2007-04-23, 02:28
Medlem
Bluewavess avatar
punkarn om den feta negerbruttan..."där sitter ju en brud för dig o pussas med" haha
Citera
2007-04-23, 02:52
Medlem
Jackthehammers avatar
Den är ett fantastisk B-värk.
Men dessvärre tillgör den 90-tals genren. Filmer som Nattbuss 807 och Sökarna görs inte längre
Citera
2007-04-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthehammer
Den är ett fantastisk B-värk.
Men dessvärre tillgör den 90-tals genren. Filmer som Nattbuss 807 och Sökarna görs inte längre
Nej tyvärr.
Sökarna 2 är ju ett skämt, håller inte alls samma nivå som Sökarna.
Citera
2007-04-23, 19:11
Medlem
pskgrpchs avatar
Hej på er..Dörren var av plywood, specialgjord för att klyvas. Ölen är starköl och pistolen i "grus på korven" är äkta, så det så.
Citera
2007-04-23, 19:24
Medlem
Ballexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
glöm inte sökarna!

Just fan! Hur kunda jag glömma den.
Nattbus, Stockholmsnatt och Sökarna har myntat många bra uttryck!

Senast jag såg den kom jag på att den lilla boxaren med ynklig röst måste vara han musse från rallarsving som gick på ztv! Lite kul tyckte jag.
Citera
2007-04-23, 21:00
Medlem
santos_devilles avatar
Jag kände båda grabbarna, både han som mördade och han som blev mördad. "Carlos" knarkade inte i verkligheten, han testade hasch en gång med fick en sne-nojja och vågade aldrig röka mer. "Carlos" drack inte ens, dock var han en kicker och en mupp. Han var jävligt duktig på "kampsport av guling-sort" men duktigare på "street-sparka" på folk.

"Carlos" är uppväxt svenskt men med en mamma som var lite halvt som halvt katolik. Hans plastfarsa var svensk och dom bodde på en "svensk" gård, umgicks med svenska grannar. Han var ingen kille som bröt och hata svennar. Han hängde dock med delar av brandbergsbarnen som var mer åt den skabbiga sidan av invandringen.

Hur mordet gick till går lite isär, men det var säkert något liknande det som hände på filmen.

Den mördade kände jag flyktigt, men där kan säkert andra fylla i historien bättre. Jag lägger ingen vikt på att killen som dog var vit, eller han dom mörda var spanjor. Jag bryr mig inte...
Citera
2007-04-24, 13:55
Bannlyst
Nattbuss 807 kom 1997 och visade en del otrevliga sidor som finns i vårt samhälle (både invandrare och rassar), därför blev folk lite rädda för den.

Som den klassiska senap på persisk matta-scenen (do ska be min mamma om orschäkt!), det är ju nåt som verkligen skulle kunna hända på ett sånt ställe (Brandbergen alltså).

Den är iaf inte en helt och hållet anti-rasismfilm, eftersom den inte precis utmålar blattarna i en sån trevlig tycka synd om-dager.
Citera
2007-04-24, 16:47
Medlem
Fittslaktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag kände båda grabbarna, både han som mördade och han som blev mördad. "Carlos" knarkade inte i verkligheten, han testade hasch en gång med fick en sne-nojja och vågade aldrig röka mer. "Carlos" drack inte ens, dock var han en kicker och en mupp. Han var jävligt duktig på "kampsport av guling-sort" men duktigare på "street-sparka" på folk.

"Carlos" är uppväxt svenskt men med en mamma som var lite halvt som halvt katolik. Hans plastfarsa var svensk och dom bodde på en "svensk" gård, umgicks med svenska grannar. Han var ingen kille som bröt och hata svennar. Han hängde dock med delar av brandbergsbarnen som var mer åt den skabbiga sidan av invandringen.

Hur mordet gick till går lite isär, men det var säkert något liknande det som hände på filmen.

Den mördade kände jag flyktigt, men där kan säkert andra fylla i historien bättre. Jag lägger ingen vikt på att killen som dog var vit, eller han dom mörda var spanjor. Jag bryr mig inte...

Kände inte den mördade, men känner hans familj ganska väl.
Mordet gick till mer eller mindre precis så som det gjorde i filmen, mellan 5-7 hugg, dock dog han inte utanför porten utan lyckades ta sig in i lägenheten och avled i väntan på ambulans, iaf den ena av hans föräldrar var hemma vid tillfället, så vitt jag vet.
Citera
2007-04-26, 00:52
Medlem
desperathemmafrs avatar
Har ni inte tänkt på att dom har bytt lås o calle inte får den nya nyckeln? Så hur får han upp dörren? jävligt skön film för övrigt.

"Ja vill se lite shysst ultravåld fan"
Citera
2007-04-26, 08:39
Medlem
Fittslaktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desperathemmafr
Har ni inte tänkt på att dom har bytt lås o calle inte får den nya nyckeln? Så hur får han upp dörren? jävligt skön film för övrigt.

Du ska inte tro allt du ser på film
Citera
2007-04-26, 08:55
Medlem
En av de bästa filmer jag sett. Fast den är så B, så är den jävligt bra!
Citera
2007-04-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desperathemmafr

Går ju att sätta in nya lås så gamla nycklar fungerar :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in