2021-04-14, 13:49
Medlem
Rumänska & bulgariska zigenare. Gör en mur kring dessa länder för fan
Citera
2021-04-14, 13:52
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Endera ljuger han eller så är deras internkommunikation obefintlig. Att detta pågått i åratal vilken arbetarna på "fältet" vet är ingen nyhet.

Skulle inte förvåna mig om han har egen vinning av att detta sker.

Japp, det skulle inte förvåna mig heller. Hoppas att UG även granskar honom och hans förehavanden. Robert Bergman heter han visst.

https://svt.se/nyheter/granskning/ug/har-stjals-klader-fran-valgorenhet-for-miljontals-kronor-reportern-dodshotas-vid-konfrontationen
Citera
2021-04-14, 13:54
Medlem
Jodå det finns ett visst svinn.. På Erikshjälpen fick de som körde transporter längre tillbaks betalt av staten på olika hjälpprogram. Då körde halva Småland transport, bra betalt och ingen tidspress. När det försvann, hade småländska åkare annat att göra. Svaret blev att de baltiska, rumänska o.s.v. åkarna "fick ta" 10% av lasten.. Vad som togs och 10% av vad var det inte så noga koll på.
I secondhandbutiker som drivs av RK, Erikshjälpen och Amnesty, plockar personalen grejer systematiskt, såsom tidigare berättats. I de fall jag sett i de tre nämnda organisationerna plockas dessutom pengar av stora mått.
Nämnde jag Brottsofferjouren? Same same.
Organiserad brottslighet inom organisationerna, utanför organisationerna överallt det går. Som med svenska skattemedel ungefär, bedrägeri av sanslösa mått.
Detta p.g.a. godhetsknarkande nyttiga idioter som inte säger negerboll. Fy fan!
Citera
2021-04-14, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perstamp
Zigenartiggare från Rumänien och Bulgarien. Tiggeriet lönar sig sämre nu.

Tur att dom har en diversifierad verksamhet då, eller kanske det är dags att införa ett coronastöd för dessa kulturberikande gäster som befinner sig här på obestämd tid ?
Citera
2021-04-14, 14:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nej, om någon fattig stjäl kläder för att använda själv är det ju inget att bli upprörd över men jag befarar att dessa stölder är organiserade där ledarna lever ett kriminellt lyxliv med snabba bilar, vapen, droger och Rolex-klockor. Då säljer jag hellre kläderna själv...

Sälj då kläderna själv så är problemet löst.
Citera
2021-04-14, 14:27
Medlem
Separatistens avatar
Det är väl som de flesta bidrag, de går till skurkar oavsett hur man betalar ut dom.

Hur kommer det sig att folk ens blir förvånade? Knark påverkar sinnena - i detta fall godhetsknarkande.
Citera
2021-04-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Surt att någon ska tjäna en hacka på kläderna som man har donerat.
Men skänker du kläderna till en second hand-butik så kommer dom ju tjäna en hacka på kläderna du donerat när kläderna blir sålda.
Citera
2021-04-14, 14:34
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
När jag bodde i Tumba fick vi lappar i brevlådan om att man skulle ställa ut säckar med kläder nån viss dag om man ville skänka. Sedan kom nån skabbig van med LT-nummerplåt och hämtade. De körde med full fart i bilfritt radhusområde och min treårings plastbil blev överkörd. När jag gick och konfronterade skrek de på nåt östspråk och när jag såg ett basebollträ i vindrutan backade jag.

Låter lite som samma typ av verksamhet på klippet. Östskräp.

Kommer tydligt ihåg detta med, det är garanterat liga som drar runt, detta fick jag höra av en bekant som bodde i Sundsvall...så de drog väl igenom hela Sverige. Bra profit säkert.

Det måste man ge dom, balterna, de ligger inte på latsidan vad gäller grov brottslighet i Sverige, gamla kläder som tas är ganska harmlöst, men ett komplement till annan verksamhet.
Citera
2021-04-14, 14:34
Medlem
Inga samveta alls att det ska gå till fattiga.

Vidrig pack till människor.
Citera
2021-04-14, 14:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Så kanske det är, jag tänkte att dom hamnar i såna där second hand affärer.

Finns både ock - Myrorna har ex. insamling av kläder som de senare säljer av billigt. Röda Korset ger väl bort kläderna i mindre bemedlade länder och till fattiga i respektive land, ex. Sverige. Svenska kyrkan har väl också egna insamlingar?
Citera
2021-04-14, 14:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vad som rapporterats tidigare är tyvärr att "ligorna" och tiggarklanerna i viss mån tagit över även återvinningsstationerna. De gör sig hotfulla mot personalen och närvarande så de kan plocka russinen ur kakorna vanligt folk kommer in med...

Bäst är nog att börja låsa in kriminella istället samt instruera tullen att stoppa misstänkt utgående trafik.

Jag ser inte fram mot ett samhälle där du blir rånad vid bankomaten, där handlaren har ett svinn på 10-20% som måste läggas på priset och stök i entrén, där min pappa blir identitetskapad, där du måste förskottsbetala soppan genom en liten lucka på macken, där du inte vågar sälja din bil på blocket för inte riskera bli blåst, där försäkringspremierna skenar, där ungarna måste ta dyr taxi hem (och riskera att den är svart) för att slippa bli rånade på mobilen eller misshandlade, där du måste ha larm och galler på din bostad och aldrig våga lämna dörren olåst, eller du inte ens kan hänga av dig din jacka eller väska när du är på ett fik...

Tack alla socialdemokrater och era lakejer.
Ser inte fram emot....?...det är ju redan här det samhället och mycket mer än så. Det du beskriver är ju bara ett axplock av all jävelskap vi fått hit sen "vi" röstade för att slippa växla pengar, tullfri alkohol och slippa visa pass.

Det borde vara om inte inreseförbud så iaf obligatoriska tullgenomsökningar på utländska stora bussliknande skåpbilar utan fönster. För de är fulla med tiggare, snattare, horor och tjuvar som bör registreras. Likaså ska de genomsökas när de tar sig härifrån för då är de fullastade med tjuvgods och alls inte bara av insamlingskläder.

Dessa mörkermänniskor beter sig hela tiden föraktfullt och hotfullt samt även aggressivt när de blir konfronterade. Ett växande stort elände som bitit sig fast och som det är bra att UG nu belyser för oss.
Citera
2021-04-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Det är väl som de flesta bidrag, de går till skurkar oavsett hur man betalar ut dom.

Hur kommer det sig att folk ens blir förvånade? Knark påverkar sinnena - i detta fall godhetsknarkande.

Allting här i livet som du får men inte behöver arbeta för för att förtjäna, har en demoraliserande påverkan. Något Moderaterna en gång i tiden visste och stod upp för. Så all andrahandsbransch är potentiellt korrupt. För att det INTE ska bli så så krävs det folk med hög moral, goda värderingar, som sköter det hela.

Hur många sådana finns det i vårt samhälle?

Den, ursprungliga, tanken med "Gåvor" har förfelats i dagens tjuv och rackarsamhälle och övergott i kriminalitet. Därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in