2021-06-28, 15:41
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om hon nu lämnade in telefon nr2. Varför krävdes det då att en ihärdig advokat i ett överklagande kämpade för att få ut originalfilen från iCloud? Om den fulla ljudfilen redan var känd vid den första rättegången?

Fulla ljudfilen var redan känd i TR. Men HR tog det uppenbarligen betydligt allvarligare med att EA först lämnat in den klippta versionen osv.

TR tolkade å andra sidan precis allt i EA's favör, t.ex. sida 12 i TR-domen;

Citat:
Av ljudfilen framgår vidare att målsägande A, strax efter att DU lämnat lägenheten, bland annat uttalat; "Alltså shit, va fan, vi klarade det här".

Målsägande A har förklarat att uttalandet syftat på D.U. lämnat lägenheten. Mot bakgrund av att det av ljudfilen framgår att D.U. tidigare varit på väg att lämna lägenheten och blivit ombedd att gå framstår även denna förklaring som adekvat.

Obehagligt att det kan gå till på detta vis.

Samt sida 13 i TR:

Citat:
I målet har vidare framkommit att polisens utredare kontaktat målsägande A per telefon vid fyra
tillfällen mellan den 17 januari 2018 kl. 17.06 till den 19 januari 2018 kl. 13.31 och vid något av dessa tillfallen uppmanat målsägande A att ge in sin mobiltelefon till polisen. Sannolikt har uppmaningen gjorts vid det första av de fyra samtalen eftersom detta är det samtal som pågått under längst tid, medan övriga samtal är förhållandevis korta.

Av den tekniska utredningen från polisens IT-forensiska sektion far slutsatsen dras att den mobiltelefon som målsägande A gav intill polisen "fabriksåterställdes" den 18 januari 2018 omkring kl. 19.54. Vidare framgår av utredningen att målsägande A gett in mobiltelefonen till polisen den 19 januari 2018 och att den då var fabriksåterställd.

I målet har genom Mathilde Åkerlinds vittnesmål framkommit att målsägande A fått tillgång till en ny mobiltelen under början av januari 2018 och att fabriksåterställning då gjorts av den tidigare mobiltelefon som målsägande A disponerat framstår därmed i sig inte som märkligt.

Det är emellertid en märklig omständighet att en sådan återställning synes ha skett i tiden efter att målsägande A blivit ombedd att lämna in mobiltelefonen till polisen. Även om det går att tänka sig flera olika skäl för att radera material i en
mobiltelefon, en sådan kan innehålla personligt och känsligt material av olika slag, så har målsägande

A inte lämnat någon egentlig förklaring till att
fabriksåterställning skett just den 18 januari 2018, det vill säga dagen innan den lämnades till polisen. Detta är en brist i målsägande A:s utsaga. Det ska dock beaktas att målsägande A senare, den 25 januari 2018, till polisen gett in en mobiltelefon från vilken den långa ljudfilen kunnat tas fram.

Som tidigare nämnt, även tingsrätten och hovrätten bär ett visst ansvar i att EA's galenskap fortsatt. De hade väldigt enkelt kunnat straffa EA redan här, men valde att tro på alla orimligheter och det klassiska att en kvinna inte kan göra en fluga förnär.

Intressant också att EA uppenbarligen lärt sig att rensa även iCloud nu med Lambertz. Besöket i mobilbutiken gjorde ju så att den fullständiga ljudfilen aldrig hittades. Tur att det var just GL ändå, annars hade stackarn sannolikt blivit oskyldigt dömd.
Citera
2021-06-28, 15:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Om hon nu lämnade in telefon nr2.
Som jag visat i tidigare inlägg i dag står det i tingsrättens dom att EA lämnade in mobil nr 2 till polisen den 25 januari 2018. Mobil nr 2 innehöll en ca 1 h och 46 min lång ljudfil ("den långa ljudfilen") som man kunde ta fram.

Åtal väcktes den 8 maj 2018. Som bevis anger åklagaren bl a en ca 1 h och 10 min lång ljudfil samt transkription av ljudfilen (Inspelningen pågick en stund efter att DU lämnat lägenheten)

Tingsrätten hörde den ca 1h och 10 min långa ljudfilen med DU, EA och AA. DU döms i tingrätten till fängelse i 2 år och 6 månader för två fall av våldtäkt.

Så ja, det är bevisat att den långa ljudfilen, som den korta ljudfilen är klippt ur var känd vid den första rättegången.
Citat:
Varför krävdes det då att en ihärdig advokat i ett överklagande kämpade för att få ut originalfilen från iCloud? Om den fulla ljudfilen redan var känd vid den första rättegången?
Som sagt, det är bevisat att den långa ljudfilen var känd redan vid rättegången i tingsrätten.
DU:s ombud David Massi nämner enbart den första mobilen, som EA fabriksåterställde. Han låtsas inte om att EA en vecka efter att hon lämnat in mobil nr 1 lämnade in mobil nr 2, vilken innehöll den långa filen.

"iCloud" nämns varken av tingsrätten eller hovrätten, så vi vet ingenting om när ljudfilen som David Massi nämnde blev känd eller hur lång den är.
Citera
2021-06-28, 16:14
Medlem
DoraFs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vadå gäller inte mobilerna? Sluta dribbla nu, som nämnt; det kommer inte fungera.

Det är naturligtvis högst relevant att EA lämnat in fel mobiltelefon, som är helt nyköpt och givetvis inte innehåller hela ljudfilen. Därefter fabriksåterställer EA rätt telefon 18/1 och lämnar in den till polis 19/1.

Så hur menar du att det är rimligt att säga "som hon själv lämnar in"? Som att det vore ärligt gjort i sammanhanget, när EA precis lämnat in fel och nyköpt telefon, samt fabriksåterställt rätt telefon med hela ljudfilen, precis innan hon lämnar in den...?

Dvs. 2 uppenbara försök att dölja den fullständiga ljudfilen. Så nej, det saknar absolut inte betydelse för att EA "lämnat in telefonen själv" - vad fan skulle hon gjort menar du? Skickat den med bud?

Du kommer inte lyckas övertyga någon med ditt ohederliga dravel.
Det är du som är ohederlig. EA talade ju om för polisen att det fanns en större ljudfil dagen innan hon skickade in den förkortade, klippta versionen. Hon var alltså från början helt öppen med att det fanns en längre ljudfil en den hon skickade in. Det är skitsnack att påstå att hon på något sätt försökt dölja den långa ljudfilens existens för polisen.

Som jag skrev gör fabriksåterställningen ingen skillnad på den avgörande punkten: den långa ljudfilen försvann inte genom fabriksåterställningen eftersom EA överfört filen till en annan mobil innan hon återställde telefonen

Citat:
EA hade givetvis ärliga intentioner när hon klippte bort "Åååh du tror inte jag vet hur skönt det här är" samt "Yes! Vi lyckades!" efter DU lämnat bostaden

Nej, det är långt ifrån mitt enda argument.

EA har gjort sig skyldig till flera fall av falsk tillvitelse genom att anmäla minst 3 olika män för våldtäkt. Våldtäkter som aldrig har skett.

När vår gode vän Göran Lambertz m.fl. börjar sätta tänderna i saken, så får vi se vem som har rätt Det kommer vara ställt utom rimligt tvivel att EA agerat på ett synnerligen kallt och beräknande sätt för att snärja oskyldiga män för våldtäkt.

Det finns en hel del information i FUP:arna som naturligtvis kommer användas mot EA i målet om de falska anmälningarna.

EA kommer bli ihågkommen som den där våldtäkts-lögnerskan som man skall akta sig för. Här sitter du och försöker skydda EA, när vi alla vet vad hon gjort. Varför då?
Eftersom du har förundersökningsprotokollet tycker jag att du ska ladda upp det så att alla kan få se vad som står där.

Jag skyddar inte EA. Det enda jag gör är att rätta till några av alla felaktigheter och lögner som du sprider om målet mot DU.
Citera
2021-06-28, 16:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är du som är ohederlig. EA talade ju om för polisen att det fanns en större ljudfil dagen innan hon skickade in den förkortade, klippta versionen. Hon var alltså från början helt öppen med att det fanns en längre ljudfil en den hon skickade in. Det är skitsnack att påstå att hon på något sätt försökt dölja den långa ljudfilens existens för polisen.

Som jag skrev gör fabriksåterställningen ingen skillnad på den avgörande punkten: den långa ljudfilen försvann inte genom fabriksåterställningen eftersom EA överfört filen till en annan mobil innan hon återställde telefonen

Eftersom du har förundersökningsprotokollet tycker jag att du ska ladda upp det så att alla kan få se vad som står där.

Jag skyddar inte EA. Det enda jag gör är att rätta till några av alla felaktigheter och lögner som du sprider om målet mot DU.

Ja, EA var verkligen jätteöppen och ärlig med hela ljudfilen. Därav så lämnade hon in fel telefon och fabriksåterställde den korrekta telefonen. Väldigt hedersvärt av henne!

Så jo, fabriksåterställningen gör skillnad eftersom EA uppenbarligen försökte göra sig av med bevis. Att hon inte lyckades mot DU är en helt annan sak.

Vi ser även samma modus i GL-caset;
EA var lika ärlig när hon gav in telefonen till en mobilbutik för rensning, bara någon dag innan telefonen lämnades till polisen. Nu lyckades EA radera hela ljudfilen m.m. Hur ser du på det?

EA kanske bara har världens otur med sina telefoner, då de alltid strular i samband med att polisen vill ha in dem för att söka information?

Du sitter visst här och försöker skydda EA när du argumenterar för osannolikheter på ett manipulativt och ohederligt sätt. Du lyckas dock inte särskilt väl
Citera
2021-07-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fulla ljudfilen var redan känd i TR. Men HR tog det uppenbarligen betydligt allvarligare med att EA först lämnat in den klippta versionen osv.

TR tolkade å andra sidan precis allt i EA's favör, t.ex. sida 12 i TR-domen;

Obehagligt att det kan gå till på detta vis.

Samt sida 13 i TR:

Som tidigare nämnt, även tingsrätten och hovrätten bär ett visst ansvar i att EA's galenskap fortsatt. De hade väldigt enkelt kunnat straffa EA redan här, men valde att tro på alla orimligheter och det klassiska att en kvinna inte kan göra en fluga förnär.

Intressant också att EA uppenbarligen lärt sig att rensa även iCloud nu med Lambertz. Besöket i mobilbutiken gjorde ju så att den fullständiga ljudfilen aldrig hittades. Tur att det var just GL ändå, annars hade stackarn sannolikt blivit oskyldigt dömd.
Bra analys. EA har ju blivit mer och mer förslagen i sina försök att sätta dit män för våldtäkt. Det finns ju inga register över de som försöker falskeligen sätta dit män för våldtäkt och brottsoffer/målsägare kollas ju inte upp av polisen. Det finns väl egentligen inget alls som hindrar EA från att fortsätta utom möjligen att nästa man hon försöker sätta dit kanske googlar henne och då kan visa hennes bakgrund för domstolen. Men EA kan alltid byta namn.

Hur har det gått med Knullkungens stämning mot staten?
Citera
2021-08-12, 08:44
Medlem
lasternassummas avatar
Tråden tycks ha somnat in under sommaren, men ämnet är levande och så även Göran själv.

Så här skrev GL bl.a. i ett blogginlägg för ett par veckor sedan.
«I tisdags lyssnade jag på Mathilda Hoflings välgjorda och skakande Sommarprogram om de fruktansvärda övergrepp som hon utsattes för som 13-åring och framåt. Och på fredagen läste jag Lisa Bjurwalds och Kerstin Dejemyrs bok "Gärningsmannen är polis" om sexövergrepp och trakasserier inom den svenska polisen och chefernas ovilja att se och göra något.
Så otroligt upprörande! Jag kokar av ilska och engagemang.
Men så smyger den sig in. Den där vreden som numera dyker upp när jag hör extremfeministerna förfasa sig. Den kände jag inte alls förr, även om jag tyckte att de kunde vara lite dumma ibland. Men de slogs ju för en god sak. Nu har jag lärt mig att de även slåss för det dåliga, t.ex. genom att försvara de kvinnor som är beredda att rasera en mans tillvaro genom att anmäla honom falskt för våldtäkt.»

«Men jag har drabbats av den tråkiga cynism som kan följa av en dålig erfarenhet. Och nu har jag lärt mig vad statistiken visar. Att ungefär tio procent av de kvinnor som anmäler ett sexuellt övergrepp ljuger.
Så lite hänger företeelserna ihop ändå. Genom att de som ljuger och de som försvarar lögnerna förstör för dom som drabbas av övergreppen.»

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-320-2/
Sexuella övergrepp är ett problem som troligen inte uppmärksammas tillräckligt.

Falska anmälningar av sexuella övergrepp troligen också ett problem som inte uppmärksammas tillräckligt.

Att blunda för det ena av dessa problem kommer inte att vara till hjälp för att föra utvecklingen framåt.

EAs äventyr med GL och hur det hjälpt oss att se hur EA agerat under fyra fall då hon riktat anklagelser mot män varav tre anmälningar lett till att förundersökningar om våldtäkt inletts och den utpekade häktats har riktat ljuset mot hur falskanmälningar hanteras av rättsväsendet och media.

Men, har rättsväsendet eller media lärt sig någonting?

Citera
2021-08-12, 09:02
Medlem
LoriLaughins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
.

Falska anmälningar av sexuella övergrepp troligen också ett problem som inte uppmärksammas tillräckligt.

Där håller jag inte riktigt med fullt ut.
Citera
2021-08-12, 09:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoriLaughin
Där håller jag inte riktigt med fullt ut.

Oj, det låter som om det där borde förtydligas lite.

Enligt BRÅ är siffrorna ungefär dessa:

– Ca 10% av våldtäktsanmälningar är uppenbara falskanmälningar.
– Ca 10% av våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.
– Ca 80% är "oklara" och kan beroende på betraktaren beskrivas som "mest falskanmälningar" eller "mest våldtäkter där bevisen inte håller i en rättegång".

Min bild är att EAs anmälan av GL borde hänföras till kategorin "uppenbara falskanmälningar". Om det är korrekt, vilket jag bedömer som troligt, men inte vet säkert, så har en falskanmälan lett till en ganska omfattande förundersökning, och en häktning där en oskyldig misstänkt, GL, fick sitta inlåst i två veckor.

EA är unik på flera sätt. Inte minst därför att detta är tredje gången som hon figurerat som målsägare i våldtäktsfall. Som lett till att de anklagade häktats och låsts in mellan veckor och som mest ett halvår. Som jag uppfattat den samlade bilden har alla tre fallen karaktären av uppenbara falskanmälningar där EA försökt fabricera bevis som hade kunnat leda till fällande dom. Om hennes agerande inte avslöjats.

Att sexuella övergrepp inte anmäls eller inte leder till rättsliga påföljder är ett uppenbart problem. Frågan är vad vi kan göra för att komma till rätta med detta?

Att förändra hanteringen i rättsväsendet så att falskanmälningar ofta leder till fällande domar skadar förtroendet för hela rättsväsendet. Frågan är om vi har gått för långt i den riktningen?

Vi har en tendens att lättare ha överseende med att en skyldig frias än att en oskyldig döms. Justitiemord tar "vi" (samhället och dom flesta individer) inte lätt på.

Att EA "kommit undan med" att agera målsägande i samband med tre falskanmälningar bör ses som en varningssignal. Utgående från att det är vad som inträffat. EA är dömd till grovt förtal. Efter att hon gick ut till en stor grupp följare på Facebook och anklagade PA, som hon namngav, för bl.a. grova sexuella övergrepp. Anklagelser som bevisats vara felaktiga. Borde EA utredas för falsk tillvitelse i tre fall? Jag tror inte att det kommer att ske, även om det är motiverat.

Citera
2021-08-27, 01:31
Medlem
outoftheblues avatar
GLs utlovade bok om fallet publicerades idag, med titeln När sanningen inte räcker.

https://www.bokus.com/bok/9789189397767/nar-sanningen-inte-racker/

"I boken presenterar han material och dokumentation från rättsprocessen som han menar visar både att han är oskyldig och att åklagaren undanhöll avgörande bevis. Vi får ta del av dagboksanteckningar som Lambertz skrev under sina dryga två veckor som frihetsberövad, varvade med reflektioner kring lag och moral, rätt och fel och - kanske framför allt - sanning och lögn."

Lite ironiskt, eftersom han så idogt försvarat de felaktiga domarna i Quick-fallet. Men bara för att han hade fel då behöver han ju inte ha fel nu. Denna gång är han själv ögonvittne och behöver inte förlita sig på opålitliga andrahandsuppgifter från urspårade polis, åklagare, försvarare och expert m fl.

Tänk om någon nu kunde replikera med en Lambertzologi för att med snirkliga beräkningar bevisa att åklagare Bokefors gjorde allt rätt och är den bästa av alla åklagare vårt präktiga rättsväsende har.
Citera
2021-08-27, 10:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
GLs utlovade bok om fallet publicerades idag, med titeln När sanningen inte räcker.

https://www.bokus.com/bok/9789189397767/nar-sanningen-inte-racker/

"I boken presenterar han material och dokumentation från rättsprocessen som han menar visar både att han är oskyldig och att åklagaren undanhöll avgörande bevis. Vi får ta del av dagboksanteckningar som Lambertz skrev under sina dryga två veckor som frihetsberövad, varvade med reflektioner kring lag och moral, rätt och fel och - kanske framför allt - sanning och lögn."

Lite ironiskt, eftersom han så idogt försvarat de felaktiga domarna i Quick-fallet. Men bara för att han hade fel då behöver han ju inte ha fel nu. Denna gång är han själv ögonvittne och behöver inte förlita sig på opålitliga andrahandsuppgifter från urspårade polis, åklagare, försvarare och expert m fl.

Tänk om någon nu kunde replikera med en Lambertzologi för att med snirkliga beräkningar bevisa att åklagare Bokefors gjorde allt rätt och är den bästa av alla åklagare vårt präktiga rättsväsende har.
Titeln är symptomatisk för boomerns uppvaknande till den moderna tiden.
Lambertz (och övriga boomers) är uppväxta i en tid när man alltid klarade sig om man höll sig till sanningen..

Men allt fler av dom vaknar upp till att sanningen är just det som får dom avstängda från Facebook, får dom avskedade från jobbet, gör att dom får en yxa i dörren från AFA. Dom vaknar upp till en tid där istället lögnen premieras & där den uppenbara lögnen får dom oskyldigt häktade.

Enbart det faktum att Lambertz var känd gjorde att fallet uppmärksammades, bland annat på Flashback. Annars hade han suttit resten av sitt liv i fängelse, för att lögnen var mer politiskt & juridiskt gångbar än sanningen.

Välkommen till den postfaktuella världen.
Citera
2021-09-01, 11:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
GLs utlovade bok om fallet publicerades idag, med titeln När sanningen inte räcker...

Citat:
Titeln är symptomatisk för boomerns uppvaknande till den moderna tiden...

Just.
Nej, det blir ingen beställning här, har genom trådläsningen blivit nöjd med det jag vet om storyn. (Jag kunde aldrig se klart TV4as bedrägliga inlaga som fortsatt ligger uppe.) Jo, jag kan undra lite över GL:s vitalitet faktiskt men det är väl inget som bjuds på på det sättet.
Citera
2021-09-01, 12:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Titeln är symptomatisk för boomerns uppvaknande till den moderna tiden.
Lambertz (och övriga boomers) är uppväxta i en tid när man alltid klarade sig om man höll sig till sanningen..

Men allt fler av dom vaknar upp till att sanningen är just det som får dom avstängda från Facebook, får dom avskedade från jobbet, gör att dom får en yxa i dörren från AFA. Dom vaknar upp till en tid där istället lögnen premieras & där den uppenbara lögnen får dom oskyldigt häktade.

Enbart det faktum att Lambertz var känd gjorde att fallet uppmärksammades, bland annat på Flashback. Annars hade han suttit resten av sitt liv i fängelse, för att lögnen var mer politiskt & juridiskt gångbar än sanningen.

Välkommen till den postfaktuella världen.

Media och sanningen
Trots att det nu framstår som uppenbart att Lambertz blev utsatt för en falsk anmälan som stöttades med manipulerade bevis där dom delar som visade att det inte var fråga om en våldtäkt avsiktligt raderats och gömts, så beskriver TV4 det inträffade med denna sammanfattning.
«De flesta anmälningar om sexualbrott leder inte till åtal. Så även fallet med kvinnan som anmälde den tidigare justitiekanslern Göran Lambertz för våldtäkt. Nu ger kvinnan sin version av händelsen och efterspelet.»

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-lambertz-och-juridikstudenten/avsnitt/13342611
TV4 "vet" vad ingen annan vet. Att fallet där Göran Lambertz anmäldes var ett sexualbrott. Trots att motsatsen är bevisad. TV4 anser sig tydligen ha rätt att skapa "sin egen sanning".

Postmodernism och relativism
Jag ser kopplingar mellan vad jag tror du menar när du skriver om "den postfaktuella världen" och postmodernism och relativism. Om dessa begrepp stannat inom Svenska Akademien så hade det varit uppseendeväckande, men inte en genuin samhällsfara. Eftersom begreppen är luddigt definierade och även begreppens definitioner kan relativiseras så behöver jag nog skriva vad jag menar. Jag gör det med hjälp av några citat från Wikipedia.
Postmodernism
«Ett idealiskt postmodernt samhälle karaktäriseras av att tilltron till objektiva sanningar raserats, inga ideologier eller religioner anses längre tillförlitliga och tilltron till vetenskapen har gått förlorad. Postmodernismen är en tid då gränser suddas ut, och där ingenting är på förhand givet. Den postmoderna människan är både rot- och rastlös - och livet ses som en serie tillfälliga förflyttningar och rollbyten.

I och med att människor i det postmoderna samhället har förlorat tron på objektiva sanningar, finns ingen tillförsikt i att framtiden skulle kunna kontrolleras och styras och engagemanget i kollektiva rörelser raseras. Istället förläggs människors satsningar i hög grad till individuella projekt, och jakten efter nu-upplevelser. Det postmoderna samhället är ett samhälle där var och en ständigt måste skapa och omskapa sitt eget jag och sin egen verklighet.»

https://sv.wikipedia.org/wiki/Postmodernism#Det_postmoderna_samhället
Relativisering
«Genom att relativisera begrepp (som sanning, fakta och kunskap) mot andra (som individer, grupper, historiska epoker, kulturer och samhällen) kan vi finna positioner som förnekar alla absoluta värden (värderelativism) eller all absolut kunskap (kunskapsrelativism).»

«Postmodernismen anses ofta driva relativistiska argument.»

https://sv.wikipedia.org/wiki/Relativism
Postmodernism i juridik och media
Postmodernism och relativism har smugit sig in i betydande delar av samhället. Kanske i stora delar av utbildning och forskning även om naturvetenskap hittills klarat sig bra. Juridiken har uppenbarligen inte klarat sig lika bra. Definitivt inte heller media.

Att åtal inte skulle kunna väckas mot Göran Lambertz borde ha varit uppenbart för åklagare och utredare från början. Ändå följde dessa sin väl definierade agenda som troligen kan sammanfattas ungefär som TV4 beskriver sitt Kalla Fakta-inslag om fallet.
«De flesta anmälningar om sexualbrott leder inte till åtal. Så även fallet med kvinnan som anmälde den tidigare justitiekanslern Göran Lambertz för våldtäkt. Nu ger kvinnan sin version av händelsen och efterspelet.»

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-lambertz-och-juridikstudenten/avsnitt/13342611
Inte ett ord om att det finns bevis som visar att EA ljög. Inte ett om om att det har framkommit att EA manipulerade bevisen för att dölja att det som inträffat gjort det under samförstånd och med samtycke. Inte ett ord om att EA ljugit och manipulerat bevis vid tidigare fall då hon falskanmält män för våldtäkt.

Borde inte rättsväsendet minst försöka värja sig mot personer som av en eller annan orsak skapar sin egen "sanning" som saknar förankring i verkligheten? Borde inte media försöka ge en bild av vad som faktiskt inträffat snarare än att skapa en bild som passar en i förväg upprättad agenda där allt som publiceras ska stämma med agendan, vare sig det är sanning eller inte?

Är det bara jag som drömmer om en värld som inte längre finns? Där sanning och fakta betyder något...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in