2021-06-21, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Varför går priset ner om det bara ser ljusare och ljusare ut tror du?
Det fundamentala och det tekniska går sällan hand i hand, sett på kort sikt.

När vi haft en uppgång nästan +1700% (sic!) på ett år så är det naturligt med en återhämtning.
Citera
2021-06-21, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det fundamentala och det tekniska går sällan hand i hand, sett på kort sikt.

När vi haft en uppgång nästan +1700% (sic!) på ett år så är det naturligt med en återhämtning.

Så du håller med om att priset tidigare var för högt?
Citera
2021-06-21, 13:58
Avslutad
Citat:
Så du håller med om att priset tidigare var för högt?
"för högt" är relativt.
Om ett halvt år kan det vara högre. Var det då för högt?

Men ja, jag håller med om att BTC är överköpt och översåld på kortare tidshorisonter.

Enligt S2F modellen så är priset för lågt (översåld) nu.
https://stats.buybitcoinworldwide.com/stock-to-flow/
Citera
2021-06-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
"för högt" är relativt.
Om ett halvt år kan det vara högre. Var det då för högt?

Men ja, jag håller med om att BTC är överköpt och översåld på kortare tidshorisonter.

Enligt S2F modellen så är priset för lågt (översåld) nu.
https://stats.buybitcoinworldwide.com/stock-to-flow/

Man skall vara försiktig med dessa modeller. Tekniska analys är bra hjälpmedel men de ÄR hjälpmedel. De säger inget om vart priset skall ta vägen.

Bitcoin bygger nästan inte alls på fundamenta. Det finns ingen grund som har ett värde. Det sätts mest beroende på känslor. Och det är därför prisrörelserna är så oförutsägbara.
Citera
2021-06-21, 15:14
Medlem
Citat:
Varför går priset ner om det bara ser ljusare och ljusare ut tror du?

Därför att det inte är ett genuint intresse och bara för att ett företag enskilt, stort eller litet, accepterar det som betalmedel så har inte marknaden ansett att det är av betydelse för helheten.

De företag som accepterar det gör det för att det är ploy och att de kan få marknadsföring av det. Det finns inget värde i övrigt att acceptera btc.

Folk verkar inte begripa hur otroligt lite btc som handlas per dag jämfört med fiat. BTC är en flugskit på en fotbollsplan i jämförelse.
Citera
2021-06-23, 01:27
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Haha shit ts ändå tur i oturen egentligen borde du lyssnat på folk här på fs. Dom hade rätt och du hade sparat pengar om du lyssnat men vafan du träffade in den sämsta tiden att investera i bitcoin på .

Men grym tråd ändå hahaha . Du gjorde det bra ändå genom att dra ur dig . Hade du inte gjort det så hade du förlorat massa mer pengar.

Den här tråden är nog lärorik och samtigt inspirerande för många människor. Man kan aldrig lita på Bitcoin hahah

Grejen är om du kanske hade gjort det idag så
Citera
2021-06-23, 01:30
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Du är en idiot om du gör det.
Hahah klockren
Citera
2021-06-23, 02:31
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Känns som det var en extremt ogenomtänkt idé om du inte hade räknat med att det kunde komma en dip mitt i allt. Visst var det bra att du paniksålde på 45k istället för på 30k men enbart om du tänker köpa in dig igen, annars har du ju bara gått back på allt ändå.
Ja jag gick back på allt lämnat tillbaka alla pengarna. Det var inte en bra ide att låna pengar till Bitcoin. Gav tillbaka 50 000 och fixade lite på bilen men man ska inte tro att man kan låna till något som är så osäkert utan att göra förlust.

Man lärde sig en läxa . Banken blev förvånad att jag lånade till Bitcoin men sa att det var smart av mig i alla fall att dra mig ur tidigt samt att betala tillbaka mestadels av lånet, men att dom skulle låna mig igen om det behövs.

Man ska passa sig vad man investerar i speciellt om man lånar.

Sen kanske man även ska lyssna på okända människor på fs som egentligen vill en väl. Egentligen skulle jag lyssnat på alla dom men ibland kanske man blir girig eller ja dum i huvudet .
Senast redigerad av Bronix 2021-06-23 kl. 02:35.
Citera
2021-06-23, 02:39
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Haha shit ts ändå tur i oturen egentligen borde du lyssnat på folk här på fs. Dom hade rätt och du hade sparat pengar om du lyssnat men vafan du träffade in den sämsta tiden att investera i bitcoin på .

Men grym tråd ändå hahaha . Du gjorde det bra ändå genom att dra ur dig . Hade du inte gjort det så hade du förlorat massa mer pengar.

Den här tråden är nog lärorik och samtigt inspirerande för många människor. Man kan aldrig lita på Bitcoin hahah

Neee skulle aldrig låna igen även som det ser ut idag . Bitcoin känns för osäkert jag hade lån när den va på 60 000$ och idag var den runt 29 000$. Känns si sådär att belåna sig igen. Vem vet den kanske går till 15 000$.
Citera
2021-06-23, 02:45
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry

Jag hoppas den blir lärorik verkligen, det har varit lärorikt för mig . Även att gå igenom en låne procedur. Men som sagt man ska inte låna till sånt här eftersom du kan förlora massor oavsett om det är 75 k 750 k inte värt det . Man vet hur den kan röra sig ibland är det svårt att sova...
Citera
2021-06-23, 02:54
Medlem
libbens avatar
Orkar inte läsa alla sidor.

Var tanken att hålla långsiktigt eller bara kortsiktigt? Jag läser att du sålt osv. Så du paper handade vid en dipp med andra ord. Du hade med andra ord inga tankar på att sitta på bitcoins i flera år utan bara vara med på hypen att tjäna pengar?
Citera
2021-06-23, 02:55
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Jag hoppas den blir lärorik verkligen, det har varit lärorikt för mig . Även att gå igenom en låne procedur. Men som sagt man ska inte låna till sånt här eftersom du kan förlora massor oavsett om det är 75 k 750 k inte värt det . Man vet hur den kan röra sig ibland är det svårt att sova...
Haha . Vad ska man säga egentligen? Ingen trodde den skulle pissa ner sig såhär det kan jag lova dig. Ingen i den här tråden heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in