2022-06-04, 12:25
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Det sägs att Henriks snöre brinner än idag
Det hade nog gått av tidigare om han pillat på snöret med en pinne som dom andra gjorde.
2022-06-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Å andra sidan kan man ifrågasätta huruvida han verkligen var ett "orakel" när han blev betagen över deltagare som var med förra säsongen... Förmodligen bara en tjomme som har lyckats bli frälst av Robinson under Mastiffs regi, vilket är en bedrift i sig... Finns ju t.o.m. användare här som hänvisar till och efterfrågar 1-2 gamla säsonger och tittar om dessa. Kanske borde tipsa om din kanal istället? ;-)

Sen tillför det ju ändå programmet något att se Martin Suorra fånga in en 1,5 meter lång Komodovaran, även om han är värdelös på att "spela spelet" eller inte bryr sig överhuvudtaget. Dom där riktiga överlevarna behövs också.

Men jag vet att du har bra smak och vet vad du snackar om med tanke på dina yt-uppladdningar, problemet är bara att jag inte har lyckats ta mig igenom dagens haveri till produktion efter att ha tittat på gamla säsonger ;-)

Gränslandet har väl i och för sig funnits i alla tider (åtminstone sedan 2003) men nu används det ju bara för att mjölka programmet ytterligare och för produktionen att styra utgången (läs hålla kvar intressanta deltagare).

I Mastiffs ögon blir ju Joel ett orakel för dom har ju valt att ta med folk som inte sett nått avsnitt innan.
Säga att "jag har alltid velat vara med" men bara sökt en gång? hmm ja har man då alltid velat vara med?
Jag har sökt i 10års tid och nästan terroriserat castarna/produktionen, så mitt namn sitter nog på väggen under "ta inte med denna person"-skylten
Men kollar man dom som kommer med så är det många som redan är kända, eller är väldigt nära någon som är känd, eller har en son/fru som varit med tidigare säsonger.

Man ska inte heller bara skylla på dåliga deltagare. Produktion sätter sig själv i rätt dålig sits när dom spelar in på samma ställe som flera andra länder redan varit, på så sätt gör att deltagarna inte ens har en möjlighet att leta mat själva då det inte finns något kvar.
Därför dom ger ut mat till dom, som mango och kokosnötter.
Samt att dom har ett så pass litet område att röra sig på.
Så den lilla delen av överlevnad försvinner helt

Och denna omgång blev ju rätt kaos när så många insjuknade och fick lämna, samt några som banga själva.
Men sjukt frustrerande att se någon hoppa av frivilligt pga hemlängtan eller skavsår eller nått annat helt meningslöst.
1 miljon kanske är lite väl som straff men det borde iaf införas något hårdare så det svider när man bangar.
2022-06-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Fan vad jag stör mig på folk som använder ordet spela när det gäller dokusåpor.

Sen ska man införa att lämnar man frivilligt så får man böta 1 miljon kronor. Då får man bort veka människor som tar upp andra personers platser i Robinson och andra dokusåpor.

Fast Robinson är ju inte (eller ska inte va en dokusåpa) som andra "dokusåpor"
Så säga att man spelar Robinson är ju korrekt, blir dock som du säger mindre spel och mer dokusåpa.

Tv4 får sätta sig ned och läsa vad folk skriver om programmet på nätet helt enkelt. Så inser dom att fokus riktar sig åt fel håll.
Dom styr för mycket om vem som ska va kvar.
Blir så himla uppenbart när någon helt plötsligt hittar en immunitet framför fötterna när det inte varit några såna alls under hela programmet.
2022-06-04, 19:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.u.g.g.e
1 miljon kanske är lite väl som straff men det borde iaf införas något hårdare så det svider när man bangar.
Kul dilemma produktionen skulle ställas inför om det infördes en bot på 1 miljon om man vill lämna, samtidigt som man tittar kamerateamet djupt i ögonen och viskar de förbjudna orden när jag var liten ville jag ha negerhår i örat på en annan deltagare.
2022-06-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.u.g.g.e
Jag har sökt i 10års tid och nästan terroriserat castarna/produktionen, så mitt namn sitter nog på väggen under "ta inte med denna person"-skylten
Men kollar man dom som kommer med så är det många som redan är kända, eller är väldigt nära någon som är känd, eller har en son/fru som varit med tidigare säsonger.

Och denna omgång blev ju rätt kaos när så många insjuknade och fick lämna, samt några som banga själva.
Men sjukt frustrerande att se någon hoppa av frivilligt pga hemlängtan eller skavsår eller nått annat helt meningslöst.

Noterade inaveln i castingprocessen när jag sökte upp gamla deltagare, var och varannan var vänner med varandra på facebook, alltså deltagare från olika säsonger. Fanns massvis med bilder där dom festade tillsammans. Kändes mer eller mindre som ett Robinson-gathering. Fattade ingenting när jag såg att deltagare från olika säsonger hade sammanstrålat...

Det var verkligen en absurd mängd som jag spontant inte skulle tänka ha någon koppling till varandra, tror dock knappast att det anordnas "gatherings" för gamla deltagare? Kanske var annat förr i tiden (detta var väl runt 2010).

2011 måste det förövrigt slagits rekord i antal som valde att lämna tävlingen frivilligt, det måste ha varit uppemot 10 pers efter att en deltagare drabbats av en stroke. Paolo var less...
2022-06-07, 18:51
Medlem
orrecrists avatar
En av dom sämre säsongerna
2022-06-08, 14:53
Medlem
Hanna.. Gollum meets Anne Frank.
2022-06-08, 18:58
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
En av dom sämre säsongerna

Det uttalandet kan vi de flesta instämma i - likväl jag. Ställer min förhoppning till höstens Robinson att de har tagit lärdom av kritik som har framförts och som börjar sändas enligt TV4 i mitten på Oktober detta år med Nya programledaren Petra Malm.
2022-06-08, 22:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det uttalandet kan vi de flesta instämma i - likväl jag. Ställer min förhoppning till höstens Robinson att de har tagit lärdom av kritik som har framförts och som börjar sändas enligt TV4 i mitten på Oktober detta år med Nya programledaren Petra Malm.

Produktionen var i full gång med nästa säsong innan denna säsongen ens var avslutad. Tyvärr har de nog inte brytt sig om/hunnit att ta in feedback från folket. De kör sitt race.
2022-06-08, 23:05
Medlem
1754s avatar
Citat:

Tv4 bry sig om vad tittarna tycker? Det händer inte.
2022-06-09, 16:14
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:

Tror du på allvar att de skulle lyssna på Flashbackkritik?
Även om de så skulle hitta hit och läsa så skulle de bara hånskratta och visa långfingret mot skärmen, för ”DE VET BÄST”.

Det enda de kanske slänger ett trött getöga på är Robinsons TV4-Facebookkonto, men inte för att få nya idéer utan för att döda några minuter.
Och dessutom - på Facebook är det bara medelålders plusmenykärringar som engagerar sig och som även är positiva till allt som visas.

TV4 och Mastiff kommer ALDRIG ändra sig.
Och om ni tror att den nya programledaren skulle ha något att säga till om Robinsons utformning så har ni helt fel. Hon går bara efter manus och eventuella åsikter hon har om programmet kan hon lika gärna hålla för sig själv.

De ansvariga är bara intresserade av att supa och knulla, Robinson kommer kanske först i fjärde-femte hand.
Senast redigerad av tuff-negerkille 2022-06-09 kl. 16:17.
2022-06-10, 10:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Tror du på allvar att de skulle lyssna på Flashbackkritik?
Även om de så skulle hitta hit och läsa så skulle de bara hånskratta och visa långfingret mot skärmen, för ”DE VET BÄST”.

Det enda de kanske slänger ett trött getöga på är Robinsons TV4-Facebookkonto, men inte för att få nya idéer utan för att döda några minuter.
Och dessutom - på Facebook är det bara medelålders plusmenykärringar som engagerar sig och som även är positiva till allt som visas.

TV4 och Mastiff kommer ALDRIG ändra sig.
Och om ni tror att den nya programledaren skulle ha något att säga till om Robinsons utformning så har ni helt fel. Hon går bara efter manus och eventuella åsikter hon har om programmet kan hon lika gärna hålla för sig själv.

De ansvariga är bara intresserade av att supa och knulla, Robinson kommer kanske först i fjärde-femte hand.

Självklart bryr sig inte TV4 om vad som skrivs på Flashback men i övrigt på sociala medier (det finns andra som du vet!) och tittarnas reaktioner samt vad de drabbades utav: sjukdom, flera avhopp och annat såsom bråk mellan deltagarna och tjafs - så tror jag faktiskt att de har satt upp lite hårdare regler inför säsong 2 och med den nya programledaren. Förmodligen så inser de att tittarna annars kommer att svika dem och Robinson är en stor kassa-ko för TV4 vilket de nog inte vill riskera!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in