2006-05-31, 13:29
Medlem
Är det ingen som nämnt att Gurra och Pedda hade en grupp med en tjej på sång som var med i melodifestivalen förra året (i Umeådelfinalen) med den melankoliska sythlåten Bulletproof heart?

Wille gör faktiskt en del bra små texter här och där... fast sången är väl inte hans styrka...
Citera
2006-05-31, 15:19
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Är det ingen som nämnt att Gurra och Pedda hade en grupp med en tjej på sång som var med i melodifestivalen förra året (i Umeådelfinalen) med den melankoliska sythlåten Bulletproof heart?

Visste inte att det var dessa två herrar som låg bakom den. Bra låt och minns jag inte helt fel var tjejen hyfsat het.
Citera
2006-05-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Visste inte att det var dessa två herrar som låg bakom den. Bra låt och minns jag inte helt fel var tjejen hyfsat het.

Man hade även en dansare på ledstång i bakgrunden... som funkade.

Wille gjorde tidigare "Missarna man minns" för en fem år sen i samma kulturhändelse... helt ok. Pratsång kan den mannen!

Han hade för övrigt en "moppe-vis-turné-TV-serie" nyligen.

Säg va den killen inte kan - mobbare, hip hopare, melodifestivalen... oj!!
Citera
2006-05-31, 16:23
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Man hade även en dansare på ledstång i bakgrunden... som funkade.

Var dansaren av honkön? I så fall kanske det var henne jag tänkte på. (så då fick jag använda den också)

Citat:
Wille gjorde tidigare "Missarna man minns" för en fem år sen i samma kulturhändelse... helt ok. Pratsång kan den mannen!

Han hade för övrigt en "moppe-vis-turné-TV-serie" nyligen.

Säg va den killen inte kan - mobbare, hip hopare, melodifestivalen... oj!!

Kan inte påstå att det där Nils Poppe folklighetsförsöket a´la 00-tal fungerade på mig. Däremot diggade jag Just D i min ungdom.

Mötte förövrigt WC på götgatan förra veckan beklädd i rutig kavaj. Han tittade lite mystiskt på mig och eftersom min uppsyn tycks attrahera män med HB-tendenser (vilket kanske är underlag för en ny tråd) kanske man ska börja undra?
Citera
2006-06-01, 11:41
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Ultima Thule

Thule lever och frodas ju.
Citera
2006-06-01, 12:35
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Thule lever och frodas ju.

När jag såg att du svarat i tråden visste jag att det handlade om detta och var riktat till mig...
Det där kan vi ta per PM, det går offtopic så in i kaklet.
Citera
2006-06-01, 13:22
Medlem
Rallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det var hans bror som framförde den iaf
Jag har singeln någonstans i skivhyllan Asbra. Var hans bror som skrev den också. De startade ett band som hette Albino. De gjorde en skiva. Sedan körde de igång Sverige med Gurra o en helvetes massa andra musiker. Konstigt nog låter skivorna lite väl tunna för att ha så många musiker i ett band. Fast låtarna är ju kalas än då.

Äh va fan.... allt detta var ju redan skrivet.
Citera
2006-06-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Är det bara jag som tycker att Wille Craaford är en riktigt dryg person? Kutar omkring med sin fula gitarr och tror han är någon form av nationalskald. Skriver små dryga fulverser om allting omkring honom och tror väl uppenbarligen att landet ser honom som en ny Cornelis. Han har på nåt sätt snott andras stiler och bildat någon han kallar sin egen och kommer också undan med det, får utmärkelser och annat för det hela också.

tycker att han är översocial, självupptagen och arrogant
Citera
2007-12-26, 19:54
Medlem
erikbes avatar
Har nu sett Wille i både Dobidoo och Sing a long och det slår mig hur vansinnigt tondöv den mannen är. Ingen känsla över huvud taget
Citera
2007-12-26, 20:26
Medlem
Supersouls avatar
Gurra är numera medlem i dansbandet Konditorns.
De gör otroligt vackra översättningar i låtar som Lionel Richies "Hello" (Hallå) och Britneys "Ooops, I did it again" (Oj! Det hände igen).

http://www.myspace.com/konditorns
Citera
2007-12-30, 20:53
Medlem
mammaledigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoul
Gurra är numera medlem i dansbandet Konditorns.
De gör otroligt vackra översättningar i låtar som Lionel Richies "Hello" (Hallå) och Britneys "Ooops, I did it again" (Oj! Det hände igen).

http://www.myspace.com/konditorns

Ojoj! Konditorns var ju riktigt grymma!
Citera
2008-07-12, 11:11
Medlem
douglas10s avatar
Gurra

Ser alltsomoftast i sluttexter på Viasatproduktioner att översättning har utförts av "Gustave Lund". Är denne man densamme som Gurra G? Någon som vet? Sitter gamle Gurkan och översätter numera?
Senast redigerad av douglas10 2008-07-12 kl. 11:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in