Vet inte var man kollar bäst TA gratis men kollar man på
https://stockcharts.com
på UUUU och UEC som verkar vara en pedaggisk jämförelse, det finns bara vecko och dagsbasis, men då så ser det ju ut som att UEC är närmare nån slags topp än UUUU då den ser nästan lika överköpt ut som den gjorde vid de tidigare topparna och den är dessutom rätt nära ATH. Jag tog rätt mkt UEC och UROY denna gång eftersom båda kördes ned av nån shortarsite så att de hamnade mkt längre från ATH än andra större bolag. Kan tänka mig att om man är mkt för TA så skulle man dumpa en del UEC nu o lägga i annat.
En annan sak jag noterar är dock att volymerna fortfarande inte är i närheten av de tidigare topparna
Jag är även inne lite på att dumpa Baselode, det verkar inte som marknaden gillar deras låga grades nära ytan typ av fyndighet. Både dom och F3 har ju borresultat pending. F3 verkar vara en klarare stjärna med mer beprövad ledning i Dev R mfl. och de lär väl fortsätta träffa bra. SUU uppfattar jag som att de ligger betydligt tidigare i utvecklingen men det är ju samma folk där men jag avvaktar. Även Cosa med ISO/Hurricane killarna kommer jag att bevaka men jag vill helt enkelt inte hålla på med för tidiga projekt.
Sen tror jag att dagligt stigande spotpriser kommer slå ut alla slags TA-lagar iaf. Nu är det nog bara att släppa ratten de närmaste 1-2 veckorna iaf.