Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Sålde av SKF, Atlas, ASSA, Industriv, ABB och Lundberg precis.
Skeptiskt till den här uppgången känns som att mattan kommer ryckas under fötterna snart. Hoppas att jag har fel, 90% ligger kvar osålt.
Jag hade väl hyfsad timing när jag skalade av dessa innehav. De fortsatte stiga några dagar efter så det kändes först som att jag sålde bort mig. Men nu ligger endast ASSA på högre kurs än vad jag sålde av innehaven för.
Får se vart det tar vägen härnäst, har en känsla av att jag skulle sålt av fler innehav det här var en liten del av portföljen.
Det här året har inte börjat bra och det känns som att det kommer bjuda på många överraskningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
kc67
Har ni sett "the great taking"?
Kan vara dags att placera i sådant staten inte kan ta. Konst, guld, silver...
Jag började titta på dokumentären men Daniel är ju sjukt monoton att lyssna på. Ska ge det ett försök någon annan dag.
Men att placera i hårdvaluta känns mer aktuellt än någonsin, vilket inte är något positivt direkt. Jag och flera andra har skrivit om just guld och silver ganska länge. Jag är osäker på konst, för otympligt. Guld är vad jag föredrar då du kan stoppa ned 10-15 mynt i byxfickan. Silver fyller sitt syfte men ser inte framför mig att kånka runt på en hockeytrunk med silver.
Vad sen silver och guld kommer ha i värde om skiten träffar fläkten är svårt att sia om också. Men att det är säkrare än pengar på ett bankkonto tror jag vi kan vara överens om.