Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Kan vara bra veta att det är väldigt många som INTE har rösträtt i kyrkovalet. Man måste nämligen vara medlem i Svenska Kyrkan samt skriven i Sverige och tillhöra en församling.
Däremot så får man rösta ner till 16 års ålder i Kyrkovalet

Så 16-17 åriga Sverigedemokrater, hör upp och se till att rösta på SD i kyrkovalet i september!
Citat:
Jag misstänker att eftersom så många har lämnat Svenska Kyrkan för att slippa finansiera deras stora generositet gentemot Islam och flyktingar så lär SD inte nå lika goda resultat som de kan göra i kommun- och riksdagsval.
Det tror jag dock är en mindre faktor då det överlag är många som lämnar Svenska kyrkan från alla håll och kanter. Den stora skillnaden mellan riksdagsvalet och Kyrkovalet är snarare Partigrupperna/"Nomineringsgrupperna". I Kyrkovalet finns ju flera stora sådana som inte finns i Riksdagsvalet, som äter upp en hel del av procenten.
Jag tror på cirka 12% för Sverigedemokraterna i Kyrkovalet 2021, det är ett bra resultat från cirka 9,5% i Kyrkovalet 2017. Det går inte snabbare än så. Men det ska inte jämföras med cirka 21,5% på riksplanet vid ett riksdagsval idag, det är helt olika förutsättningar och helt olika valsystem.
Citat:
Det går dock alldeles utmärkt att rösta i kyrkovalet utan att vara svensk medborgare, det räcker att man har fått ett personnr.
Plus gå med i Svenska Kyrkan, vilket jag betvivlar att särskilt många gör i ett tidigt skede.
Citat:
Detta sammantaget gör att det mesta talar för att Svenska Kyrkan även i fortsättningen är en kassako som tar pengar från medlemmarna och öser pengarna till extremistmuslimer i moskeer, gömmer flyktingar från utvisningsbeslut och så vidare.
Ja, vänstern har ju sedan länge kuppat Svenska Kyrkan. Man styr den med afghanvurmande kärringar, batikhäxor som vill ha massinvandring och som gömmer "flyktingar"/ekonomiska lycksökare i kyrkobyggnaderna. Dessutom har man anställt imamer och ordnat massor av sommarläger med svenska 13-14-åriga flickor tillsammans med skäggiga arabmän i 35-årsåldern som man kallar "barn".
Det är inte en kyrka jag vill stödja, utan jag vill kraftfullt förändra den. Idag styrs den av vänsterdårar som Antje Jackélen och andra öppet SD-hatare som Eva Brunne. S styr även Svenska Kyrkan som man styr Sverige, förstör den och missbrukar den. Man använder invandrare som valboskap för att säkra sin makt i alla val, det är direkt odemokratiskt och något som alla andra partier borde stoppa. Att fylla landet aktivt med röstboskap för att säkra makten är inte demokrati. Det förändrar valresultaten i grunden och påverkar att S behåller makten i val efter val, just med hjälp av enorma antal importerat röstboskap från mellanöstern och afrika.