1402
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det finns naturligtvis fler. Men berätta gärna varför en jude i ett utrotningsläger skulle neka till att det var ett utrotningsläger? Vad har denne att vinna på det? Vad har en person som inte satt i ett utrotningsläger att vinna på att säga att denne satt i ett utrotningsläger?

Han var förmodligen knäpp i bollen. I Auschwitz lär många ha blivit psyksjuka eller fått fröet till senare psykisk sjukdom sått.
Citera
2021-04-20, 23:23
  #1403
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han var förmodligen knäpp i bollen. I Auschwitz lär många ha blivit psyksjuka eller fått fröet till senare psykisk sjukdom sått.

Så knäpp så han hävdade att det inte varit ett utrotningsläger? Är det din första tanke? Jag säger inte att det är så här med jag erbjuder ett alternativ. Kan det istället ha varit så att folk i lägren blev knäppa och kände ett hat mot de man tyckte var ansvariga för den misär men tvingades leva i samt att många av dem faktiskt fick anhöriga dödade. Kan dessa människor känt ett brinnande hat efteråt och velat hämnas? När pengarna sedan regnade ner som manna från himlen så var det få som motstod erbjudandet och lögnerna fick ett eget liv. Kan det vara därför som åtskilliga förintelseöverlevare ertappats med lögner, lögner så stora att det till slut blev omöjligt att inte se dem och avfärda bluffande förintelseöverlevare? Många har ju dessutom erkänt att de ljugit. Vad tror du om det alternativet? Om regeringens förslag går igenom så kommer man inte längre kunna avslöja eventuella lögnare och bluffmakare. Tycker du det är rimligt? Vem skulle det gagna?
Citera
2021-04-20, 23:27
  #1404
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så knäpp så han hävdade att det inte varit ett utrotningsläger? Är det din första tanke? Jag säger inte att det är så här med jag erbjuder ett alternativ. Kan det istället ha varit så att folk i lägren blev knäppa och kände ett hat mot de man tyckte var ansvariga för den misär men tvingades leva i samt att många av dem faktiskt fick anhöriga dödade. Kan dessa människor känt ett brinnande hat efteråt och velat hämnas? När pengarna sedan regnade ner som manna från himlen så var det få som motstod erbjudandet och lögnerna fick ett eget liv. Kan det vara därför som åtskilliga förintelseöverlevare ertappats med lögner, lögner så stora att det till slut blev omöjligt att inte se dem och avfärda bluffande förintelseöverlevare? Många har ju dessutom erkänt att de ljugit. Vad tror du om det alternativet? Om regeringens förslag går igenom så kommer man inte längre kunna avslöja eventuella lögnare och bluffmakare. Tycker du det är rimligt? Vem skulle det gagna?

Jag är helt emot lagen, vilket klart och tydligt står i flera inlägg i tråden. Däremot är det naturligtvis helt hjärndött att förneka Förintelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in