2021-08-27, 22:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Har man kapacitet att punga ut med miljarder i permitteringar så har man självklart kapacitet att förmå inhemsk industri att starta upp produktion av nödvändiga mediciner. Billiga mediciner utan patent dessutom.

Javisst, och det håller man alltså på att förbereda, men det tar ju tid att bygga upp sådan hantering och kapacitet. Så inom några år kan vi (om förslaget går igenom), men idag kan vi inte..
Citera
2021-08-27, 22:56
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Javisst, och det håller man alltså på att förbereda, men det tar ju tid att bygga upp sådan hantering och kapacitet. Så inom några år kan vi (om förslaget går igenom), men idag kan vi inte..

Vi har en inhemsk läkemedelsindustri, man styr om resurser till denna. Ungefär som när Hägglunds började bygga stridsvagnar. Det är inte så komplicerat som du får det att låta.
Citera
2021-08-27, 23:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi har en inhemsk läkemedelsindustri, man styr om resurser till denna. Ungefär som när Hägglunds började bygga stridsvagnar. Det är inte så komplicerat som du får det att låta.

Jag har inte sagt att det är komplicerat - jag har skrivit att vi inte har ett uppbyggt system och kapacitet för det än men att det är på gång…

Av ren nyfikenhet: Vilken inhemsk läkemedelsindustri med kapacitet för t.ex vaccintillverkning tänker du på?
Citera
2021-08-27, 23:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det är komplicerat - jag har skrivit att vi inte har ett uppbyggt system och kapacitet för det än men att det är på gång…

Av ren nyfikenhet: Vilken inhemsk läkemedelsindustri med kapacitet för t.ex vaccintillverkning tänker du på?

Ivermectin är inte ett vaccin, även om det rimmar. Exakt vilket företag jag tänker på är oklart, jag är inte alls insatt. Men det måste finnas något, eller är allt sålt utomlands? Om detta är fallet så tar jag tillfället i akt att applådera våra politiker för ett ansvarsfullt styre av riket.
Citera
2021-08-27, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ivermectin är inte ett vaccin, även om det rimmar. Exakt vilket företag jag tänker på är oklart, jag är inte alls insatt. Men det måste finnas något, eller är allt sålt utomlands? Om detta är fallet så tar jag tillfället i akt att applådera våra politiker för ett ansvarsfullt styre av riket.

Det tycker jag verkligen är på sin plats, det är faktiskt rätt skandalöst att vi inte har sådan kapacitet än.
Citera
2021-08-28, 00:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Det tycker jag verkligen är på sin plats, det är faktiskt rätt skandalöst att vi inte har sådan kapacitet än.

Man kan kolla på hur staten valt att satsa på vården sedan pandemin startade, mest besparingar. Jag har svårt att se att man lärt sig något överhuvudtaget under dessa "pandemiår". Startar vi upp beredskapslager? Nej. Satsar vi på civilförsvar för att hantera framtida kriser? Nej. Säkrar vi upp inhemsk livsmedelsproduktion i kris? Nej.

Vad är det vi lägger pengarna på? Vi köper in vaccin. Jag känner lite nu att det inte är läge för en smiley, utan jag säger som såhär. Tillåt mig skratta.
Citera
2021-08-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Off label förskrivning ska enbart användas i undantagsfall.

Vaccinmotståndare lyfter fram denna japan som en sanningssägare. Det finns nästan inget om honom på nätet, och jag hittar inget stort medium som tagit upp "nyheten", utan endast i alternativmediaträsket. Säger inget mer om det hela nu.

Mannen du ifrågasätter är ett stort namn inom Japansk sjukvård, som ordförande i Tokyo Medical Association och del av organisationens nationella styrelse väger Haruo Ozaki's ord tungt.

En annan erkänd Japansk läkare och universitetsprofessor, Dr. Kazuhiro Nagao på Nagao Clinic, gick ut på Japansk TV 10/8 med information om hur framgångsrikt de använt Ivermektin och inte haft en enda patient med Covid-19 som behövt sjukhusvård efter att de började med det.

https://twitter.com/brenontheroad/st...12472958685186

Jag förstår faktiskt inte varför de som talar för vaccin vill motarbeta tidiga insatser för de som redan smittats.. om de blir så sjuka att de hamnar på sjukhus belastar de sjukvården och riskerar även att smitta andra.. och ingen vaccinerar en redan smittad så... fattar inte.. varför denna motvilja till att hitta fungerande preparat för tidig vård?
Citera
2021-08-28, 03:06
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Att du hämtar dina siffror från fantasin

Vet du inte hur mycket generiska mediciner omsätter? Börja sök.
Citera
2021-08-28, 03:26
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Eh jo, det vet jag. Det står där tydligt att genterapi "could be used to deliver a copy of this gene" vilket mRNA-vaccin alltså inte gör.

Tror du det bara finns en form av genterapi?
Isåfall har du fel.
Det finns olika metoder, den här metoden kallas gen-bas terapi.
Den innebär inte att man går in och ändrar i någons DNA, hade dom gjort det så hade inte. Vaccinet sluta fungera efter en viss tid så det är logiskt... Men att dom sysslar med att manipulera gener är rätt självklart det med.

Men du menar på att gener inte ens har något med Mrna å göra. Så sluta lek expert själv.
Jag tror inte jag är en expert och har aldrig påstått det. Då det är rätt töntigt att leka charader.

Som jag nämnt tidigare handlar den här diskussionen om att vilken sida man står på..
Löjligt från bägge håll
Citera
2021-08-28, 03:27
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Vet du inte hur mycket generiska mediciner omsätter? Börja sök.

Troll.
Citera
2021-08-28, 03:29
Medlem
KTM_s avatar
Citat:

Folk har tappat sina förstånd.. Dags att öppna ögonen
Citera
2021-08-28, 03:32
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Mannen du ifrågasätter är ett stort namn inom Japansk sjukvård, som ordförande i Tokyo Medical Association och del av organisationens nationella styrelse väger Haruo Ozaki's ord tungt.

En annan erkänd Japansk läkare och universitetsprofessor, Dr. Kazuhiro Nagao på Nagao Clinic, gick ut på Japansk TV 10/8 med information om hur framgångsrikt de använt Ivermektin och inte haft en enda patient med Covid-19 som behövt sjukhusvård efter att de började med det.

https://twitter.com/brenontheroad/st...12472958685186

Jag förstår faktiskt inte varför de som talar för vaccin vill motarbeta tidiga insatser för de som redan smittats.. om de blir så sjuka att de hamnar på sjukhus belastar de sjukvården och riskerar även att smitta andra.. och ingen vaccinerar en redan smittad så... fattar inte.. varför denna motvilja till att hitta fungerande preparat för tidig vård?

Ingen bryr sig om influensan men nu behöver vi en totalitär stat för att bekämpa detta virus.. Spelar ingen roll vad det kostar.
Ett virus som vi har noll kontroll över ska dödens döööööööööö..
All makt åt tengil vår befriare!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in