Citat:
Ursprungligen postat av
Korduner
Å andra sidan kan man ifrågasätta huruvida han verkligen var ett "orakel" när han blev betagen över deltagare som var med förra säsongen... Förmodligen bara en tjomme som har lyckats bli frälst av Robinson under Mastiffs regi, vilket är en bedrift i sig... Finns ju t.o.m. användare här som hänvisar till och efterfrågar 1-2 gamla säsonger och tittar om dessa.

Kanske borde tipsa om din kanal istället? ;-)
Sen tillför det ju ändå programmet något att se Martin Suorra fånga in en 1,5 meter lång Komodovaran, även om han är värdelös på att "spela spelet" eller inte bryr sig överhuvudtaget. Dom där riktiga överlevarna behövs också.
Men jag vet att du har bra smak och vet vad du snackar om med tanke på dina yt-uppladdningar, problemet är bara att jag inte har lyckats ta mig igenom dagens haveri till produktion efter att ha tittat på gamla säsonger ;-)
Gränslandet har väl i och för sig funnits i alla tider (åtminstone sedan 2003) men nu används det ju bara för att mjölka programmet ytterligare och för produktionen att styra utgången (läs hålla kvar intressanta deltagare).
I Mastiffs ögon blir ju Joel ett orakel för dom har ju valt att ta med folk som inte sett nått avsnitt innan.
Säga att "jag har alltid velat vara med" men bara sökt en gång? hmm ja har man då alltid velat vara med?
Jag har sökt i 10års tid och nästan terroriserat castarna/produktionen, så mitt namn sitter nog på väggen under "ta inte med denna person"-skylten

Men kollar man dom som kommer med så är det många som redan är kända, eller är väldigt nära någon som är känd, eller har en son/fru som varit med tidigare säsonger.
Man ska inte heller bara skylla på dåliga deltagare. Produktion sätter sig själv i rätt dålig sits när dom spelar in på samma ställe som flera andra länder redan varit, på så sätt gör att deltagarna inte ens har en möjlighet att leta mat själva då det inte finns något kvar.
Därför dom ger ut mat till dom, som mango och kokosnötter.
Samt att dom har ett så pass litet område att röra sig på.
Så den lilla delen av överlevnad försvinner helt
Och denna omgång blev ju rätt kaos när så många insjuknade och fick lämna, samt några som banga själva.
Men sjukt frustrerande att se någon hoppa av frivilligt pga hemlängtan eller skavsår eller nått annat helt meningslöst.
1 miljon kanske är lite väl som straff men det borde iaf införas något hårdare så det svider när man bangar.