Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-30, 11:35
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Gissningsvis räcker det inte med att bygga om kerneln, det är troligen en hel del annat som måste anpassas för att få det att funka bra med.

Mot bakgrund av det och att MS uttalade policy var att win10 skulle vara den sista versionen av windows finner jag det ytterst tveksamt till att man skulle försöka få liv i liket igen.
Som jag förstod det var det där med "sista versionen" bara en felskrivning och att det skulle vara senaste istället

last vs latest.

Höstens uppdatering av Windows 10 ska ju vara en av de största, vad jag läst.
Citera
2021-03-30, 13:48
Bannlyst
Det finns väl någon nedbantad version av Windows i XBOX Att det skulle återuppliva Windows 7 är lite konstig. Som Volvo skulle börja bygga P1800s ingen.
Citera
2021-04-01, 12:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Du kan ju svara/citera istället för att länka, hur menar dom med sista versionen, och hur skall dom kunna tjäna pengar i framtiden isåfall?
Dom flesta datorer har väl OEM-version och då måste man ju köpa nytt Windows när man köper ny dator. Blir det verkligen så att Windows10 blir det sista Windows så borde dock dom flesta tjäna på att köpa en retailversion som dom kan ta med sig när dom byter dator.
Citera
2021-04-01, 22:25
Medlem
Anledningen till att MS inte tar fram en ny version av Windows 7 beror på att de har Windows 10 som ersätter.

Om man vill köra 7an och har hårdvara som inte stödjer det direkt p.g.a drivrutinsproblematik är en VM via t.ex VMWare en väg man kan vandra. Sedan finns ju sådana lösningar som Open Shell (vidareutvecklingen av Classic Shell) man kan köra med.

Med modern hårdvara ser jag inga problem att köra 7an i en VM, antingen under 10an eller Linux.
Citera
2021-04-02, 04:25
Medlem
Neolitikums avatar
Du snackar om spel, win7 stannade på directx11, medan directx12 endast släpptes på win10 sedan 2015.
Att de sedan slutade totalt med säkerhetsuppdateringar Januari 2020, dvs win7 är död och begraven får mig att undra om du sovit under en sten senaste året?
Det är alltså en fråga som du skulle ställt för 6 år sedan..

Jag kör Windows server 2019 på en laptop från 2009. Det är omöjligt då det inte finns kompatibla drivrutiner.
Men om man ger sig fan på det, så kan man ändra på koden i drivrutiner så att de funkar ändå. För i verkligheten så handlar det om att sälja ny hårdvara genom att utesluta gammal i koden.
Man byter ut eller lägger till kod som finns på äldre drivrutiner, sedan så accepteras den, plus att man ställer in accept unsign drivers, efter som filen inte klarar av hash-kontrollen.
På svenska, en fil (i en drivrutin) som ändrats är omöjlig att installera, förutom i utveckligsläget, annars hade inga programmerare kunnat testa nya drivrutiner överhuvudtaget.
Citera
2021-06-25, 09:59
Medlem
De lägger förstås inte ner Windows, varför skulle de göra det?
Till hösten kommer Windows 11.
https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-11
Senast redigerad av nbsp 2021-06-25 kl. 10:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in