2021-06-28, 15:05
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fordp
Är det möjligt att gå med i Svenska kyrkan nu för att kunna rösta SD för att gå ur igen eftervalet utan att riskera att betala kyrkoskatt nästa år?

Du måste gå ur innan november.
Citera
2021-06-28, 15:24
Medlem
Självklart röstar man i kyrkovalet. Annars så ger man ju både kyrkan och dess rikedom frivilligt till kommunisterna. Det är även viktigt att svenska kyrkan är den största religiösa församling i Sverige.
Citera
2021-07-07, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fordp
Är det möjligt att gå med i Svenska kyrkan nu för att kunna rösta SD för att gå ur igen eftervalet utan att riskera att betala kyrkoskatt nästa år?

Ja, man ska gå med innan ett visst datum i augusti för att kunna rösta. Men gå med redan nu i juli så fort som möjligt, så kan du vara med och rösta fram SD till valvinnare och störst framgång av alla nomineringsgrupper i kyrkovalet i september i år.

Sen går du ur igen direkt efter valet och slipper betala för nästa år.
Citera
2021-07-07, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Man kan bara utlandsrösta om man är folkbokförd i Sverige, vilket jag inte är.

Kan du inte folkbokföra dig någonstans då? Finns många som skriver sig på någon lokal och liknande. Det är ju bara för en kort tid. Din röst och alla andras röster på Sverigedemokraterna i kyrkovalet är viktiga!

Men det kanske inte funkar av skatteskäl och liknande? Synd i sådana fall.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-07-07 kl. 16:09.
Citera
2021-07-07, 16:11
Avslutad
Alla Sverigedemokrater som är på gränsen åldersmässigt till att få rösta, hör upp!

I just det här valet, Kyrkovalet, får man rösta från 16 års ålder! Så nu kan ni rösta på SD redan i år!
Citera
2021-07-07, 17:49
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Kan du inte folkbokföra dig någonstans då? Finns många som skriver sig på någon lokal och liknande. Det är ju bara för en kort tid. Din röst och alla andras röster på Sverigedemokraterna i kyrkovalet är viktiga!

Men det kanske inte funkar av skatteskäl och liknande? Synd i sådana fall.

Jag tänker inte folkbokföra mig i Sverige om jag inte absolut måste. Jag hade ändå tänkt rösta på AfS till kyrkomötet, för att skrämma marxisterna ännu mer.
Citera
2021-07-08, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag tänker inte folkbokföra mig i Sverige om jag inte absolut måste. Jag hade ändå tänkt rösta på AfS till kyrkomötet, för att skrämma marxisterna ännu mer.

Tror det kan bli problematiskt att skriva sig i Sverige tillfälligt av diverse skäl, som gällande skatter och annat i en del fall. Kostar nog mer än det smakar för att få rösta i ett kyrkoval. Men det bästa vore om alla invandringskritiker kunde rösta i så höga tal det bara är möjligt.
Citera
2021-07-08, 17:44
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Tror det kan bli problematiskt att skriva sig i Sverige tillfälligt av diverse skäl, som gällande skatter och annat i en del fall. Kostar nog mer än det smakar för att få rösta i ett kyrkoval. Men det bästa vore om alla invandringskritiker kunde rösta i så höga tal det bara är möjligt.

Ja, det är av skatteskäl också. Det är på gång med ett nytt jobb för mig, som är registrerat i Sverige. Jag betalar hellre SINK-skatten på 25% än inkomstskatten på 33%.
Citera
2021-07-08, 17:47
Avslutad
Om det hade blivit ett extra val i september tyckte Jimmie Åkesson att man kunde ha lagt ihop alla valen på ett gemensamt datum, då hade det blivit 4 olika val denna dag. Eftersom det inte blev något extra val, åtminstone inte just nu, så blir det tyvärr inte så.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-07-08 kl. 17:49.
Citera
2021-07-08, 17:48
Avslutad
Sverigedemokraternas sida för Kyrkovalet 2021 har nu öppnats och finns att läsa på SD:s hemsida.

https://sd.se/kyrkoval/

Citat:
Det här vill vi i Kyrkovalet

Med rätt politik går det att vända utvecklingen och få bukt med alla de allvarliga problem som drabbat vårt land. Många av de skador på det svenska samhället som den destruktiva vänsterliberala politiken lett till kommer att ta mycket lång tid att reparera. Samtidigt är det vår övertygelse att vi kan vända utvecklingen. Också i Svenska kyrkan.

Läs mer på länken ovan.
Citera
2021-07-08, 23:43
Avslutad
Även Sverigedemokraternas stora omfattande Valplattform har nu släppts på SD:s hemsida.

All politik framgår där för den som är intresserad av kyrkopolitiken och undrar vilka frågor SD driver i Kyrkovalet 2021.

https://ratatosk.sd.se/sd/wp-content/uploads/2021/06/30183140/Valplattform-kyrkovalet-2021.pdf
Citera
2021-07-10, 00:01
Avslutad
Citat:
SD vill skapa ett konservativt block i kyrkan

I rikspolitiken försöker Sverigedemokraterna få till ett konservativt block med M och KD. Nu finns liknande planer i kyrkopolitiken. Om SD fick bestämma skulle tydligare block formeras då beslut ska tas i Svenska kyrkans högsta beslutande organ.

https://www.dagen.se/nyheter/2021/06/25/sd-vill-skapa-ett-konservativt-block-i-kyrkan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in