Citat:
Ursprungligen postat av
Rigor Mortis
Huvudadressen lyste upp där. Ekonomiadressen och min privata som också ligger hos Loopia lyste inte upp. Hur vet den siten detta? Vad gör jag åt det? Ska jag avveckla adressen och starta en ny?
Scrollar du ner så kan du se vilken specifik breach din email finns med i. Hemsidan är en samling av kända databas läckor och söker igenom dom för att se om din mail finns med i någon av databaserna.
Min skräpmail har exempelvis detta:
"Heroes of Newerth: In December 2012, the multiplayer online battle arena game known as Heroes of Newerth was hacked and over 8 million accounts extracted from the system. The compromised data included usernames, email addresses and passwords.
Compromised data: Email addresses, Passwords, Usernames"
Personligen så skiter jag fullständigt om min mail finns med i en läcka förutsatt att jag inte har samma lösenord på hemsidan som blivit ägd som jag har på min mail. Är du nojig så kan du ju skaffa dig en YubiKey och en mail som fungerar med den.
Till huvudämnet så kan jag bara säga att det är nästan omöjligt att säkerställa var informationen kommit ifrån. Köpte du på nätet och fick det levererat så kan du säkert räkna in Post Nord eller vem det var som skeppade skiten till dina misstänka.