2021-03-25, 18:42
Medlem
NixYOs avatar
Creative Assembly och Feral Interactive har just avslöjat att de kommer att släppa en ny och förbättrad version av det klassiska spelet Rome: Total War den 29:e april:

https://store.steampowered.com/app/885970/Total_War_ROME_REMASTERED/
Citat:
Total War: ROME REMASTERED lets you relive the legacy that defined the award-winning strategy game series. Remastered to 4K with multiple improvements to visuals as well as refinements to gameplay, it’s time to revisit a true classic. Not everyone gets a second chance to conquer the Roman Empire.

ROME REMASTERED includes the Alexander and Barbarian Invasion DLCs, as well as a copy of the original ROME: Total War Collection*, if you don’t already own it.

Improved Visuals
ROME REMASTERED brings the classic Rome visuals up to date, with 4K optimization, ultra-widescreen and native UHD resolution support. This visual upgrade extends across a multitude of features, including re-modeled buildings and objects, and environment effects like dust clouds and heat haze. The refreshed campaign maps also boasts new high-resolution models, and units have been remodelled and retextured to look their very best on the battlefield.

Modern Features
ROME REMASTERED includes a host of modern features and improvements to existing mechanics. The in-game camera has been enhanced, including map rotation and wider zoom level in Campaign mode. Heat maps and new icon overlays have been added for gameplay mechanics such as diplomacy and security. In Battle, the new tactical map, unit displays and range markers give you greater command over Rome’s battlefields.

Enhanced Game Mechanics
Players can now expand their armies and experience 16 additional factions that were previously locked, giving a grand total of 38 playable factions. In a first for Total War, you can now take your favourite faction to battle against friends in cross-platform multiplayer between Windows, macOS and Linux. A whole new agent type has also been added to the fray; Merchants can be sent all over the world to create trade links, access resources and buy out rivals to increase your income and assert your faction’s economic power.

Half-Price Offer
To celebrate the return of Rome, we have an offer for those loyal fans that already own the original game on Steam. If you already own ROME: Total War, you can purchase ROME REMASTERED for half-price until May 31st, 16:00 PDT.

Tror ni att det kommer att bli bra? Eller ser ni det som att Creative Assembly och SEGA utnyttjar nyutgåvehysterin för att mjölka folk på pengar?
Citera
2021-03-25, 19:47
Medlem
split-sevens avatar
Kan bli coolt!
Citera
2021-03-25, 20:18
Medlem
Fan vad fett! Rome Total War är min favorit bland total war titlarna. Tror många håller med mig.

Särskiljer dock Warhammer total war och resten av serien. Tycker inte dom går att jämföra direkt.
Citera
2021-03-25, 20:26
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Creative Assembly och Feral Interactive har just avslöjat att de kommer att släppa en ny och förbättrad version av det klassiska spelet Rome: Total War den 29:e april:

https://store.steampowered.com/app/885970/Total_War_ROME_REMASTERED/

Tror ni att det kommer att bli bra? Eller ser ni det som att Creative Assembly och SEGA utnyttjar nyutgåvehysterin för att mjölka folk på pengar?

Fyfan vad coolt, vdetta ser jag fram emot.
Senast redigerad av johkv637 2021-03-25 kl. 20:33.
Citera
2021-03-25, 20:28
Medlem
Grymt! Älskar Rome Total War, bästa spelet. Hoppas det här blir bra. Låser in mig när det släpps! 😁🍺👍🏻
Citera
2021-03-25, 21:42
Medlem
Myschs avatar
Topp tre bästa Total War-spelet.

Men väntar fortfarande på Empires 2
Citera
2021-03-26, 22:07
Avslutad
Mja... Önskar istället de kunde göra en Rome III som är bra.
Citera
2023-05-08, 15:22
Medlem
Medves avatar
Jag är lite sen till festen men köpte spelet vid släpp. Kollade till den nu på steam angående uppdateringar, tydligen finns det ingen faction, religion och culture limit. Detta kommer ge moddare stora möjligheter att leka med, redan hittat en mod med 49 factioner.

Förhoppningsvis kommer de snart göra en MTW2 remaster som kommer få samma "fixes".
Citera
2023-05-09, 00:35
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag är lite sen till festen men köpte spelet vid släpp. Kollade till den nu på steam angående uppdateringar, tydligen finns det ingen faction, religion och culture limit. Detta kommer ge moddare stora möjligheter att leka med, redan hittat en mod med 49 factioner.

Förhoppningsvis kommer de snart göra en MTW2 remaster som kommer få samma "fixes".

Älskade också både rome 1 och speciellt mtw2 men känns väldigt föråldrade. Rome 2 var ju en total flopp från början men blev patchat rätt hårt och klassas numera som ett bra spel och faktiskt en värdig uppföljare.

Jag var ett stort fan av mtw2 men en mod till tw: attila gjorde att det redan kändes som att man spelade en remake av just det. Kingdom 1212ad heter den om jag inte minns helt fel. Vissa delar ur tw: Britannia är också kul i den eran även det i övrigt är en rätt klen titel inom tw spelen.
Citera
2023-05-09, 13:59
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Älskade också både rome 1 och speciellt mtw2 men känns väldigt föråldrade. Rome 2 var ju en total flopp från början men blev patchat rätt hårt och klassas numera som ett bra spel och faktiskt en värdig uppföljare.

Jag var ett stort fan av mtw2 men en mod till tw: attila gjorde att det redan kändes som att man spelade en remake av just det. Kingdom 1212ad heter den om jag inte minns helt fel. Vissa delar ur tw: Britannia är också kul i den eran även det i övrigt är en rätt klen titel inom tw spelen.

Jag föredrar RTW och MTW2 framför de nya TW spelen. De nya har självklart bättre grafik och stridssystemet men jag tycker de nya spelen faller när det kommer till kampanj kartan och att bygga städer plus alla titlar som en generaler kunde få och hur mycket mer mod vänligare RTW och MTW2 är.

Jag väntade som en galning på Empire total war när de skulle släppas, och blev ej besviken på striderna på land eller havs, men den jävla kampanj kartan med många stora regioner där man kunde förinta en faktion med att bara ta deras huvudstad, typ som Frankrike -_-. Byggandet hade blivit ner dummat också.
Citera
2023-05-09, 15:18
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag föredrar RTW och MTW2 framför de nya TW spelen. De nya har självklart bättre grafik och stridssystemet men jag tycker de nya spelen faller när det kommer till kampanj kartan och att bygga städer plus alla titlar som en generaler kunde få och hur mycket mer mod vänligare RTW och MTW2 är.

Jag väntade som en galning på Empire total war när de skulle släppas, och blev ej besviken på striderna på land eller havs, men den jävla kampanj kartan med många stora regioner där man kunde förinta en faktion med att bara ta deras huvudstad, typ som Frankrike -_-. Byggandet hade blivit ner dummat också.

Nja, just generalerna är jag med på med deras traits och visst finns det mer moddar men det har väl med åldern på spelen att göra också tänker jag.

Tycker mtw2 är aningen för enkelt i sin original form efter all den här tiden men stainless steel modden är riktigt vass.

Empire är riktigt roligt men endast med Darthmod modden. Testat det? Ljuden från bössor och kanoner fullständigt dominerar slagfältet och kör man som Sverige mot ryssen känns det extra roligt.
Senast redigerad av DrWang 2023-05-09 kl. 15:18. Anledning: Typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in