2021-03-30, 16:31
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Maxgräns på två personer i hemmamiljö.

Min familj ska fira med en middag i början på April. Ska ringa morsan den 1:e och säga att det är nya restriktioner så vi får ställa in alltihop.

Kanske nåt om att underrättelsetjänsten kan se var allas mobiler är via GPS och skickar polisen på hembesök om fler än två telefoner är inom 3 meters diameter, så vi måste sprida ut mobilerna i huset om middagen ska bli av. Det kan man nog lura vissa okunniga med i alla fall.

Mamma skulle nog gå runt lite med mobilen och fråga "går det bra i köket?"
2021-03-30, 16:38
Medlem
GeleZachas avatar
Att Coronarestriktionerna upphör inom en snar framtid
2021-03-30, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Vi har ju ett Aprilskämt året runt som är statsminister!

- Håller med
2021-03-30, 16:42
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Nej, det känns som att det har gått ur tiden.

Jag har alltid sett aprilskämt som något en individ gör mot en eller flera närstående snarare än att försöka lura folk i sociala medier (så som tidningarna gör med en fejkartikel).

Som barn brukade jag göra mer practical jokes och sätta tejp under vattenkranen så man blev blöt när man vred på vattnet, sätta okokt spaghetti i gurkan och sånt.
2021-03-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kletigsmaskigbajs
Regeringen inför asylstopp!

Bäst 👌🏻
2021-03-30, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Vi har ju ett Aprilskämt året runt som är statsminister!

”Löfven avgår!”

Ungefär lika taskigt att skämta om som när morsan lurade mig att vi skulle äta pannkaka.
2021-03-30, 17:10
Medlem
hibernalhatts avatar
"...För att minska smittspridningen av Corona så stängs samtliga systembolag i fem veckor från och med lördagen den 6 april..."
2021-03-30, 18:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
L ska bli ett högerparti efter nästa val.
2021-03-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Detta.

I dag är det så mycket infotainment, agendajournalistik, påstådd fake news, riktig fake news, allmänt tyckande, blogg-brus etc etc etc - att det kan sägas vara 1 april varje dag, och då är det meningslöst att skoja en viss dag.

Om man vill vara allvarlig kan man också hävda att det inte bör tillföras mer fake news till skithögen.

Skittidningar som DN och Aftonbladet har ju börjar hävda att de slutat med aprilskämt, just för att de själva ”enbart ska ha sanningsenlig journalistik”. Jag är trött på denna skämtdag sen många år tillbaka men hade nog hellre valt fler dåliga skämt än några som tar sig själva för seriöst.
2021-03-30, 18:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Skittidningar som DN och Aftonbladet har ju börjar hävda att de slutat med aprilskämt, just för att de själva ”enbart ska ha sanningsenlig journalistik”.

Detta måste väl vara deras aprilskämt, rätt kul
2021-03-30, 18:45
Medlem
Giant Squids avatar
"Dina föräldrar har tyvärr omkommit i en olycka".

Är det för grovt eller?
2021-03-30, 19:07
Medlem
Vitsen med 1 April-skämt är att det sker just den 1 april och inte innan eller efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in