Här kommer en teori som gnagt i mitt huvud i många år, Socialdemokraterna styr kvällstidningarna. För år efter år så är det löpsedlar med rubriker som skriker ut, här hittar du solen i sommar, I Juli blir det högtryck, kanonvarmt augusti och liknande. Jag är helt övertygad om att detta är ngt som styrs av socialdemokraterna, för dom vill att vi ska lägga semestern på hemmaplan och inte fly utomlands för det skulle generera i stora inkomstförluster.
Bra tanke, men du tror inte det är så annars att folk vill veta när solen kommer och var den kommer vara? Om folk vill veta sånt köper dom ju tidningarna, vilket ökar deras försäljning. Vill man åka utomlands så gör man ju det, fast det känns ju lite om det samtidigt är fint väder här hemma.
Jo men det jag menar är att dom skriver att nu kommer solen och liknande även när det inte finns ngt som helst som tyder på att det kommer att bli så! Och när folk som vill läsa det läser det så förlägger dom semestern på hemmaplan i tro av att det kommer bli så som det skrivs i tidningarna!