2006-05-26, 12:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Är det bara jag som tycker att Wille Craaford är en riktigt dryg person? Kutar omkring med sin fula gitarr och tror han är någon form av nationalskald. Skriver små dryga fulverser om allting omkring honom och tror väl uppenbarligen att landet ser honom som en ny Cornelis. Han har på nåt sätt snott andras stiler och bildat någon han kallar sin egen och kommer också undan med det, får utmärkelser och annat för det hela också.

Wille Crafoord gråter ibland ut om att han var "mobbad" i skolan. De flesta som var med på den tiden minns honom däremot som en mobbare, och en ganska grym sådan.

Bl a tog Wille fotografier på en lätt CP-skadad kille naken i duschen (efter gymnastiken), framkallade dem i sitt hemma-lab och hängde upp dem på Äppelviksskolans anslagstavla. Wille blev uppkallad till rektorn, och lämnade därefter kameran hemma. Alla som gick i samma årskurs minns förmodligen detta. Den CP-skadade killens initialer var G.W, och han gick i klass "C".

Så "mobbad" kan man vara, Wille. :thumbsdow

- F.G
Citera
2006-05-26, 12:15
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Wille Crafoord gråter ibland ut om att han var "mobbad" i skolan. De flesta som var med på den tiden minns honom däremot som en mobbare, och en ganska grym sådan.

Bl a tog Wille fotografier på en lätt CP-skadad kille naken i duschen (efter gymnastiken), framkallade dem i sitt hemma-lab och hängde upp dem på Äppelviksskolans anslagstavla. Wille blev uppkallad till rektorn, och lämnade därefter kameran hemma. Alla som gick i samma årskurs minns förmodligen detta. Den CP-skadade killens initialer var G.W, och han gick i klass "C".

- F.G

Stämmer ju rätt bra med den bild jag fått av honom. Nu vet jag inte om han härstammar från en överklassfamilj, men jag har alltid haft en känsla av att han verkar vara en sån där besservisser från överklassen. En sån som bara avgudar sig själv och ser ned på alla andra, för det är ju nästan på det sättet han framhäver sig på i mediala sammanhang tycker jag.
Citera
2006-05-26, 12:21
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Stämmer ju rätt bra med den bild jag fått av honom. Nu vet jag inte om han härstammar från en överklassfamilj, men jag har alltid haft en känsla av att han verkar vara en sån där besservisser från överklassen. En sån som bara avgudar sig själv och ser ned på alla andra, för det är ju nästan på det sättet han framhäver sig på i mediala sammanhang tycker jag.

Wille är intelligent och verbal, och kommer från en berömd adelssläkt med en stark akademisk profil, särskilt inom medicin & psykologi. Att han hoppade av plugget redan i gymnasiet för att satsa på en "karriär" inom pop-musiken är ganska dramatiskt, mot denna bakgrund. För att ett sånt val ska vara acceptabelt ur ett Crafoordskt synsätt, så är mycket stor framgång (vi snackar Per Gessle-size) den enda möjligheten. Nu har det inte riktigt blivit så, och man kan tycka lite synd om grabben, som målat in sig i ett hörn och nu börjar bli för gammal för pop-scenen. Lite sent att skriva in sig på Karro vid 40, särskilt utan avgångsbetyg från Östra...

Som sagt, de flesta som växte upp i samma miljö som Wille minns honom som nog som ett elakt svin. Underhållande, men elakt.

- F.G
Citera
2006-05-26, 12:29
Medlem
Hämnd

Citat:

- F.G

Vilket svin!

Dags för en hämd på den stackars killens vägnar. Men hur?
Citera
2006-05-26, 12:29
Medlem
Pellenezs avatar
Det var väl Pedda P som låg bakom den hemska Köttbullelåten
Citera
2006-05-26, 20:09
Bannlyst
Citat:

- F.G
Du har helt fel i att han försöker framställa sig själv som mobbad i sin ungdom. Faktiskt så fel man kan ha, tvärtom beskriver han sig själv i denna uppmärksammade debattartikel:
http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=428875
Citera
2006-05-26, 21:56
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Du har helt fel i att han försöker framställa sig själv som mobbad i sin ungdom. Faktiskt så fel man kan ha, tvärtom beskriver han sig själv i denna uppmärksammade debattartikel:
Patetiskt skitsnack anser jag. Ett sätt att till viss del gömma sig lite bakom andra då han ska kliva fram till korset och be om ursäkt. Man vill ju aldrig ta på sig skulden helt och hållet, man måste ju alltid ha andra man kan relatera till då man ska vara rebellisk och sträcka på ryggen i såna här lägen. Den där lilla artikeln fick mig bara att inse vilken stor skit karln verkligen är.

Nej, fyfan...Ett riktigt praktsvin verkar den där lilla musikaliska kopieringsmaskinen vara. Den svage människan som levde stort på bekostnad av andra. Jag antar att andra fick slåss åt honom också. Han lever ju uppenbarligen på bekostnad av andra idag också, (musikaliskt). Det som är det underliga med sådana människor är att de oftast hittar sätt att komma undan med sin skit också. Manipulativa till det maximala vilket man märkte så tydligt i den där lilla artikeln.
Citera
2006-05-26, 23:33
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Nej, helt fel har Fula Gubben inte. Läs hela länken, han har tydligen använts som "mobbad" av BRIS:
Citat:
Har du verkligen inte blivit åtminstone LITE mobbad nångång? undrade hon.
Tja, sa jag, lite då. Bra, sa hon, och så fick jag va med. Som mobbad, eller nåt. Som de andra. Och - slurp, slurp - en till skvätt alltmer surnande mytmjölk. Och igen. Och igen.
Så WC har framträtt som mobbad åt BRIS, vilket gör att Fula Gubbens minnesbild visst kan stämma.
P.S. "Minnesbild" är visst ett fult ord nuförtiden, men jag använder det ändå.
Citera
2006-05-27, 02:04
Medlem
Oddballs avatar
Vill minnas att man i någon tidning skrev att Wille Craaford är såpass högadlig så han är ca 45 i tronföljden, dvs skulle kungen och Victoria samt 42 till så skulle Wille bli ny svensk kung.... Har dock inte kontrollerat sanningshalten i detta men det verkar inte HELT otroligt eftersom Craaford är en av de "finare" familjerna (förmodligen därför ex-frun Josefine inte vill byta bort efternamnet?!).
Citera
2006-05-27, 02:57
Medlem
Craaford det låter ju svenskt och adligt.... eller vänta....
Citera
2006-05-27, 03:04
Medlem
hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Craaford det låter ju svenskt och adligt.... eller vänta....
Bernadotte låter ju också svenskt, eller.. ehh..
Citera
2006-05-27, 11:06
Medlem
speedfreeks avatar
Fan, jag gilllar Wille. Gillar Just D också. Och sverige, lyssnar fortfarande på "Skaffa Hund".

Han kanske mobbades lite, men va fan, det gjorde jag med. Tycker Wille e en skön glidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in