Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenets
Sant, han hade rätt en gång men den som gissar tillräckligt många gånger får rätt ibland 😝

Däremot kan de håsade ai- och techbolagen komma ner till mera realistiska nivåer och gamla värdeboloag inom energi och råvaror kan bli bra investeringar.
Så kan det nog bli och med kallare väder?
Stor skillnad mellan olika bolag i alla fall!
Citera
2023-09-03, 11:58
Medlem
Swingexpertens avatar
Suck, ingen börskrasch den här veckan heller 🤬 NVIDIA +1000% och inte ens ”Satan 2” skapar någon rädsla på börsen.
Citera
2023-09-03, 13:48
Medlem
smoerreboms avatar
Från att alla sa att börsen skulle fortsätta ner i fjol har vi fått nån slags konsensus om att börsen ska melta upp o sen kommer det en stage 4 decline eller nåt kredit-event.

Då gick ju börsen upp istället men nu alltså om alla säger att börsen ska fortsätta upp så ... jag får lite dåliga vibbar. Man borde nog i vart fall vara beredd på att det inte går upp så mkt som många tror innan man tar hem.

Gayed gapar på rätt mkt nu om tioåringen o räntorna. De ligger rätt högt nu så det gäller nog att plunge protection team får ordning på det där
Citera
2023-09-03, 15:54
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Från att alla sa att börsen skulle fortsätta ner i fjol har vi fått nån slags konsensus om att börsen ska melta upp o sen kommer det en stage 4 decline eller nåt kredit-event.

Då gick ju börsen upp istället men nu alltså om alla säger att börsen ska fortsätta upp så ... jag får lite dåliga vibbar. Man borde nog i vart fall vara beredd på att det inte går upp så mkt som många tror innan man tar hem.

Gayed gapar på rätt mkt nu om tioåringen o räntorna. De ligger rätt högt nu så det gäller nog att plunge protection team får ordning på det där
Gayed?
Citera
2023-09-03, 16:48
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Gayed?
Michael Gayed, ofta på kitco och dylikt

Kolla han på twitter så ser du, rätt alarmistisk ton på sistone
Citera
2023-09-08, 18:14
Medlem
Nenetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Michael Gayed, ofta på kitco och dylikt

Kolla han på twitter så ser du, rätt alarmistisk ton på sistone
Ja men lite så, de som vill ha uppmärksamhet är alltid apokalyptiska😜
Citera
2023-09-08, 18:46
Medlem
Black.Panthers avatar
De flesta aktier går ned. Tror det kommer fortsätta ett bra tag till tills det är dags att vända uppåt igen. Få se om man orkar köpa så mycket aktier när pengarna bara försvinner.

Kan bli kul om några år när börsen börjar gå uppåt igen.
Citera
2023-09-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
De flesta aktier går ned. Tror det kommer fortsätta ett bra tag till tills det är dags att vända uppåt igen. Få se om man orkar köpa så mycket aktier när pengarna bara försvinner.

Kan bli kul om några år när börsen börjar gå uppåt igen.
Det är väl så och man får bida sin tid samt se det som rea här och där. Hållbara bolag med fin direktavkastning blir en liten motivations - höjare tillsammans med det andra.
Fast någon krasch är det ju inte tal om snarare en depression.
Citera
2023-09-08, 20:51
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ja men lite så, de som vill ha uppmärksamhet är alltid apokalyptiska😜
Han brukar inte hålla på sådär, han är mer en lite trist statistiker, mkt snack om priset på virke och vad det förebådar.

Tror jag har knäckt varför den mest förutspådda recessionen tar sådan tid btw. Amerikanska finanspolitiken är ju fortfarande sjukt expansiv, de överspenderar ju fortfarande med över en trillion på ett år. Det är bara för Fed att fortsätta höja, det kommer suga rätt hårt sen
Citera
2023-09-09, 08:55
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Jaaa t.ex. Nvidia är upp 200% i år så vad tror du själv?

Du har inte koll på hur Nvidia fungerar eller vad deras produktsegment består av. Jag har full koll.
Citera
2023-09-09, 17:41
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du har inte koll på hur Nvidia fungerar eller vad deras produktsegment består av. Jag har full koll.
Du har inte nog kapital att ens köpa en nvidia-aktie. Vad fan vet du ?

Du som självutnämnd nvidia-expert kan i så fall lätt debunka coreweave-affären: Why is MarketWatch Running Cover for Coreweave?

Varsågod, kör hårt.
Citera
2023-09-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Du har inte nog kapital att ens köpa en nvidia-aktie. Vad fan vet du ?

Du som självutnämnd nvidia-expert kan i så fall lätt debunka coreweave-affären: Why is MarketWatch Running Cover for Coreweave?

Varsågod, kör hårt.
Det ser lite märkligt ut faktiskt men han är väl tämligen ensam om sina "teorier" och möter hård kritik av andra experter och det brukar finnas två sidor av ett mynt. Men jag gillar snubben då han har intressanta youtube videos. Hur som helst äger jag fortfarande inget direkt i Invidia annat än via någon fond men kul att följa bolaget och vad som händer runtomkring. Tack för länken!

Edit. Svårt att se någon större krasch varning i det som framfördes i alla fall.
Senast redigerad av Truefighter 2023-09-09 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in