2026-07-21, 22:48
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ponsi är ju direkt svag på liggande. Oftast går det för fort för honom och målet missas. Men plötsligt händer det?

Kant in? Extraskotten kan varit inblandade. Hanna, det är snart över.

(kul för H&M hur som.)
Citera
2026-07-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euanthe
Svårt att se hur både Hanna och Ponsi ska kunna fortsätta sina karriärer med småbarn? I de fall utövare fortsatt har de väl oftast haft en partner som inte är elitidrottare och som tagit stort ansvar för barnet?

Just därför tycker jag det är förvånande att just Hanna är gravid, och hon har ju tidigare pratat om VM 2027 så jag trodde hon skulle vänta till efter det.
Just skidskytte är ju en sport man förväntas tävla tre gånger i veckan också, svårt göra som Sjöström välja 2-3 tävlingar under ett år.
Kanske de tänker Ponsilouma ges 2 år nu när hon är gravid och hemma ett år bygger upp kroppen igen och tar hand om barnet så kan han lägga av sen efter 2 ytterligare VM. Hon ges sen chansen att köra ett sista OS medan han lagt av
Citera
2026-07-24, 12:32
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Just skidskytte är ju en sport man förväntas tävla tre gånger i veckan också, svårt göra som Sjöström välja 2-3 tävlingar under ett år.
Kanske de tänker Ponsilouma ges 2 år nu när hon är gravid och hemma ett år bygger upp kroppen igen och tar hand om barnet så kan han lägga av sen efter 2 ytterligare VM. Hon ges sen chansen att köra ett sista OS medan han lagt av
Ponsi ska köra OS 2030. Troligen kommer M&Hs föräldrar hjälpa till med barnet 27/28 om Hanna vill fortsätta köra.
Citera
2026-08-11, 01:05
Medlem
Hanna skriver på instagram att målet är att komma tillbaka till högsta nivå igen. Jag hoppas, men tvivlar lite. Båda föräldrarna på världscup-nivå i skidskytte känns lite orealistiskt även om övrig släkt ställer upp.
Citera
2026-08-11, 16:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Hanna skriver på instagram att målet är att komma tillbaka till högsta nivå igen. Jag hoppas, men tvivlar lite. Båda föräldrarna på världscup-nivå i skidskytte känns lite orealistiskt även om övrig släkt ställer upp.

Man ska aldrig säga aldrig, men det kommer bli väldigt knepigt. Sen är det ju viktigt för barnet också att inte vara utan båda föräldrarna samtidigt.
Vi får se hur det går. Inte omöjligt att hon kan komma tillbaka, men helt klart blir det inte en lätt uppgift.
Citera
2026-08-11, 17:29
Medlem
Jag hejar pa Hanna och hennes comeback! Hon har sa manga ar med hard traning bakom sig, att nu ha en period med annan traning och darefter kanske behöva dra ner pa volymen tex, skulle kunna ge henne ett lyft. Likasa kan det vara bra med nagot annat att fokusera pa. Hoppas det funkar!
Citera
2026-08-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultomte7
Jag hejar pa Hanna och hennes comeback! Hon har sa manga ar med hard traning bakom sig, att nu ha en period med annan traning och darefter kanske behöva dra ner pa volymen tex, skulle kunna ge henne ett lyft. Likasa kan det vara bra med nagot annat att fokusera pa. Hoppas det funkar!
Jag har inga tvivel om att hon fysiskt kan komma tillbaka till där hon var (eller bättre!). Problemet är ju att någon måste ta hand om barnet.
Citera
2026-08-12, 00:06
Medlem
Citat:
Jag har inga tvivel om att hon fysiskt kan komma tillbaka till där hon var (eller bättre!). Problemet är ju att någon måste ta hand om barnet.

Synes nok du overdriver problemet endel. Marie Dorin Habert hadde med seg datteren på vinteren i flere sesonger, og det er ikke slik at Hanna og Martin absolutt behøver å være på stadion samtidig mange ganger i løpet av en helg. Er jo også mulig at de kan ha med seg en barnevakt hvis de mener det trengs.

Kuzminas løsning med å sende barna til mormor i Sibir i et år når hun skulle trene til OL i 2018 er vel kanskje ikke aktuell.
Citera
2026-08-12, 09:19
Medlem
Citat:

Dom har råd med en nanny! Det behövs nog för att få ihop vardagen också, när båda tränar så mycket.
Citera
2026-08-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Synes nok du overdriver problemet endel. Marie Dorin Habert hadde med seg datteren på vinteren i flere sesonger, og det er ikke slik at Hanna og Martin absolutt behøver å være på stadion samtidig mange ganger i løpet av en helg. Er jo også mulig at de kan ha med seg en barnevakt hvis de mener det trengs.

Kuzminas løsning med å sende barna til mormor i Sibir i et år når hun skulle trene til OL i 2018 er vel kanskje ikke aktuell.
Vad överdriver jag? Jag tror att det är svårt att kombinera barn med båda föräldrarna på världscup-nivå. Det är ingen överdrift. Men jag har gärna fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in