2021-03-30, 08:03
Medlem
Gautamas avatar
Ska börja investera i krypto, men har lite svårt att hitta var jag ska börja nånstans.

Om jag väljer en svensk sajt, t.ex. BTCX eller Trijo, så verkar jag endast kunna köpa Bitcoin eller Ether där. Jag vill ju dock kunna köpa fler valutor än endast dessa två. Kan jag köpa Bitcoin på BTCX och sen flytta mitt innehav därifrån till Coinbase eller Binance och sen köpa andra valutor där för mina Bitcoin? Tips?
Senast redigerad av Gautama 2021-03-30 kl. 08:21.
Citera
2021-03-30, 08:51
Medlem
SYSTEMexes avatar
Bör vara enklast att göra rätt från början. Är väldigt enkelt att göra ett konto på t.ex Kraken. Några klick, skicka bild på körkort, för över pengar sen är det bara att tuta och köra.
Citera
2021-03-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Ska börja investera i krypto, men har lite svårt att hitta var jag ska börja nånstans.

Om jag väljer en svensk sajt, t.ex. BTCX eller Trijo, så verkar jag endast kunna köpa Bitcoin eller Ether där. Jag vill ju dock kunna köpa fler valutor än endast dessa två. Kan jag köpa Bitcoin på BTCX och sen flytta mitt innehav därifrån till Coinbase eller Binance och sen köpa andra valutor där för mina Bitcoin? Tips?

Inga problem att flytta BTC till tex Binance för att sedan köpa andra valutor.

Dock kan du numera föra över EUR direkt till Binance, så slipper du transaktionsavgiften att föra över Bitcoin.
Citera
2021-03-30, 09:04
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Bör vara enklast att göra rätt från början. Är väldigt enkelt att göra ett konto på t.ex Kraken. Några klick, skicka bild på körkort, för över pengar sen är det bara att tuta och köra.
Tack för tipset! Vad är det som gör Kraken bättre än t.ex. Coinbase och Binance?
Citera
2021-03-30, 09:06
Medlem
Dundersnubbens avatar
Håll dig undan coinbase. Courtaget är svindyrt! Jag betalade typ 10%!!

Köper certifikat på Avanza istället.
Citera
2021-03-30, 09:09
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Tack för tipset! Vad är det som gör Kraken bättre än t.ex. Coinbase och Binance?

Är lite som att ställa frågan "Handelsbanken, Nordea eller Swedbank"? Vissa gillar det ena vissa gillar det andra, de har väldigt liknande tjänster. Ingen har vad jag vet någon stor edge över någon annan. Skilljer en smula på utbud, utgifter osv.

Tror Kraken är stationerat i UK och Coinbase i USA. Binance vet jag ej.

Jag har kraken och det funkar bra!
Citera
2021-03-30, 09:11
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Är lite som att ställa frågan "Handelsbanken, Nordea eller Swedbank"? Vissa gillar det ena vissa gillar det andra, de har väldigt liknande tjänster. Ingen har vad jag vet någon stor edge över någon annan. Skilljer en smula på utbud, utgifter osv.

Tror Kraken är stationerat i UK och Coinbase i USA. Binance vet jag ej.

Jag har kraken och det funkar bra!
Ok. Hur för du över pengar dit och hur lång tid tar det?
Citera
2021-03-30, 09:17
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ok. Hur för du över pengar dit och hur lång tid tar det?

Via Utlandsbetalningar (SEPA) på Handelsbanken. Vad jag förstått är vissa banker schinkiga med att föra över pengar till "krypto-banker", SHB och revolut funkar bra dock.

Tar ca 1-3 bankdagar innan det syns på kontot.
Citera
2021-03-30, 10:29
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Via Utlandsbetalningar (SEPA) på Handelsbanken. Vad jag förstått är vissa banker schinkiga med att föra över pengar till "krypto-banker", SHB och revolut funkar bra dock.

Tar ca 1-3 bankdagar innan det syns på kontot.
Reggade mig på Kraken och tittade runt lite och såg att man kan registrera credit/debit card. Vore inte det den allra enklaste och snabbaste metoden för insättning? Går väl utan fördröjning då?
Citera
2021-03-30, 10:38
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Reggade mig på Kraken och tittade runt lite och såg att man kan registrera credit/debit card. Vore inte det den allra enklaste och snabbaste metoden för insättning? Går väl utan fördröjning då?

Har inte testat det men det kan nog funka bra! Testa med ett mindre belopp och återkom gärna hur det gick
Citera
2021-03-30, 13:06
Medlem
Citat:

Detta funkar alldeles utmärkt och går fort men det är hög avgift på det i mitt tycke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in