2021-04-11, 14:22
Medlem
Zionistreport97s avatar
är den bra? bör sverige köpa in denna fina drönare? såg den i luften då jag deltog i det ärofyllda kriget i armenien. aerodynamiskt ska den påminna om en fiskmås vilket gör den extremt lättmanövererad. Mycket kapabelt vapen, många av mina armeniska bröder dog framför mig. vad tycker ni flashback?
Citera
2021-04-11, 14:28
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Var det Azererna som använde den?
Citera
2021-04-11, 15:28
Medlem
Zionistreport97s avatar
[quote=Pippipipparpippin|75460956]Var det Azererna som använde den?[
Ja det var det
Citera
2021-04-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
är den bra? bör sverige köpa in denna fina drönare? såg den i luften då jag deltog i det ärofyllda kriget i armenien. aerodynamiskt ska den påminna om en fiskmås vilket gör den extremt lättmanövererad. Mycket kapabelt vapen, många av mina armeniska bröder dog framför mig. vad tycker ni flashback?
Vilken del inom militären tillhörde du?
Citera
2021-04-11, 15:47
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Vilken del inom militären tillhörde du?
Kan inte outa infon här va
Citera
2021-04-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
Kan inte outa infon här va
Inte ens om det var luft/mark?
Citera
2021-04-11, 15:53
Medlem
aaerligs avatar
Tänkte du lita på turkisk teknik? Du kan möjligtvis lita på dem att slänga ihop en godkänd pizza, om ens det. Risken är väl att Erdogan själv lagt in säkerhetsfunktioner så att drönaren självdestruerar om din anledning till att bomba inte är baserad på sharia-lagar.
Citera
2021-04-11, 16:00
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Tänkte du lita på turkisk teknik? Du kan möjligtvis lita på dem att slänga ihop en godkänd pizza, om ens det. Risken är väl att Erdogan själv lagt in säkerhetsfunktioner så att drönaren självdestruerar om din anledning till att bomba inte är baserad på sharia-lagar.

Helt klart tänkvärt. Som Armenier bör skepsis mot Tuktillverkade prylar råda kan jag tänka.
Citera
2021-04-11, 17:23
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Inte ens om det var luft/mark?
Var på marken i ett mindre stridande förband, som spanare
Citera
2021-04-14, 10:27
Medlem
Ankdammsmans avatar
Turkarna är smarta som nischar sig mot drönare istället för dyra bemannade prestigeprojekt.

Utan tvekan har deras produkter gjort succé i Azerbajdzjan. Det återstår att se hur de klarar sig mot kvalificerat luftförsvar, men i Turkiets regionala krig och maktspel är de perfekta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in