2021-05-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabbadigva
Det är helt på beroende till person till person! Ska vara helt ärlig med dig jag och min tjej har rökt hash dagligen i 9 år minst 5-10g om dagen. Vi torskade och min tjej fick socialen och ungdomsvård i vilket resulterade att hon behövde lämna piss prov. Jag börjar googla lite kolla runt, läser en massa dumb shit haha. Men men jag tänkte vi ska göra det på vårat sätt. Hon hade 3-4 dagar på sig att bli ren. Hon var ren när hon lämnade piss och vi vart helt choockade att det funkade.

Vårat tips.
Mycket vatten oavsätt hur jobbigt det är att dricka minst 5 liter om dagen om inte mer beroende om du tränar osv.

2rör av C-vitaminer fråb Coop sockerfria. Ca 12 tabletter i varje.

Samt duscha hålla dig ren, röra på dig lite.

Dricka redbull ibland då och då.

Detta gjorde min tjej och jag svär på min mammas döda grav att hon vart helt ren på piss.

Detta kanske inte funkar alla men funkade för oss.

Mvh Dabbaaaaaababaaa

Att överkonsumera vätska och därmed späda ut urin är inte direkt okänt, välkänd metod inom främst dopingvärlden. Dock lätt att upptäcka om man mäter kreatinin, nitrit, pH och densitet i urinet.
Inom dopingvärlden hjälper inte fusket eftersom fusket med urinprovet ger samma straff som dopingen.
Inom straffrätt fungerar det dock eftersom det inte på något sätt är olagligt att överkonsumera vätska för att späda ut droghalten. Men det fungerar dock enbart på väldigt små mängder, volymen vätska som behöver konsumeras för att dölja mer än en väldigt liten mängd droger är enorm(farligt/dödligt mycket).

Din tjej hade 3-4 dagar på sig att bli ren, det är för alla utom personer med grovt missbruk nog för att få ned halterna till nära noll i sig självt.
TS undrade om det skulle synas på prov 3 timmar efter att han rökt på utan något försök att maskera bruket. svaret på det är ett solklart ja.
Citera
2021-05-19, 20:18
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Din tjej hade 3-4 dagar på sig att bli ren, det är för alla utom personer med grovt missbruk nog för att få ned halterna till nära noll i sig självt.
TS undrade om det skulle synas på prov 3 timmar efter att han rökt på utan något försök att maskera bruket. svaret på det är ett solklart ja.

RMV har sedan något år tillbaka börjat använda ELISA från SigmaAldrich för blodscreening. Enligt tillverkaren har det en känslighet på 1 ng/ml för THC.

Från en typisk joint vill jag minnas att man får i sig ca 100 mg THC. Halveringstiden i blodet för THC är på 30 minuter, så TS hade isf ca 1.5 mg kvar i blodet. Har han ca 5 liter blod i kroppen blir det därmed en koncentration på 300 ng/ml blod. Även om vi tar hänsyn till osäkerheter i att han kanske hade en väldigt vek joint, inte rökte speciellt djupt, etc, så kan vi konstatera med säkerhet att han kommer uppvisa positivt, ja...
Citera
2022-07-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Beror så klart på mängden THC du fått i dig och hur ofta man brukar det.
Enstaka bruk syns upp till ca 24timmar, kan synas uppåt 48timmar om man brukat stora mängder.
Regelbundet bruk kan synas upp till ca 7 dygn.

Menar du att du tog blodprov 3timmar efter att du rökt på?
I så fall lär det helt klart synas på blodprovet.

Du kan givetvis neka till att det var du, men det lär inte hjälpa för poliserna lär vittna om att det var du om det skulle behövas.

Kan du överklaga och påstå att du fått i dig av misstag? Ja självklart men har du inte framfört det i tingsrätten lär hovrätten verkligen inte tro på dig vid ett överklagande(om du ens får prövningstillstånd).
Skall du ha en chans att domstolen skal tro på att du fått i dig av misstag skall du så klart hävda det redan i tingsrätten.

Rökte gräs 24 timmar innan blodprovet togs, tror du det finns chans att jag klarar mig?

Har kanske rökt 2-3 gånger denna vecka tillsammans med flera andra där vi delat på jointen, tar inte så stora stora bloss, tror du det finns chans att det visar negativt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in