2021-03-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
3 % dödlighet?? För vilka, personer som är 90+?

Globalt 3% döda, alla människor kombinerat.

Dödligheten för 90+ är över 30%, dvs. var tredje dör.

96,369,626 closed cases (dvs friska eller döda)
2,620,393 av dem döda, det är 3%

https://www.worldometers.info/coronavirus/ en bra källa
Citera
2021-03-09, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Globalt 3% döda, alla människor kombinerat.

Dödligheten för 90+ är över 30%, dvs. var tredje dör.

96,369,626 closed cases (dvs friska eller döda)
2,620,393 av dem döda, det är 3%

https://www.worldometers.info/coronavirus/ en bra källa

"John Ioannidis kom fram till att den totala dödligheten för covid ligger på runt 0,23 procent (det vill säga att 1 av 434 smittade personer dör). För personer under 70 års ålder beräknades dödligheten till 0,05 procent (1 av 2000)."

https://www.dagensarena.se/essa/varfor-det-mesta-du-vet-om-covid-19-ar-fel/
Citera
2021-03-10, 00:00
Medlem
Citat:
"John Ioannidis kom fram till att den totala dödligheten för covid ligger på runt 0,23 procent (det vill säga att 1 av 434 smittade personer dör). För personer under 70 års ålder beräknades dödligheten till 0,05 procent (1 av 2000)."

https://www.dagensarena.se/essa/varfor-det-mesta-du-vet-om-covid-19-ar-fel/

Du länkar en krönika där författaren flera gånger uttrycker osäkerhet och har ingen aning vad han pratar om.

Sidan jag länka är sammanställd på ett sätt att de har kontakt med varje land och får del av deras sjukhus statistik.

2,620,393 har dött, detta är inget påhitt, det är 3%, det finns för alla att se, svart på vitt. I Sverige har vi generellt sätt bättre sjukvård, så det är "bara" cirka 2% dödlighet i Sverige, men globalt är det 3%.
Senast redigerad av Xade 2021-03-10 kl. 00:03.
Citera
2021-03-10, 00:02
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Sidan jag länka är sammanställd på ett sätt att de har kontakt med varje land och får del av deras sjukhus statistik.

2,620,393 har dött, detta är inget påhitt, det är 3%, det finns för alla att se, svart på vitt. I Sverige har vi generellt sätt bättre sjukvård, så det är "bara" cirka 2% dödlighet i Sverige, men globalt är det 3%.

Nejje nejje nejje det är inte alls farligt med Covid. Skulle man råka bli sjuk så är det bara att halsa i sig en liter bravo-juice och sluta slappa så går det över.
Citera
2021-03-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Nejje nejje nejje det är inte alls farligt med Covid. Skulle man råka bli sjuk så är det bara att halsa i sig en liter bravo-juice och sluta slappa så går det över.

Och hur många dog i säsongsinfluensa?

Gör en serie där du dividerar antalet döda med befolkningsmängden de senaste 30 åren. För tjugo år sedan hade vi en högre dödlighet, vi har haft ett decennie med ovanligt låg dödlighet.
Citera
2021-03-10, 00:29
Avstängd
Citat:
Du länkar en krönika där författaren flera gånger uttrycker osäkerhet och har ingen aning vad han pratar om.

John Ioannidis är en mycket tung forskare. Jag litar mer på honom än på Xade på Flashback.
Citera
2021-03-10, 00:35
Medlem
Citat:
John Ioannidis är en mycket tung forskare. Jag litar mer på honom än på Xade på Flashback.

Ta inte mitt ord för det då, men sök runt lite mer. Finns hur mycket fakta som stärker det jag säger om du vill se verkligheten.

Sidan jag länka kan du börja med
Citera
2021-03-10, 02:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Och du är såklart så jävla hjärndöd att du tror att varenda en av dessa 2,620,393 har dött av covid? Hade du läst på lite istället för att sitta hemma och skaka av skräck 24/7 med 14 munblöjor på som leder till syrebrist i hjärnan så hade du vetat att medianåldern för coviddöda är 84, att 93% av alla coviddöda redan var svårt sjuka i andra sjukdomar, att PCR-testerna inte kan testa för covid (fastslaget av 20 oberoende forskare som peer-granskade studien som låg till grund för testet), och att man därmed kan fastslå att den stora majoriteten av dödsfallen främst berott på andra orsaker än covid. Om covid vore farligt skulle unga och friska människor ha dött av det, men så är inte fallet. Nej, försvinnande få undantagsfall räknas inte.

Och dödlighet på 3% Inte ens de mest panikslagna covidhysterikerna tror numera att den ligger på över 0,5%, men här har vi alltså en jävel som lever kvar i februari 2020 och de vanföreställningar som var allmänrådande då. Har du legat i koma sedan dess eller vad är det med dig?
Citera
2021-03-10, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
det tycks vara receptbelagt. det är dessutom inte klarlagt om det hjälper överhuvudtaget.
Jo det är klarlagt i flera större undersökningar men Sveriges folkhälsoinstitut verkar försöka mörka dem.
Citera
2021-03-10, 02:50
Medlem
Review of the Emerging Evidence Demonstrating the Efficacy of Ivermectin in the Prophylaxis and Treatment of COVID-19
Pierre Kory, MD1*, G. Umberto Meduri, MD2†, Jose Iglesias, DO3, Joseph Varon, MD4, Keith Berkowitz, MD5, Howard Kornfeld, MD6, Eivind Vinjevoll, MD7, Scott Mitchell, MBChB8, Fred Wagshul, MD9, Paul E. Marik, MD10
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 Eastern Virginia Medical School
* Correspondence:
Corresponding Author: Pierre Kory, MD, MPA
pkory@flccc.net
1 These authors have contributed equally to this work
† Dr. Meduri’s contribution is the result of work supported with the resources and use of facilities
at the Memphis VA Medical Center. The contents of this commentary do not represent the views of the U.S. Department of Veterans Affairs or the United States Government
Citera
2021-03-10, 03:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
De sakerna tar inte ut varandra. Det är som att säga "jag behöver inga bromsar på min bil, jag har ju säkerhetsbälte".

Ja, D-vitamin är bra, klart man ska ta vitamintabletter och vistas i solen. Jag vet inte hur man får Ivermectin men det är säkert också bra. MEN det innebär INTE att man ska strunta i vaccinet. Det är också sjukt viktigt och något ALLA bör ta.

Just i det här fallet är Ivermectin bromsarna och vaccin bältet...

Vilket bidrar mest till antal överlevande i trafiken?
Citera
2021-03-10, 09:10
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Flera hundratusen har i Sverige vaccinerats (tack gud) och många miljoner till kommer vaccineras, det är INTE för farligt att chansa och igen tacka gud att världen i alla fall förstått det.

Jag köper att Ivermectin och D-vitamin KAN vara i princip lika bra som ett vaccin MEN det är korkat att ta risker, vaccinet är 100% säkert, jag hade inte satsat mitt liv på något jag inte var säker på fungerar, och det är bara att kolla på världen och se att det faktiskt fungerar. Kolla på Israel.

Så finns ingen anledning att inte utnyttja det bästa från 2 sidor.

För övrigt, vet någon om det går att få tag på Ivermectin, försökt googla men det är så mycket termer och sånt jag inte förstår.

Va fan tackar du en fantasi figur för!!??

Tacka vetenskapliga studier och dom människor som jobbar inom forskning och medicin. Utan dom hade det sett för jävligt ut just nu!!

Gud my ass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in