Citat:
Ursprungligen postat av
WhyYouGeh
Försökt i två timmar nu att köpa bitcoins till min e-plånbok men det är inte så lätt som det var förut. Har inget emot att legitimera mig för det ska ju ändå gå till en wallet, vad jag sen gör med mina bitcoins går väl inte att kolla?
En sida jag hittade ville att jag skulle ladda upp idkort/pass men det låter som att det tar tid innan det blir bekräftat. Vill kunna bekräfta mig med bank-id
Tycker det verkar strula mycket med det där. Höll på i veckor med Bitpay innan jag bara gav upp och tog bort mina coins. Supporten var ingen hjälp. Använde dom innan de införde KYC bl a pga det är dom Webhallen använder. De använder ngt tredjepartsföretag för verifiering som inte ens svarar "nej", det kom inget svar alls.
När jag reggade mig hos Bitwala tog det ett par minuter innan de startade ett videosamtal med en riktig person som verifierade allt live. Typ 10 minuter kanske? Var dock beredd på att den personen kommer filma dig, filma ditt körkort och hon bytte mellan fram och bak-kamera utan att riktigt säga till, så ha ID, kamma dig och var någonstans där inte ditt knark, vapen och dildos ligger framme
Men annars tycker jag det strular med sånt där nu, ja.
EDIT: oklart om du kan köpa direkt där med Swish, det är en bank + wallet i ett, så kanske måste göra en banköverföring istället, jag har bara växlat ut.