Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Stämmer ju rätt bra med den bild jag fått av honom. Nu vet jag inte om han härstammar från en överklassfamilj, men jag har alltid haft en känsla av att han verkar vara en sån där besservisser från överklassen. En sån som bara avgudar sig själv och ser ned på alla andra, för det är ju nästan på det sättet han framhäver sig på i mediala sammanhang tycker jag.
Wille är intelligent och verbal, och kommer från en berömd adelssläkt med en stark akademisk profil, särskilt inom medicin & psykologi. Att han hoppade av plugget redan i gymnasiet för att satsa på en "karriär" inom pop-musiken är ganska dramatiskt, mot denna bakgrund. För att ett sånt val ska vara acceptabelt ur ett Crafoordskt synsätt, så är
mycket stor framgång (vi snackar Per Gessle-size) den enda möjligheten. Nu har det inte riktigt blivit så, och man kan tycka lite synd om grabben, som målat in sig i ett hörn och nu börjar bli för gammal för pop-scenen. Lite sent att skriva in sig på Karro vid 40, särskilt utan avgångsbetyg från Östra...
Som sagt, de flesta som växte upp i samma miljö som Wille minns honom som nog som ett elakt svin. Underhållande, men elakt.
- F.G